Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

53 berichten • Pagina 2 van 3

DENNUSZ
Kantoorslaaf Kantoorslaaf

Re: Show je PC!

Nah, M'n Magic Mouse is wel fijn, maar door Lion vind ik het nu irritant worden, soms ben ik bezig met een heel verhaal te typen of sims social ofzo, en dan perongeluk een veegje en hij gaat een pagina terug, al je werk voor niets dus.. XD maar voorderest is die muis wel fijn, en ik heb dezelfde RAM als roosje. ;o & ik heb mn Mac nu ook al zo'n jaar of 4, en ik heb ook nog geen krasje. :D Alleen trekt het scherm opzich wel veel stof aan, maar over een paar weekjes gaat deze pc weer naar beneden toe, en maak ik plaats voor mn nieuwe laptop. :) Wat tevens nu een andere is dan dat ik heb gepost, omdat m'n loon veel later kwam, en vlak daarna kreeg ik weer opnieuw uitbetaald dus nu is het een zelfde K-Serie Asus geworden maar met een i5 2,4 Ghz processor en een NVidia Geforce GT540 2GB & 8GB Ram, en als het goed is moet die de Sims ook op zn hoogst aan kunnen. :3

EDIT: oke m'n pc krijgt nu nog meer kuren.. m'n videokaart heeft het begeven dus m'n scherm doet vreemd, soms zitten er strepen, en soms flikkerende lichten en ik zie nu dus 1 dooie pixel..

Laatst gewijzigd door DENNUSZ op do 08 dec 2011, 22:26, 1 keer totaal gewijzigd.

AnsjJ2
Peuterdynamo Peuterdynamo

Re: Show je PC!

Ik maak hier even een ; Het grote computer topic van... Dan kan er meer gepraat worden over dan alleen de pc zelf.. Dus software/hardware/overige installatie dingen ^^ ! En hier kunnen dan ook vragen etc over een nieuwe PC kopen etc.
pipapanda13
Aartsschurk Aartsschurk

Re: Het-Grote-Computer-Topic!

Ik heb de driver van de videokaart geupdated zodat de sims sneller zou worden, de videokaart trekt het namelijk net aan met BB.
Werkt niet, is er dus een andere oplossing om de computer (in het algemeen) sneller te maken? :3

*weet niet of ik het hier moet vragen...
DENNUSZ

^ Wat zijn je computer specificaties? Misschien dat er een Turbo boost inzit als er een i-Processor in zit, maar als dat niet is kan je denk ik niet je computer snellermaken, tenzij je je processor upgrade. :P
NilsCollection
Kruidenverdeler Kruidenverdeler

@ Pipapanda13: Hier een aantal tips om je computer sneller te maken zonder nieuwe hardware te kopen.

a) Je harde schijf defragmenteren. Windows heeft de vervelende gewoonte om je harde schijf te fragmenteren naarmate hij vol raakt. Dit wil zeggen dat alle data op je harde schijf verspreid staat over de hele schijf, en door te defragmenteren zet je alles weer mooi bij elkaar. Zo kan de computer de gezochte bestanden sneller vinden en wordt je computer dus ook sneller.

b) Je processor overclocken (mits verantwoord). Als je een laptop of een all-in-one hebt, niet doen. De hitte die vrijkomt (doordat de processor harder moet werken) kan namelijk je hardware beschadigen, en dan heb je helemaal niks meer aan je computer. Ook bij desktops is deze methode niet aan te raden.

c) Windows opnieuw installeren. Het is sowieso goed voor je systeem om bijvoorbeeld 1 à 2 keer per jaar je computer helemaal leeg te maken en opnieuw te beginnen. Als je programma's installeert en daarna weer verwijdert, blijven er toch nog restjes op de harde schijf staan. Afhankelijk van de hoeveelheid data die blijft plakken kan dit je computer merkbaar vertragen.

d) Software. Met software als TuneUp Utilities kun je je computer in "turbo-modus" zetten. Door al je processorkracht voor het actieve programma (vb. Photoshop) te reserveren en alle andere programma's op de achtergrond te houden, kunnen de prestaties voor bepaalde programma's (en games) aanzienlijk verbeteren.

e) Wat je nog kunt doen. Haal je bureaublad eens leeg! Als je je hele bureaublad vol hebt staan met documenten, mappen en snelkoppelingen zorgt dit ervoor dat je computer er langer over doet om op te starten. Ook zgn. widgets, animatie-wallpapers en dergelijke kunnen de snelheid van je computer vertragen.

@ DENNUSZ: Van dat 'per ongeluk' een pagina terug gaan heb ik tot nu toe nog geen last van gehad, gelukkig.
Waarom heb je er eigenlijk voor gekozen om een Windows-laptop te kopen? Geen mogelijkheid dat ik ooit nog een Windows-bak koop... je weet wat ze zeggen, "Once you go Mac, you'll never go back".
⌘ + ⌥ + ⎋ = 
DENNUSZ

@ DENNUSZ: Van dat 'per ongeluk' een pagina terug gaan heb ik tot nu toe nog geen last van gehad, gelukkig.
Waarom heb je er eigenlijk voor gekozen om een Windows-laptop te kopen? Geen mogelijkheid dat ik ooit nog een Windows-bak koop... je weet wat ze zeggen, "Once you go Mac, you'll never go back".[/quote]

Nou, ik speel ook meer Games ipv Sims 3, en dan vind ik een Windows fijner omdat meeste games .exe zijn en niet op een mac draaien, tenzij je moeilijk gaat doen met bootcamp enzo maar geloof me, dat is deze mac niet waard.. dus beter dat ik weer terug ga naar Windows, vind de interface van Windows ook fijner werken & de multitask opties zijn ook overzichtelijker dan bij Mac.. :p (Denk aan 2 vensters naast elkaar door middelvan het venster naar de linker of rechter kan te verschuiven. :p) + Mac is wel leuk enzo, maar ik vind het overpriced.. kijk nou bijv naar een Macbook Pro, die zijn iets in de 1,600 ofzo? terwijl je voor 800 een windowsje kan hebben met dezelfde/ misschien betere specificaties.. Mensen zijn makkelijk over te halen, met een toetsenbord verlichting, LED scherm multi touch blabla, maar dat is allemaal wel leuk en aardig, maar het is ook niet echt nodig snapje, ik kijk meer naar de kwaliteit (ik zeg niet dat die van Mac beroerd zijn) maar zegmaar de kwaliteiten van het systeem, wat die kan enzo snapje. & aangezien ik ook meer met een NVidia kaart heb dan met een ATI (in Mac zit altijd een ATI) kies ik ook liever voor een Windows, het is maar wat je fijner vind toch? :)
AnsjJ2

EN op dat windows ding kan je ook gewoon Linux op gooien. Ze hebben allebei de UNIX basis, Linux en Mac, dus zoveel verschil zit er niet in. Naja Linux is tenminste gratis en heeft alleen maar gratis 'apps'. En eigenlijk is Mac helemaal niet zo goed. Windows ook niet, maar goed. Eigenlijk geen één OS, maar je hebt fanboys/fangirls die alle andere dingen maar de grond in moeten stompen omdat zij maar een iets duurdere computer hebben, dan de standaard mensen. Woohoooo nou nu heb je een mac? En dan? 10 miljoen andere mensen ook. En nu?

@Nils: Over windows opnieuw installeren , met dat advies moet je oppassen, het is namelijk niet zo heel goed voor je HD als je dat maar overnieuw en overnieuw blijft doen.
NilsCollection

@ DENNUSZ: Klopt, de 2007 iMac is qua specificaties niet de beste Mac om Windows op te draaien, maar gebruikersgemak is bij elk OS anders en iedereen zal daar ook een andere ervaring mee hebben, natuurlijk. Draai je Lion al, trouwens?

Ik denk overigens wel dat de kwaliteit van Apple computers in het algemeen beter is dan die van Windows. Alles is namelijk op elkaar afgestemd, snap je? De hardware, de software... en dat is bij Windows minder het geval. Ook de materialen die Apple gebruikt, aluminium en glas, zijn van hogere kwaliteit dan de cheap-o plastics die 'high-end' fabrikanten als HP of Asus gebruiken.

Wat graphics betreft, daar heb ik niet zoveel verstand van. Ik ben dan ook meer een consolegamer en godzijdank ben ik dus verlost van het geklooi met de system requirements. Ik heb trouwens een XBOX, dus ik kan moeilijk zeggen dat ik iets tegen Microsoft in het geheel heb.

@ AnsjJ2: Je weet dat je op een Mac evengoed Linux kan gooien? Zonde van MacOS niet te gebruiken als je het mij vraagt, maar het kàn wel. Eén pluspunt van Mac OS vind ik wel dat het een stuk stabieler is dan Windows, omdat laatstgenoemde nog steeds op een MS DOS-basis gebouwd is.

Wat betreft je mening t.o.v. fanboys geef ik je gelijk - ik kan fanboys - zowel Windows als Mac als Linux als Android - totaal niet luchten, omdat ik het gewoon onnodig vind om andere mensen je mening door te drukken.
Ook al blijf je volhouden dat 'jouw' OS onfeilbaar is, wat dan? Alsof die persoon direct naar de winkel gaat om een Mac te kopen...

Ik weet inderdaad dat te veel clean installs schadelijk voor de harde schijf kunnen zijn, daarom dat ik al aangaf dat 't beter is om 't 1 à 2 keer per jaar te doen.
⌘ + ⌥ + ⎋ = 
DENNUSZ

^ Jep ik heb Lion al, laggt als de neten, maargoed dat kan je niet meer terug draaien, sowieso vind ik apple wel overdrijven hoor.. ze maken LED, en dunne laptops en whatever, wat allemaal veelste duur is, maar het is allemaal wel mooi enzo maar het is gewoon niet nodig, en daarom ging ik voor een windows; ik kan het betalen, en vaak zijn de specificaties ook beter van een laptop/pc van 1000, als je nou een apple van 1000 neemt is de windows beter qua specificaties, ik neem aan dat je geen 2GB videokaart en een i7 processor in een Mac ziet zitten en die nog onder de 1000 zit? (daar horen tweedehandse niet bij dan. ;)) maar waar het vooral gaat, ik hou het simpel, ik heb al die poespas niet nodig.. alluminium vind ik alleen maar irritant, ik krijg soms zelfs strooms van m'n pc en toetsenbord (alluminium) ik hou het dan lekker bij die ''cheap-o plastics die 'high-end' fabrikanten als HP of Asus gebruiken'' wat jij zegt, en LED, ja dat zit ook in deze Asus laptop, en het is echt heel mooi, daar niet van, maar het is een beetje overbodig, ik was ook tevreden met een gewone LCD scherm wat mijn Mac dus heeft, ik zie der namelijk niet veel verschil in, nouja de Asus is helderder dan de Mac, maar dat maakt mij niks, mij gaat het wat ik eerder zei vooral aan de specificaties, ik ben blij met m'n Windows i5je, en NVidia Geforce GT540M 2GB. en daar gaat het ook om toch? :)

+ Mensen die zeggen dat Windows slomer is dan een Mac; like duh.. Mac is grafisch anders (alles is minder transpirant en etc wat windows wel is, was een Mac ook transpirant in vensters enzo dan was die ook net zo sloom.. dus Windows heeft grafisch meer te trekken. (transpirant is trouwens doorzichtig he, ik weet niet of ik het goedschrijf maar oke. :$)
NilsCollection

Als je Lion niet goed draait, is dat waarschijnlijk omdat je geen clean install hebt gedaan of omdat je te weinig geheugen hebt.

Ik geef toe dat sommige dingen in Macs nutteloos zijn, maar ben eens eerlijk; heb je voor een schoolproject nu echt een quad-core i7 processor nodig? Of 2 GB vRAM? Ik denk dat je met een 2.66 GHz Cure 2 Duo en een gewone videokaart met 256 MB vRAM niet veel verschil merkt in internet, Word en dergelijke.

Daarnaast is het zo dat je bij Apple voornamelijk betaalt om het design en het merk, dat klopt. Computers van Acer of Compaq zijn nu eenmaal niet moeders mooiste, en daar is de prijs dan ook naar.
Wat het aluminium in de iMacs en MacBooks betreft - het is duidelijk dat je niet weet waarom Apple juist dit materiaal heeft gekozen?

Aluminium is een extreem goede warmtegeleider en omdat de iMac zo dun mogelijk moet zijn en zo weinig mogelijk storende elementen (airvents) moest hebben, koelt het aluminium de computer af en heb je aan de achterkant maar één kleine lucht in- en uitlaat nodig.

De reden dat Windows langzamer is dan Mac OS ligt niet bij de 'transparantie' van Windows Aero, want ik denk dat je vergeet dat in Mac OS je menubalk en dock semi-transparant zijn, en dat deze laatste tevens reflecterend is? Mac OS beschikt daarnaast ook nog over enorm veel overgangsanimaties (Launchpad, Mission Control, scrollen, Full-Screen, Dock zoom, ...)
Windows is langzamer dan Mac OS omdat Windows nog steeds gebaseerd is op een OS uit 1981 - MS-DOS - terwijl Mac OS in 2000 totaal herschreven is.

Dit heeft onder andere als gevolg dat de systemen totaal anders met hardware omgaan - vanaf het moment dat je Windows opnieuw installeert, begint Windows al met het fragmenteren van je harddrive wat ervoor zorgt dat je computer direct langzamer wordt. Mac OS daarentegen, begint pas met fragmenteren als je harde schijf voor 99% vol is.

Windows heeft met 4 GB RAM soms nog moeite met functioneren, terwijl Mac OS met 2 GB RAM de nieuwste Photoshop CS5.5 gemakkelijk aankan.

Beide systemen hebben hun plus- en minpunten, en het ligt er maar aan welk punt jij het belangrijkste vindt: design of prestatie? Terwijl Macs zeker niet ondermaats presteren; vergelijk het maar met een Bentley en een Volkswagen - ze hebben allebei dezelfde basis, maar toch is de één bijna 4x duurder dan de ander. En er zijn genoeg mensen die bereid zijn om er die prijs voor te betalen, vanwege het design en het merk.
⌘ + ⌥ + ⎋ = 
AnsjJ2

@Nils: Natuurlijk weet ik dat linux er op kan. Ze werken allebei met de UNIX kernel. Dat staat ook in het bericht. Vergeet niet dat ik een ICter ben ;) Ik vind dat apple gewoon veel te veel voor hun producten vraagt. Aangezien er in imacs niet alles meer zit wat door Mac is gebouwd.. Zoals INTEL kaarten, andere videokaarten.. Het hele speciale aan de iMacs is daar mee weg. Dus vind ik niet dat ze daar nog z'n hoge prijs voor hoeven te vragen.

Ik werk zowel met Linux, mac en Windows.. Maar nog vind ik Mac niet zo heel fijn werken, integenstelling tot Linux wel weer. Wat raar is want ze hebben de zelfde kernel.. (Maar wel weer andere commandline interfaces <- dat moet ik hebben ;) ) Gamen op een mac hoort niet, op linux kan het ook amper... Tenzij je WINE installeert want dan kan je windows onderdelen installeren.

Over dat 4 GB ram en moeilijk opstarten + photoshop moeilijk draaien is ook gewoon totale bullshit.

@Dennis: de mensen die zeggen dat Windows slomer is dan mac, weten niet hoe ze hun Windows moeten configureren. Mijn windows is met 10sec bij het inlog scherm. Je moet gewoon 1 partitie houden voor Windows, en alle configs daar voor . En de andere voor jou meuk. Plus de documenten die je hebt etc, ook naar een aparte partitie leiden. Anders ben je het kwijt als je Windows gedeelte crasht.

Maar goed, we kunnen hier heel lang een discussie over gaan houden. Maar dat heeft toch geen zin. Mac VS Windows VS Linux blijft bestaan. Maar vergeet niet dat hun alle 3 van 1 ander ding heeft gejat ;)

Enfin: Discussie gaat even geremd worden, anders krijgen we alle drie een waarschuwing voor PPen ;)
Matthieu
Meesterdief Meesterdief

Oke, ik wil een nieuwe videokaart :D
Als ik met mijn sims naar de buren loop bijv. duurt dat wel ff.
Ik wil gewoon een soepel, snel, vlot, geweldig sims-spel (A)

Maaar moet ik dan wat weten over mijn pc? Of welke ik nu heb? Ik heb geen idee waar ik dat allemaal kan vinden :$
Just be kind.
Matthieu
Meesterdief Meesterdief

^Dankjewel, nu kan ik alles zien :D
Ik heb gewoon een PC.

Hier de specificaties:
Computer
¯¯¯¯¯¯¯¯
- Fabrikant: To Be Filled By O.E.M.
- Computermodel: To Be Filled By O.E.M.
- Computernaam: EDWARD-PC (in werkgroep WORKGROUP)
- Systeemtype: x64 (64-bits) systeem
Processor
¯¯¯¯¯¯¯¯¯
- Model: AMD Athlon(tm) 64 Processor 3000+
- Kloksnelheid: 2002 MHz
- Socket & Cache(s): Socket 754, 512 KB L2 Cache
Geheugen
¯¯¯¯¯¯¯¯
- Grootte: 1023 MB RAM
- Type(s): 512 MB RAM (DDR-400 PC-3200 200 MHz, DIMM), 512 MB RAM (DDR-400 PC-3200 200 MHz, DIMM)
Hardeschijf
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
- Bestandstype(s): NTFS (C:), NTFS (E:), NTFS (F:)
- Grootte: 298,10 GB (90,45 GB (C:) + 149,05 GB (E:) + 58,59 GB (F:) )
- Vrije ruimte: 176,30 GB (0,32 GB (C:) + 117,49 GB (E:) + 58,50 GB (F:) )
Videokaart
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
- Model: ATI Radeon HD 3600 Series
- Beeldprocessor: ATI display adapter AGP (0x9596)
- Geheugengrootte: 512 MB VRAM
- Stuurprogramma: aticfx64.dll,aticfx64.dll,aticfx32,aticfx32,atiumd64.dll,atidxx64.dll,atiumdag,atidxx32,atiumdva,atiumd6a.cap,atitmm64.dll, versie 8.831.2.0

Netwerkkaart
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
- Model(len): Marvell Yukon 88E8001/8003/8010 PCI Gigabit Ethernet Controller (Ethernet 802.3), Realtek 8185 Extensible-draadloos apparaat (Ethernet 802.3)
- Adressen: IP: 192.168.2.103, MAC: 00:13:F7:59:15:E6, DHCP: 192.168.2.1
Besturingssysteem
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
- Naam: Microsoft Windows 7 Home Premium
- Versie: 6.1.7600
- Service Pack: Geen

Stations
¯¯¯¯¯¯¯¯
- Type(s): A: 3,5-inch diskettestation, C: Lokale harde schijf, D: Onbekend, E: Lokale harde schijf, F: Lokale harde schijf, H: Onbekend
- Model(len): A: Onbekend, C: WDC WD16 SCSI Disk Device SCSI, D: LITE-ON DVDRW SOHW-1633S ATA Device, E: WDC WD16 SCSI Disk Device SCSI, H: IZQVG O5IZW9UJC SCSI CdRom Device

Echt dikke respect als je dit snapt :sweatdrop Heb alles maar wat kleiner gemaakt anders is het zo groot :sleep

Heel veel, dit is net Chinees voor mij :fluit
v

Laatst gewijzigd door Matthieu op wo 14 dec 2011, 22:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Just be kind.
DENNUSZ

^^ Meer RAM kan misschien ook handig zijn, :P

wil je een NVidia kaart of weer een ATI kaart?

EDIT: deze kaart was ongeveer een goeie voor een lage prijs die ik eruit kon pikken, je had een nog goedkopere, maar die is ongeveer hetzelfde die je nu hebt, en de andere was een NVIDIA GT520 1GB (een instapmodel, dus niet echt bedoeld voor zware games) Wat zeg jij dervan ans?

V nouja, verschil, ik vind NVidia naar mijn mening beter, (veel mooiere graphics) maar ATI is op zich ook best goed. :) & met welke instellingen speel jij sims 3 op die computer waar je het over had? & als je ook nog bedoelde over je RAM, dan is je spel ook stukken sneller dan dattie nu is, (in m'n mac heb ik 2GB, en op de laptop 4GB, en daar issie ook sneller op dan op mn mac. :))

Laatst gewijzigd door DENNUSZ op wo 14 dec 2011, 22:17, 3 keer totaal gewijzigd.

Matthieu
Meesterdief Meesterdief

^Ehh.. wat is het verschil?? :sweatdrop
Sorry ik weet echt niks van dit soort dingen :$

^Alles op zijn hoogst volgens mij, misschien niet zo slim maar ik houd van kwaliteit :sleep

Laatst gewijzigd door Matthieu op do 15 dec 2011, 06:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Just be kind.

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie