Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Gesloten

227 berichten • Pagina 4 van 12

Gebruikersavatar
abctje
Snode rechterhand Snode rechterhand
Berichten:
3515
Lid geworden op:
ma 27 sep 2010, 15:41

Re: Dagboek Familie Vrijevogel H4 13~7~2012

H5:
Afbeelding

'Denk, Denk, DENK!' mompelde Sam. Zijn carrière in de journalistiek zat aan de rand van de afgrond, hij moest een nieuw artikel schrijven. Maar zijn inspiratie was nul. Hij trok zijn haren bijna uit zijn hoofd, hij kraakte zijn hersenen. Kortom, hij deed alles om een nieuw artikel te schrijven. Maar niets hielp. Plots voelde hij de bekende druk opkomen. 'Nee, niet door het lint gaan, NIET door het lint gaan!'

Afbeelding

Maar het was al te laat, Sam sprong van zijn stoel en schreeuwde het uit. 'Waarom, Ohhh alsjeblieft! Waarom weet ik nou niks!?' Hij sprong in het rond van wanhoop, maar de inspiratie bleef weg.

Afbeelding

'Alles oké?' Harold, zijn collega, leunde nonchalant tegen de deurpost. 'Het gaat alweer...' zuchtte Sam. Harold was de grootste roddeltante van het hele gebouw, maar dan in mannelijke vorm. 'Vertel is? Wat is er aan de hand?' Vroeg hij gretig. 'Niks.... Het is niks...' Teleurgesteld keek Harold hem aan. Maar plots klaarde zijn gezicht weer op. 'Weet je wat! Ik trakteer op koffie, en dan vertel jij me maar precies wat er aan de hand is, want anders!' Hij bulderde van het lachen, om zijn eigen grap. Sam slenterde achter hem aan, met een diepe zucht.

Afbeelding

Toen ze eenmaal in de 'kantine' waren, plofte Sam in een stoel. Harold stapte op het koffiezetapparaat af en drukte wat op de knoppen. Na enkele seconden pruttelde er dampende koffie uit en klonk het vertrouwde gebrom van de oude machine. 'Het is dat stomme artikel..' zuchtte Sam 'Ik kan maar niks bedenken, en als ik niet snel met iets kom. Dan is het over en uit voor mij....' Harold luisterde met een half oor. 'Kom op, dat zal vast niet het enige zijn! Hoe gaat het met je vrouw, kinderen?' Daar begon het verhoor al. En Harold zou niet stoppen voor hij detail voor detail wist wat er speelde in huize Vrijevogel.

Afbeelding

Harold ging zette een kop stomende koffie voor zijn neus en ging zelf ook zitten. 'Zeg het me maar, je kan mij wel vertrouwen toch?' Sam had de neiging om hem eens flink de waarheid te zeggen, maar hij hield zich stil. Ach, wat maakt het ook uit.... Net toen hij los wou barsten, klonk het piepje van de lift. En gingen de deuren open.

Afbeelding

Jolanda stapte uit. Sam zijn gezicht vertrok. 'Jolanda?' Vroeg hij verbaasd. 'Jolanda, wat doe je hier?' Harold mistte geen woord van het gebeuren, hij luisterde met gespitste oren. Jolanda keek hem kil aan. 'Wat privacy misschien?' Ze sprak langzaam en dreigend. Harold stond gauw op en liep op een holletje naar zijn eigen kantoor. Jolanda beende naar Sam.....

Afbeelding

.....en ze keek bepaald niet blij. 'Naar je kantoor, NU!'

Afbeelding

Toen ze eenmaal in Sam zijn kantoor waren, brandde Jolanda los. 'Hoe kun je me dit aandoen?! Dat mens, ze maakt me knettergek!! Ik moet alles voor haar doen! ALLES! Ik moest mijn baan opgeven, mijn vrije tijd, mijn leven!' Sam keek haar geschokt aan 'Het valt toch wel een beetje mee?' Probeerde hij haar te kalmeren. 'Het valt wel een beetje mee?! HET VALT WEL EEN BEETJE MEE!? Nee! Het valt NIET mee! Het is een verschrikking! Ik kan er niet meer tegen!!' Plots barstte ze in snikken uit.

Afbeelding

Sam drukte haar tegen hem aan. 'Het komt wel goed liefje, het komt wel goed...' Al klonk zijn stem niet zo zeker. 'Ik kan er echt niet meer tegen, ik ga kapot!' Huilde ze 'Het is zij eruit, of ik eruit....'

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Ik had zin om te updaten :sweatdrop
Even tussendoor, Jolanda heeft dus ontslag genomen en is nu een tuinder ;)
Gebruikersavatar
abctje
Snode rechterhand Snode rechterhand
Berichten:
3515
Lid geworden op:
ma 27 sep 2010, 15:41

Re: Dagboek Familie Vrijevogel H5 14~7~2012

H6:

Afbeelding

Er waren al 20 minuten verstreken, maar nog steeds waren de schooldeuren nog niet opengegaan. Alle andere kinderen waren al weg, op een enkele achterblijver na. Maar Hannah was niet naar buiten gekomen. Had hij zich vergist? Nee, dat kon niet. Hij hoorde het haar nog zeggen: 'Morgen na schooltijd?!' En nu was het morgen na schooltijd, maar nog geen teken van Hannah. Hij wilde de hoop bijna opgeven, maar toen gingen de deuren nog eenmaal open.

Afbeelding

Hannah kwam naar buiten en keek hem met een schuldbewuste blik aan. Maar ook al was hij nog zo kwaad op haar geweest, zo'n blik kon hij niet weerstaan. Hij lachte naar haar, sprong van het muurtje en liep op haar toe.

Afbeelding

'Het spijt me zo! De rector wilde nog enkele dingen met me bespreken, dus ik moest nog even blijven. Sorry!' Ze klonk zo oprecht, dat Vincent het haar ook al had vergeven als ze alleen maar sorry had gezegd. 'Het maakt niet uit, zullen we anders naar het strand gaan? Daar kunnen we tenminste een beetje rustig......huiswerk maken?' Hij had wat anders willen zeggen, maar had dat op het laatste moment ingeslikt. Hij was bang dat ze niet wou, maar ze begon te glunderen. 'Ik ben dol op het strand! Lijkt me een leuk idee!' Ze knipoogde toen ze zijn onzekere blik zag. En toen gingen ze op weg.

15 minuten later
Afbeelding

Alle boeken waren uitgespreid over het kleed, maar ze waren onaangeraakt. Samen genoten ze van de zon, al keek Vincent stiekem meer naar Hannah. 'Heb jij eigenlijk familie?' vroeg Vincent. Meteen had hij spijt van wat hij had gezegd. 'Nee' Zuchtte Hannah 'Ik kom van een andere planeet, mijn moeder is een slijm monster en mijn vader is een aliën. Ze konden mij niet houden en hebben me toen met een mini raket naar de aarde gestuurd, en nu leef ik alleen in een onderwater kasteel. ' Hannah keek hem zo serieus aan dat Vincent zich geen houding wist te geven. Hannah barstte in lachen uit, zo ook Vincent, toen hij was bekomen van de schrik.

Afbeelding

Toen ze uitgelachen waren, vertelde Hannah hem over haar echte moeder. Haar vader was doodgegaan, lang geleden. En verder was ze enig kind. Vincent luisterde geboeid, en had haar bijna in zijn armen willen nemen toen hij zag hoe moeilijk ze het had met haar dode vader. De rest van de dag spraken ze over van alles. Behalve over huiswerk, wat aan het einde van de middag ook niet was gemaakt. Ze ruimden de boel op, toen ze klaar waren bleven ze nog even staan en keken naar de zonsondergang.

Afbeelding

Vincent merkte niet dat hij steeds dichter bij Hannah was komen staan. Maar toen hij omkeek, keek hij recht in haar ogen. Hij schrok, maar deinsde niet achteruit, in tegendeel, hij bleef staan. Ze keken elkaar recht in de ogen. Vincent meende een glinstering in haar ogen te zien, maar die was meteen weer weg. Ze wende haar hoofd af 'nee...' mompelde ze. 'Hannah, ik....' Hij pakte haar hand, maar die trok ze terug. 'Het kan niet Vincent, alsjeblieft, hou op....' Zag Vincent nou een traan?

Afbeelding

Hij wist het niet zeker, en hij zou het ook nooit zeker weten. Ze rende weg. Vincent wou zichzelf wel voor zijn kop slaan. Hij probeerde haar achterna te rennen, maar zijn voeten werkten niet mee. Hij keek haar na.

Afbeelding

Afbeelding

Die avond zaten twee mensen, elk in hun eigen huis, aan elkaar te denken. Maar geen van beiden durfde contact te zoeken met de ander, ook al wilden ze dat graag.
Hoe moest dit verder?!?!

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Hope you like! :D

Btw. Kijk mijn nieuwe onderschrift!! Super bedankt Dave. :knuffel

Laatst gewijzigd door abctje op zo 15 jul 2012, 16:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Big Mama
Aartsschurk Aartsschurk
Berichten:
4831
Lid geworden op:
zo 04 dec 2011, 17:20

Re: Dagboek Familie Vrijevogel H6 15~7~2012

Wow,jij gaat wel heel snel door die hoofdstukken heen,niet dat ik dat erg vind want ik vind dit dagboek superleuk om te lezen. :swing
Hele leuke up en je screens zijn geweldig alhoewel die screen van Hannah op de bank niet helemaal klopt volgens mij maar wat maakt 't uit.Echt heel erg leuk. :D

Weergave- en sorteeropties

Gesloten