Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Gesloten

227 berichten • Pagina 3 van 12

Gebruikersavatar
abctje
Snode rechterhand Snode rechterhand
Berichten:
3515
Lid geworden op:
ma 27 sep 2010, 15:41

Re: Dagboek Familie Vrijevogel H3 12~7~2012

H4:

Afbeelding

'Hoe bedoel je, je gaat weg! Jij kan helemaal niet weg! Jij moet hier blijven en voor mij zorgen! Wat denk je wel niet!' Bertha tierde en tierde, en Jolanda kreeg er geen woord tussen. 'Maar, maar ik moet werken! Ik heb een baan! Ik kan toch niet zomaar weg blijven!?' Voor de zoveelste keer probeerde ze Bertha wijs te maken dat ze niet kon, maar Bertha wou daar niets van weten. 'Dan is dat jammer voor je baan! Neem ontslag! Je moet mij mijn medicijnen geven, mij thee brengen, mijn bed opmaken! Je kan mij niet zomaar achterlaten! Wat zal Sam hier wel niet van zeggen!?' Een klein gemeen glimlachje verscheen op haar rimpelige gezicht. 'Ik denk niet dat Sam dat zo leuk zal vinden!'

Afbeelding

'D-dat is Chantage!' riep Jolanda verloren uit. 'Chantage?!' gilde Bertha 'Chantage!? Het is chantage dat je een oude vrouw alleen achterlaat terwijl die verzorging nodig heeft!' Ze drukte Jolanda de telefoon in haar handen. 'Bel die achterlijke baas van je maar op om te zeggen dat je ontslag neemt, want anders!' Bertha zwaaide haar stok vervaarlijk door de kamer. 'En daarna kun je mij mooi wat thee brengen, en maak je mijn bed dan ook meteen even op?!' Jolanda keek haar geschokt aan.

Afbeelding

De oude vrouw paradeerde tevreden weg. Jolanda bleef achter met de telefoon in haar handen. Ze drukte langzaam en één voor één de toetsen in. 'I-ik neem o-ontslag' mompelde ze. Waarna ze de telefoon liet vallen.

Afbeelding

De tranen biggelden over haar wangen. Waarom moest ze persé haar leven komen verpesten? Wat had ze fout gedaan in het leven, dat ze dit verdiend had? Net toen ze op de bank wou gaan zitten, krijste een stem van boven: 'Jolanda liefje, mijn thee!?' Jolanda zuchtte diep en veegde het kleine beetje uitgelopen mascara onder haar ogen vandaan. Ze strompelde naar de keuken.

Afbeelding

Zo verliep de dag. Jolanda rende steeds maar heen en weer om aan de wensen van Bertha te voldoen. Eerst thee brengen.....

Afbeelding

Dan weer het bed opmaken....

Afbeelding

En dan nog meer thee brengen......

Afbeelding

Het kleine beetje tijd dat ze nog vrij had, besteedde ze aan haar tuintje. Ze hield ervan om lekker alleen haar plantjes te verzorgen, maar ze hield er nog meer van dat Bertha haar dan met rust liet. Ze genoot volop van het alleen zijn en hoopte soms zelfs dat Bertha niet meer terug zou komen van haar kleine wandelingetjes door het centrum. jammer genoeg gebeurde dat nooit......

(A)

Weergave- en sorteeropties

Gesloten