wahaha

beter laat dan nooit he

zo dan nu de seizoenafsluiting, precies 10 updates
Update 10: Move on

Die nacht was Flore niet bepaald fijn om te hebben. Om de zoveel tijd begon ze te huilen, maar he, dat hoort er allemaal bij.

De laatste keer keek ik op de klok en zag dat het 7 uur was.
"Dan ga ik alvast even wat rondbellen." Dacht ik. Chrissy sliep nog.
Ik liep naar het balkon en belde een nummer dat ik net had opgezocht.
"Hallo met het Oudheidslab." Zei de stem aan de andere kant.
"Hallo je spreekt met Jay Greenhill, mag ik Awka Shakir aan de telefoon?" Vroeg ik beleefd. Na even wachten kreeg ik hem aan de lijn en we spraken af voor vanmiddag.
Daarna belde ik de krant om mijn verhaal te vertellen.

Ik liep terug naar de slaapkamer, daar kleedde ik me om. Ik ging nog even naast Chrissy liggen en al snel hoorde ik de bel.
"Dat is snel!" Zei ik. Snel liep ik naar beneden en zag dat het inderdaad de onderzoeker was die ik net aan de telefoon had.

"Goedemorgen." Zei hij vriendelijk.
"Goedemorgen, kom erin." Zei ik beleefd.
"Het is een erg mooi gebouw Jay, ik zie het wel zitten." Zei de man toen we naar binnen gingen. Ik riep Chrissy dat ze naar de keuken moest komen.

We gingen aan de keukentafel zitten en ik vertelde eerst het hele verhaal van de tombes en de zogenaamde 'zwembadleggers'. Awka Shakir vond het interessant maar hij wilde eerst alles eens bekijken.
"O Chrissy, ik heb het nog niet verteld maar, hij wilt misschien het huis kopen om er een onderzoekslaboratorium van te maken om ze deze en nog vele andere tombes te onderzoeken en ontdekken in de omgeving." Zei ik.
"Misschien kan ik de tombe nog openbaar maken voor de bewoners van de stad, zo kan je er zelfs nog aan verdienen." Vulde Shakir aan.
"O, dat is even schrikken." Zei ze glimlachend. "Maar ik denk dat ik er niks over te zeggen heb, het is mijn huis niet en ik ga waar jij gaat." Ik was blij dat te horen.

"Zullen we eens even gaan kijken?" Vroeg ik.
"Ja, laat het maar eens zien. Ik ben al erg onder de indruk van het gebouw." Zei Shakir bewonderend.

Ik liet hem de tombe ingangen zien, en hij was er nu uit. Hij wilde het huis echt kopen en er iets goeds mee doen. De schatten zouden beneden blijven en niet worden misbruikt, bovendien zal hij niks raars gaan doen met het huis en kregen wij een gigantische geldsom!

Ik zocht Chrissy op om het te vertellen, ze was ook enthousiast.
"O wat fijn!" Zei ze blij. "Maar dan moeten we dus een ander huis zoeken, heb je daar al over nagedacht?"
"Ja toevallig wel, en ik heb al een idee." Zei ik mysterieus. "Maar goed, we gaan nu even weg van deze plek en laat meneer Shakir zijn werk maar doen. Zullen we naar het strand gaan?"
"Ja! Ik haal Flore dan zie ik je zo!" Zei ze blij.

"Kom maar kindje, we gaan even lekker de buitenlucht in!" Zei Chrissy opgetogen. Flore stribbelde niet tegen en leek het wel een goed idee te vinden.

Het strand was tegenover ons huis, dus ver lopen was het niet. Maar Flore leek het niets te kunnen schelen. Ze keek met grote ogen rond en iedere voorbijganger stopte even om een praatje te maken. Chrissy was zo blij met haar kindje.

"Oo wat een mooie plek!" Zei Chrissy. Ze kwam hier niet vandaan dus ze was hier ook nog nooit geweest.
"Mooi he, kom je even mee?" Vroeg ik.
"En Flore?" Zei ze.
"Vraag anders even aan die mevrouw of ze op haar wil letten." Zei ik. Chrissy deed dat en we liepen wat verder naar de rotsen toe.

"Lieve schat, wil je met me trouwen!" Zei ik, ik knielde voor haar neer en haalde een mooie ring tevoorschijn.
Chrissy wilde iets zeggen maar er kwam geen geluid uit haar keel.
"Ja, natuurlijk!" Riep ze blij.

Ze had moeite om haar tranen in bedwang te houden, het lukte toch. Wat een geweldige tijd had ze achter de rug.

"Je bent de liefste die ik ooit heb ontmoet!" Zei ze. En ze viel in mijn armen.
Einde (van dit seizoen)
Laatst gewijzigd door Jozz op zo 29 aug 2010, 15:35, 2 keer totaal gewijzigd.