Aflevering 3
Week 9

Rory had al uren voor het raam zitten turen en ineens zag hij een taxi stoppen voor de poort. Hij rende meteen naar buiten, niet wetende of in die taxi ook echt zat wat hij hoopte. Toen hij dichterbij de poort kwam zag hij dat hij gelijk had. 'Oma Mina! Kofi!'

'M'n lekkere, grote jochie, hè?' zei oma Mina zoet terwijl ze haar kleinzoon in haar armen sloot. 'Ik heb je zo gemist, oma!' 'Dat weet ik toch, maar Kofi en ik kijken iedere avond naar je.' Rory begon met zij neus te snuiven, hij rook iets. 'Heb je eten meegenomen? Oma, heb je echt eten meegenomen?!' 'Natuurlijk, lieverd, voor iedereen!'

Katie was Rory gevolgd naar buiten, ze vroeg zich af wat er aan de hand was. Het was niet moeilijk voor haar om erachter te komen dat dat Rory's oma en broertje waren. Katie vond het erg ontroerend om te zien hoe Rory zijn oma weer vast hield, hij had al zo veel over haar verteld. 'Laat je me de villa nog zien, ik ben zo benieuwd!' zei oma Mina enthousiast.

'Oh Rory, het is prachtig! Wat een mooie kamer, zeg. Kofi en ik hebben veel gestemd om te zorgen dat je hier mocht slapen.' 'Dankjewel, oma en.. Kofi? Waar is Kofi eigenlijk?'

'Hallo daar, lekker kippetje.' Kofi, het broertje van Rory, probeerde te flirten met Sarah. 'Euh.. hallo, klein kuiken.'

Even later waren Rory en zijn familieleden in de eetkamer gaan zitten. Het was erg gezellig met alle miljonairs erbij. Katie, Jack en Louise waren er niet, maar dat leek oma Mina niet zo erg te vinden. 'Waar is de rest?' vroeg Rory. 'Buiten,' antwoordde Elza, 'in het bubbelbad.' 'Ach, jongen, maak je niet druk,' zei oma Mina, 'die grietjes zijn toch veel te mager en die Jack lijkt me ook geen porem.' Louise, Elza en Steven lachten. 'Jullie vind ik wel leuk, hoor. Lekker gevulde dames, zo hoort het, je mag best voor jezelf zorgen!' Louise en Elza lachten weer, maar schaamden zich ook een beetje, omdat ze al weken probeerden af te vallen. 'En Steven, wat ben jij een schat van een jongen zeg. Laat ze maar kletsen, jij bent jezelf! Hoe gaat het nu Levi weg is, die lieverd?' 'Het gaat,' antwoordde Steven. 'Gelukkig! Jullie moeten elkaar wel een beetje steunen, hoor,' zei oma Mina en ze begon weer hard te lachen. De miljonairs werden helemaal vrolijk van haar aanwezigheid.

De andere miljonairs zaten inderdaad in het bubbelbad. 'Ik ben wel benieuwd naar Rory's oma en zijn broertje,' zei Katie. 'Je wilt daar toch niet bij zitten, Katie?' lacht Sarah. 'Jack ging ondertussen met zijn hand over de armen en naar de buik van Sarah. 'Van mij mag ze gaan, hoor,' zei hij met een knipoog naar Sarah. 'Ze blijft maar lekker hier, dan kunnen we nog wat tactiek bespreken voor de eliminatieronde.' Katie knikte en lachte als een boer met kiespijn. Ze voelde zich helemaal niet op haar gemak bij Sarah als Jack er ook bij was..

Kofi ging met Elza mee om de villa te bekijken. Hij wilde erg graag de slaapkamer van Sarah zien! Louise en Steven gingen tv kijken, zo kon Rory even een privé gesprek voeren met zijn oma. 'Lieverd, luister, je doet het geweldig. Iedereen is trots op je, je krijgt niet voor niets zoveel stemmen.' 'Maar.. maar.. ben ik niet te gemeen soms?' 'Je speelt een spel, Rory, maar wat ik vooral zie is dat jij je hart volgt. En dat gaat je leiden naar de hoofdprijs. En mocht je het niet winnen dan wacht thuis de hoofdprijs op je, wij, je familie.' Rory lachte en begon bijna te huilen. 'Oma, kun je niet blijven.' Weer begon oma Mina hard te lachen. 'Jongen, toch! Je grapjes ben je nog niet kwijt!'

Rond middernacht vertrokken oma Mina en Kofi pas weer. 'Oh, jee, Kofi, het is al veel te laat, je moet morgen naar school en we hebben nog een eindje te reizen!' zei oma Mina bezorgd. Rory lachte. 'Ik wou dat jullie langer konden blijven..' 'Kom maar lekker terug met de hoofdprijs, Rory, wij wachten thuis op je. We kijken elke avond, we stemmen elke avond, wees gerust. En als je het echt niet meer vol houd,' begon oma Mina terwijl ze haar mond naar zijn oor bewoog. 'Dan ligt er nog wat lekker zelfgemaakt eten in de koelkast, verstopt achter de kuipjes boter!' Rory's ogen begonnen te glinsteren. 'Dag, oma Mina, bedankt dat je wilde komen.' 'Voor jou altijd, lieve kleinzoon, tot snel!'

Toen nam Rory afscheid van zijn broertje die zijn ogen uitgekeken had in de villa. 'Morgen ziet iedereen me op tv, je bent de beste broer die je maar hebben kunt,' zei hij tegen zijn grote broer. Rory lachte en aaide Kofi over zijn bol. 'Goed op oma Mina passen, jongen.' Kofi lachte. 'Goed op Sarah passen!'

Toen stapten oma Mina en Kofi in de taxi en reden weg. Rory voelde een traan opkomen, maar hield zich sterk. Na vanavond besefte hij dat hij ook vrienden in de villa had, het bezoek van oma Mina en Kofi had hem echt goed gedaan. Vol zelfvertrouwen draaide hij zich om en liep terug de villa in.