16.2 De zestiende eliminatieronde

'Welkom, bewoners, bij alweer een zestiende eliminatieronde. De meesten van jullie zitten hier al bijna 5 maanden en het verlangen naar huis neemt met de dag toe bij sommigen van jullie. Voor één van jullie kan dat vanavond werkelijkheid worden, want het publiek heeft weer gestemd! Aan de hand hiervan worden de contactpunten uitgedeeld en de twee kandidaten met de minste stemmen staan in de gevarenzone.
Femke, al weken lang sta jij bekend als favoriet bij het publiek en ook deze week ben jij dat weer, maar niet alleen.. Brookelle kreeg exact hetzelfde aantal stemmen als jou. Beiden ontvangen jullie 26 contactpunten.
Iemand die bijna evenveel stemmen als jullie haalde was Darren deze week. Darren, jij ontvangt 21 contactpunten.
De volgende twee kandidaten ontvangen 11 contactpunten en worden daardoor gered uit de eliminatieronde, wat betekent dat de overige twee kandidaten automatisch in de gevarenzone zitten.' Melanie, Joe, Scarlet en Tammie keken elkaar aan. Wie zou er in de gevarenzone komen? Wie zou die 11 contactpunten krijgen? 'Scarlet, Tammie.. jullie staan in de gevarenzone, Melanie en Joe ontvangen beiden 11 contactpunten. Tammie, jij krijgt er 5 en Scarlet, het publiek heeft geen contactpunten voor jou. Jullie lot ligt nu in de handen van jullie medebewoners.'

'Bewoners, jullie mogen nu kiezen wie jullie liever op de rode stoel zien. Succes.
Darren, jij mag als eerst. Wie zie jij liever op de rode stoel?' 'Tammie.'
Joe, wie zie jij liever op de rode stoel?' 'Ook Tammie.'
'Nog één stem voor Tammie en ze zit in de gevarenzone. Die keuze ligt dus bij jou, Melanie. Wie zie jij liever op de rode stoel? Scarlet of Tammie?' 'Ik heb ook gekozen voor Tammie.'
'Dat betekent, Tammie, dat jij zo plaats moet nemen op de rode stoel. Eerst luisteren we nog naar de stemmen van Brookelle en Femke.'
'Brookelle. Wie had jij liever op de rode stoel gezien? Scarlet of Tammie?' 'Scarlet.'
'Femke. Wie had jij liever op de rode stoel gezien? Scarlet of Tammie?' 'Ik had dan gekozen voor Tammie.'

Tammie nam plaats op de rode stoel, wetende dat dit misschien haar laatste avond zou zijn. Iedereen zou haar wegstemmen, Darren zou haar niet meer redden, Melanie, Femke en Joe moesten haar sowieso niet, Scarlet kon haar niet in het huis houden en dan bleef Brookelle over. Onvoorspelbare Brookelle.
'Darren, jij mag wederom beginnen. Stuur jij Tammie naar huis of mag ze in de villa blijven?' 'Ik zou haar toch naar huis sturen, sorry.'
'Joe, stuur jij Tammie naar huis of mag ze in de villa blijven?' 'Van mij mag je naar huis, Tammie. Ik heb de laatste tijd, of eigenlijk nog nooit, echt contact met je gehad en het zou mij veel beter uitkomen als er weer eens iemand naar huis zou gaan.'
'Melanie, stuur jij Tammie naar huis of mag ze in de villa blijven?' 'Ik wil hier niet teveel woorden aan vuil maken, wat mij betreft ga je gewoon naar huis.'
'Brookelle, stuur jij Tammie naar huis of mag ze in de villa blijven?' 'Ik heb er wel een tijdje over na moeten denken, Tammie. Ik kan het ook af zonder jou, het publiek houdt van mij en ik zal dus nooit en te nimmer op die stoel komen. Toch wil ik je graag in de villa houden, omdat je best een leuke meid bent. Gefeliciteerd en bedank me later maar.'
'Gefeliciteerd, Tammie, jij mag in de villa blijven. We luisteren nog wel even naar de stem van Femk..' De rest was niet meer te verstaan, want Tammie sprong op uit de rode stoel en begon te schreeuwen als een hooligan. 'Yeeaaaaaah!' 'Euh.. kijk, ik had haar dus naar huis gestemd,' zei Femke toen ze even de kans kreeg.