Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

533 berichten • Pagina 4 van 27

Yum
Snode rechterhand Snode rechterhand

Re: Zon, Jay en Strand! [Seizoen 1 -- UPDATE 5 ONLINE!!]

:applaus :applaus :applaus :applaus :applaus :applaus :applaus :applaus :applaus :applaus :applaus :applaus :applaus :applaus :applaus :applaus :applaus :applaus :applaus :applaus :applaus :applaus :applaus :applaus :applaus :applaus :applaus :applaus :applaus :applaus :applaus :applaus :applaus :applaus :applaus :applaus :applaus :applaus :applaus :applaus :applaus :applaus :applaus :applaus :applaus :applaus :applaus :applaus :applaus :applaus :applaus :applaus :applaus :applaus :applaus :applaus :applaus :applaus :applaus :applaus :applaus :applaus :applaus

Bericht aangepast door LotsOfNothing: Niet te veel smileys posten graag ;)
Afbeelding
Jozz
Kruisfokker wezen-robot Kruisfokker wezen-robot

Re: Zon, Jay en Strand! [Seizoen 1 -- UPDATE 5 ONLINE!!]

Update 6: Alle twijfels weg
Afbeelding
Chrissy keek naar de test.
"Niet zwanger..." Zei ze hardop. "Niet zwanger, oke dan, wat nu?"

Afbeelding
"Dan ben ik dus tóch gewoon ziek." Zei ze weer tegen zichzelf.
"Ik ga in ieder geval slapen, ik heb het even niet meer op een rijtje." Ze liep voorzichtig de trappen op want ze wilde niet vallen.

Afbeelding
Chrissy kroop in bed, en was er niet van plan om er vroeg uit te gaan.

Afbeelding
Ondertussen kreeg ik een telefoontje. Het ging er over om een huis te ontwerpen in Twinbrook. Ik ben eigenlijk gestopt met dat, maar een goede vriend en ex-collega heeft mijn hulp nog al eens nodig.

Afbeelding
"Nou, dan zal ik mijn tekentafel eens op gaan zetten." Zei ik vermoeid. Maar dat sloeg meteen weer om. "Yes, eindelijk weer eens wat nuttigs doen!"

Ik haalde mijn tafel uit de schuur en zette hem ergens in de hoek van de woonkamer op.
Afbeelding
"Zo, da's ook weer een tijd geleden." Zei ik toen ik ging zitten. Ik pakte mijn gereedschap en ging aan de slag.

Afbeelding
Het zou een heel mooi en normaal van buiten uit komen te zien, maar van binnen heel modern en vooral origineel en creatief. Iets wat eigenlijk niemand anders had.
"Pff, nou, hier zou ik wel willen wonen hoor." Zei ik lachend. "Man wat zullen die mensen blij zijn!" Het voelde goed om weer eens wat voor een ander dan Chrissy te doen. Dat heb ik altijd al gevonden en ik had weer een bezigheid in deze rustige tijd.

Afbeelding
Daarna ging ik nog naar het kantoor in het appartement. Ik moest nog wat informatie over de locatie opzoeken en zodra ik klaar was sloop ik naar de slaapkamer want ik was op.

Afbeelding
Afbeelding
Ik probeerde zacht en voorzichtig te doen, maar ik stootte perongeluk de lamp van het tafeltje af. Gelukkig werd Chrissy niet wakker.

Afbeelding
Zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

Afbeelding
De wekker ging pas laat af, gelukkig had Chrissy hem al op de goede tijd gezet gisteren. Het was weer eens lekker om uit te slapen.
"Goedemorgen." Zei ik gapend. Chrissy zei hoi.
"En, heb je de test gedaan?" Vroeg ik nieuwsgierig.
"Wat? Oh, ja." Zei ze slaperig. "Ik ben niet zwanger, maar ik weet niet of ik nu blij of verdrietig moet zijn. Ik ga in ieder geval even douchen."
"Nou, ik weet het ook niet, maar aan de ene kant is het wel jammer." Zei ik.
Chrissy ging naar beneden en ik bleef liggen.
Ik bleef nog even van de heerlijke eindeloze ochtend genieten op bed, in mijn eentje.

Afbeelding
Chrissy nam een korte douche, maar wel een lekkere.
"Hmm, ik ben toch zo nieuwsgierig wat ik nu mankeer." Zei ze in zichzelf. "Zwanger valt dus af, maar ik geloof er nog steeds niks van. Ik voel me niet echt ziek, maar ik ben het wel maar toch voel ik me ziek. Ik snap het niet."

Afbeelding
Toen ze weer was aangekleed keek ze eens in de spiegel.
"Mm ja, ik moet het toch zeker weten." Zei ze vastberaden. Maar die vastberadenheid verdween als sneeuw voor de zon.

Afbeelding
Zenuwachtig draaide ze zich om...

Afbeelding
Chrissy keek in het kastje of er nog meer zwangerschapstests waren. Er waren ook nog anderen, misschien moest ze die maar eens proberen.

Chrissy deed de test, en liep even zenuwachtig heen en weer. Toen keek ze naar het resultaat.
"Hmm, weer nie.. o wacht, nog even kijken." Ze was zo zenuwachtig dat ze het resultaat niet kon lezen. Wilde ze het eigenlijk wel weten.
Afbeelding
"Huh!" Zei ze verbaasd. "Nee..." Zei ze.
Chrissy keek even voor zich uit, en barstte uit in vreugdetranen. Ze was zwanger!
Ze ging lachend voor de spiegel staan en maakte een dansje. Haar geluk kon niet op!

"Oe, zal ik het al vertellen aan Jay?" Zei ze tegen de spiegel. "Neeh, die hoort het later wel."
Ze liep terug naar het appartement want ze had wel honger nu. Op de weg naar boven lukte het haar niet om haar glimlach in bedwang te houden, toch lukte het net voordat ze binnenstapte.

Afbeelding
"O hey! Ik ga zo weg." Zei toen Chrissy binnenkwam. "Ik ga naar het architectenbureau om te schetsen in te leveren, maar ik heb geen tijd gehad om eten te maken."
"Geen probleem." Zei Chrissy die in een goede bui was. "Ik pak wel wat soep ofzo."
Ik ging snel naar mijn oude werk toe, want ik kon ze niet laten wachten. Chrissy nam de soep mee naar het achter-terras.

Afbeelding
"Oo ik ben blij, ik ben blij, ik ben blij!" Zong Chrissy. Ze had altijd al een mooie zangstem, maar ze is nooit zangeres geworden omdat ze een hekel heeft aan showbuisness.

Afbeelding
"Mam mag het als eerst weten." Besloot ze. Ze pakte haar telefoon en belde op.
"Hai mam! Ik heb nieuw, goed nieuws." Begon ze lachend. "Ik ben zwanger!!"
Haar moeder gilde van blijdschap, de meeste mensen waren nu doof geweest maar Chrissy was er aan gewend. Ze kakelde nog een tijdje over de toekomst en toen hingen ze op.

Afbeelding
Ze liep naar het balkon en praatte tegen de baby.
"Nou kleintje, binnekort is dit jouw tuin, jouw speelparadijs.." Zei ze. Dat klonk wel vreemd, maar daar zou ze maar aan moeten wennen. Ze bleef even staan dagdromen en ging toen thee zetten. Daar werd ze altijd wel vrolijk van.

Afbeelding
Afbeelding
Ze dronk haar laatste slok op, zette de beker in de vaatwasser, en liep naar de voordeur, de bel ging.

Afbeelding
"Hey, hoe ging het?" Vroeg Chrissy.
"Het plan is aangenomen en de bouw begint deze week." Zei ik. Chrissy zei niks en keek even om zich heen en naar de grond.
"Ik moet je iets zeggen." Zei Chrissy. Ik keek verbaasd, het was toch niks ernstigs?

Afbeelding
"Ik ben zwanger!" Zei ze vrolijk.
"Van mij?" Riep ik opgetogen. Chrissy knikte. "Dit is super super super!" Riep ik blij.

Afbeelding
"Ik vind het geweldig en ik zal je steunen de komende tijd!" Zei ik behulpzaam. Man, dan wordt ik tóch wel vader!

Afbeelding
Van al die euforie krijg je honger, dus we maakte samen tosti's.

Afbeelding
Maar door diezelfde euforie liet ik ze wel aanbranden, maar goed. Chrissy is zwanger! Mijn dag kan niet meer stuk!
Jozz

Re: Zon, Jay en Strand! [Seizoen 1 -- UPDATE 6 ONLINE!!]

Update 7: Wat er onder je voeten afspeelt...
'S Avonds moest ik nog wat uit de garage halen toen ik ineens een ingeving kreeg.
Afbeelding
"Even denken, wat was er nou zo vreemd in die laatste kamer." Ik dacht dat ik iets gezien had. "Nou, ik ga maar even snel kijken dat kan vast geen kwaad." Ik liep om de garage heen naar de geheime trap.

Afbeelding
Ik kon er nog steeds niet bij dat ik dit niet eerder had gezien.

Afbeelding
De kelder was nog steeds hetzelfde. Ik kwam het hoekje om en toen zag ik het al. Dat gat in de muur.

Afbeelding
Voorzichtig stak ik mijn hand er doorheen en voelde of er iets achter zat.

Afbeelding
Ik deed mijn hand naar beneden en voelde een schakelaar. Snel trok ik eraan en er doemde een schuivend geluid op dat erg angstaanjagend was.

Afbeelding
Ik draaide me om en zag ineens een trap.
"Het wordt echt steeds gekker!" Zei ik hardop.
Ik daalde de trap af en kwam in weer een afgeslote ruimte, met 1 fakkel aan de muur.
"Het kan hier toch niet eindigen." Dacht ik. "Die vorige kamer leek ook dood te lopen, je zal hier ook wel verder kunnen." Bedenkelijk keek ik om mij heen.

Afbeelding
Ik zag de fakkel. "Dat is de enige kans!" Dacht ik. Ik trok eraan en hoorde weer iets achter me.

Afbeelding
Ik draaide me weer om en zag dat er een nieuw gat in de muur zat.
"Kijk, zo komen we nog eens ergens!" Snel stak ik mijn hand erin en zocht de schakelaar.

Afbeelding
Toen ik die omzetten verscheen er tot mijn schrik een vage muur voor me met een scheur.

Afbeelding
Ik had wel eens iets gelezen over geheime deuren. Dus ik probeerde met al mijn kracht er doorheen te komen, maar het lukte niet echt goed.

Afbeelding
Na een tijdje duwen kwam er beweging in. Niet veel, maar het was al iets.

Afbeelding
Plots schoot de deur open en ik viel bijna plat op mijn neus. Ik keek voor me uit.
"Nee, dit is echt té gek!" Zei ik verbaasd.

Afbeelding
Voor me was een gang met 3 kantoortjes, aan het eind van de gang leek de kelder verder te gaan. Ik hoorde in het laatste kantoortje iets op de grond vallen en nog meer geluiden.

Afbeelding
Ik liep een stukje verder en toen klonk er 1 harde alarm toon, maar die duurde 2 seconden.
"Ik denk dat ik maar eens snel weg ga zo." Zei ik bang. Achter mij sloot de geheime deur! Hoe kan dat? In ieder geval had ik het niet door.

Afbeelding
Ik liep het laatste kantoortje in, maar zag dat er niemand was.
"Ja, het wordt echt gek nu!"
Voor mij op de grond lag een map met papieren.

Afbeelding
"Hmm, eens kijken." Ik pakte de map en legde die netjes op het bureau. Nieuwsgierig keek ik op een paar bladzijdes.
"Zoektocht.. Schatten... Egyptische oudheid... Egyco?" Ik bladerde wat en kwam een rare maar bekende naam tegen. "Egyco, zo heette het bedrijf dat mijn zwembad had gelegd. Ik snap het niet." Ik legde alles weer op het bureau en liep het vervolg van de kelder in.

Afbeelding
Ik liep door de boog en zag dat dit er anders uit zag dan de rest. Dit is pas gegraven!
"Zou dit dan mijn nachtelijke stoornis zijn?" Dacht ik. "Dat ze hier 's nachts aan het graven zijn."
Ik liep om de hoek van de hele donkere tunnel.

Afbeelding
Toen zag ik dat er iets was ingestort voor mij. Ik liet het er niet bij zitten, ik wil verder. Dus ik hakte de stenen uit de weg.

Afbeelding
Toen ik weer om de hoek liep zag ik nog meer instortingen.
"Die mensen die hier graven moeten echt beter werk gaan leveren." Dacht ik, terwijl ik weer begon te hakken.

Afbeelding
Toen ik bijna klaar was met hakken viel het me op dat er een gat verscheen achter het puin.
Ik lachte zachtjes, misschien was het wel een schat?

Afbeelding
Ik liep het kamertje in en zag een steen in de vorm van een ster.
"Dit komt me ook zó bekend voor." Zei ik terwijl ik nadacht, ik kon er niet meteen opkomen en liep terug naar de kantoortjes.

Afbeelding
toen ik de gang in liep realiseerde ik me dat de geheime deur dicht was.
"Shit!" Riep ik. "Dat heb ik weer hoor!"
Afbeelding
Ik ging het kantoortje in en keek rond of er misschien een ventilatiekoker was of zoiets.

Wat me opviel was een zwarte tegel in de hoek, deze was zeker donkerder dan de anderen.
Ik liep naar de hoek toe...
Afbeelding
En plotseling kwam de muur in beweging.
Met open mond keek ik naar de gang.
"Okeeee." Zei ik opgelucht en blij. Ik stapte binnen en kwam tot te conclusie dat dit een vluchtgang was.

Afbeelding

Afbeelding
Binnen was het gelukkig verlicht, ik voelde me aan de ene kant best onoverwinnelijk dat ik al deze geheimen had ontdekt.

Afbeelding
Ik zag dat er rechts een trap was en daar ging ik naar boven.

Afbeelding
Ik kwam in een ruimte zonder deuren, maar ik maakte me geen zorgen.
"Eens even een schakelaar zoeken." Zei ik vrolijk.

Afbeelding
Ik zag een vloerschakelaar en ging er op staan.

Afbeelding
Er verscheen weer een geheime deur en die opende zich. Ik liep door de volgende deur en ik was weer bij de ingang!

Afbeelding
Ik liep vlug de trap op, maar boven hoorde ik iets ritselen.

Afbeelding
Een enge Egyptische man kwam op me af.
"Zooo, meneer de indringer!" Zei hij boos.
Hij kwam op me af gelopen.
"Wat doe jij hier!" Riep hij boos.
"Wat doe jij hier! Dit is mijn huis! Donder op!" Riep ik beledigd.
Afbeelding
"Ik hoef aan jou niksh uit te leggen! Je weet al te veel, en pas op jongen of je krijgt serieush problemen!" Zei hij bedreigend.

Afbeelding
"Als ik je nog 1 keer zie dan haal ik er mensen bij waar jij geen problemen mee wilt hebben vriend!" Riep ik hem na toen hij weg liep. "Bah, wat een brutale arrogante idioot! Een beetje mijn huis ondermijnen!" Riep ik kwaad.
Jozz

Re: Zon, Jay en Strand! [Seizoen 1 -- UPDATE 7 ONLINE!!!!!]

je krijgt alvast het eerste deel de rest komen vanavond/vannacht

Update 8: Op de grote roze wolk
Afbeelding
Ik ging naar de woonkamer en daar zag ik dat Chrissy tv zat te kijken. Ik ging naast haar zitten en vertelde het verhaal.

Afbeelding
"Wow, dat zag ik niet aankomen!" Zei ze geschrokken. We praatte er nog even over wat we er aan konden doen, maar lang duurde het gesprek niet.
"Ik voel me niet zo lekker." Zei Chrissy.
"Oke, dan slaap je vannacht hier." Zei ik. "Ik kan je niet al die trappen op laten lopen zo, ik haal even een extra bed uit de schuur." Gelukkig had ik die nog in de schuur staan anders was ik op de grond gaan slapen.

Afbeelding
sorry deze moest er gewoon in :P

Ik zette het bed op, het was zo voor elkaar. Chrissy ging op de bank liggen en ik wenste haar een goede nacht toe.

Afbeelding
Die nacht hoorden we geen gekke geluiden. Rond 4 uur moest ik naar de wc en ik sloop voorzichtig de kamer uit om Chrissy niet wakker te maken.

Ik maakte toch wat haast daarna want ik moest nodig!
Afbeelding
Ik rende de keuken in toen ik een hardverzakking kreeg. Een inbreker! De vrouw had een licht getinte huidskleur, egyptisch?
In ieder geval dook ik snel achter het aanrecht zodat ze mij niet zag, gelukkig liep ze meteen de keuken weer uit.

Afbeelding
De inbreker liep de woonkamer in, maar daar lag Chrissy! Ik hoopte dat ze haar niks aan zou doen.

Afbeelding
Ik ging naar een hoekje en belde stilletjes de politie, ze zouden haast maken. Maar ondertussen had de dief al wat spullen gestolen.

Afbeelding
Gelukkig kwam de politie snel en hield de inbreker aan. Chrissy begon wakker te worden had ik het idee.

Afbeelding
De dief viel de agent aan!
Afbeelding
Afbeelding
Gelukkig kon die goed vechten en al gouw had ze de inbreken te pakken. Ze bedankte mij nog voor het telefoontje en liep weg met de inbreker.

Afbeelding
"Ik ben bang Jay." Zei Chrissy bedroefd.
"Rustig maar, het komt wel goed." Zei ik. "Ik bestel meteen nieuwe spullen."

Afbeelding
En dat deed ik dus.

Afbeelding
We hadden ondertussen gigantische trek, en Chrissy wilde dolgraag een keer het eten maken.

Afbeelding
Snel at ze de wafels op, ze wilde nog even bellen. Ik kwam pas later eten want ik had een gesprek over mijn nieuwste project. Het huis was gebouwd, maar er was nog niet veel interesse.

Afbeelding
"Ik ga Hayley bellen, die heb ik al lang niet meer gesproken!" Zei Chrissy hardop. Ze toetste het nummer in en kreeg haar zusje al snel aan de lijn.
"Hallo met Hayley Summers." Zei de stem aan de andere kant.
"Hoi, met Christa!" Zei ze blij.
"Hey zus! Hoe gaat het met de baby?" Vroeg Hayley ook blij.
"Goed hoor, ik kan niet wachten tot de geboorte." Zei Chrissy grinnikend.
"Het lijkt me niet echt leuk om zwanger te zijn." Zei Hayley bedenkelijk.
"Dat is het ook niet, maar je brengt wel een klein kindje groot en dat lijkt me echt heel leuk." Zei Chrissy. Ze praatten nog wat over het nieuwe huis en Jay, en toen hingen ze weer op.

Afbeelding
Na het gesprek ging ze de woonkamer in. Ze was zo blij en opgelucht, dat ze eens wat muziek op zette. Ze danste ook nog even voorzichtig, ze wilde niet dat de baby iets ging mankeren dus ze deed het maar rustig aan.

Ze had nu echt zin om dingen te gaan doen, dus trok ze makkelijke kleren aan en ging een rondje om het huis lopen, dat had zo nog niet eens gedaan.

Afbeelding
"Ja kindje, dit is een mooi huis he." Zei ze giechelend tegen haar buik. Chrissy begon al aardig dik te worden, dus hopelijk duurde het niet al te lang meer.

Afbeelding
Ze liep om de hoek en daar zag ze toch wel iets vreemds.

Afbeelding
"Oke dan." Zei ze verbaasd. "Zei Jay niet iets over een ster? Nouja, ik zal het wel vertellen."
Ze draaide om en liep terug naar de voordeur.

Afbeelding
Ik ging net een stukje hardlopen en toen zag ik haar aankomen.
"Wat is dat stervormige ding aan de muur daarachter?" Vroeg Chrissy.
"Euh, de zwembadleggers zeiden dat het een extra versiering was, ofzo." Zei ik.
"Nou, ga maar hardlopen dan, het wordt al bijna donker." Zei Chrissy die even naar de lucht keek.

Afbeelding
Ik zou niet te ver gaan lopen, straks komt de baby nog en dan ben ik er niet eens.

Afbeelding
Binnen zat Chrissy te wachten tot ik thuis kwam, de tv (en de baby) was haar enigste gezelschap.
Afbeelding

Afbeelding
Gelukkig was ik niet zo lang weg.
"Ah, ik miste je al Jay." Zei ze.
"Oh echt, ben ik zo bijzonder?" Lachte ik. Ik ging op het bed liggen en we keken nog even samen tv.
Afbeelding
We stonden op het punt om te gaan slapen...

Afbeelding
En toen kwam de baby! Ik was in paniek, omdat ik was vergeten wat ik moest doen. Maar toen bedacht ik me dat rustig blijven wel belangrijk was.

Afbeelding
"Kom hier maar op bed liggen!" Zei ik snel. Chrissy kwam voorzichtig aangelopen en deed wat ik zeg.
De bevalling ging prima, en snel ook. En voor we het wisten hadden we een dochter!

Afbeelding
Chrissy was zo blij, zo blij had ik haar nog nooit gezien.
"O een dochtertje! Wat is ze schattig!" Zei ze blij.
"He kleine meid!" Zei ik glunderend. "Ik ben papa!"
We waren de meest blije mensen op aarde, ik wist het gewoon zeker!

Afbeelding
"Hoe gaan we haar eigenlijk noemen?" Vroeg ik opeens. Daar hadden we nog niet eens aan gedacht. Ik gaf de baby aan Chrissy en we bedachten de gekste namen. Maar we kwamen er wel uit.
"Flore." Zei ik. "Dat is het dan, echt leuk!" We bleven nog een tijdje bij het bed zitten om naar haar te kijken, maar ze was zichtbaar toe aan slaap.

Afbeelding
"Kom, dan gaan we naar bedje toe!" Zei ik. Ik kon het nog niet echt beseffen dat ik nu vader was geworden, hoe leuk is dat!

Afbeelding
Ik liep naar de babykamer en lachte. Ik legde Flore voorzichtig in de wieg.

Afbeelding
"Welterusten schatje." Zei ik glimlachend. Ik kon er uren naar staren, wat is dit geweldig!

Laatst gewijzigd door Jozz op zo 29 aug 2010, 02:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Jozz

Re: Zon, Jay en Strand! [Seizoen 1 -- UPDATE 7 ONLINE!!!!!]

Nako schreef:Waar heb je de senseo vandaan?
ik zal eens even kijken voor je ;)

ik heb hem en stuur de link :P

UPDATE 8 STAAT ER HELEMAAL OP NU, DUS LEZEN DIE HANDEL!!!!

Laatst gewijzigd door Jozz op zo 29 aug 2010, 03:31, 1 keer totaal gewijzigd.

Jozz

Re: Zon, Jay en Strand! [Seizoen 1 -- UPDATE 8 ONLINE!!!!!]

Update 8 staat er nu helemaal op, dus lees die ook even af als je dat wil :P
Ondertussen staat hier de een-na-laatste update van dit seizoen. Ik denk dat ik van update 10 wel een slot update kan maken, zo niet komt er toch een 11 :P
Deze update is wel heel belangrijk in het verhaal en hij zal ook wel iets langer zijn dan normaal.

Update 9: Heel ingewikkeld en verstopt

Afbeelding
Ik ging nog even in de stoel zitten en bleef naar Flore kijken, wat een lief kindje was het toch.
Chrissy kwam stilletjes de kamer in en liet me schrikken omdat ik zowat in een trance was geraakt.
"Mooi he?" Zei ze. Ik knikte.

Afbeelding
Ik stond op, en Chrissy pakte mijn handen vast.
"Ik ben heel gelukkig met jou." Zei ze verlegen. "Ik wil verkering met je, nu officieel omdat we dat nooit hebben gedaan."
"Oke, het is wel vreemd maar dan toch, ja." Antwoordde ik.

Omdat we heel voorzichtig waren met Flore en we geen ervaring hebben met opvoeden leek het ons beter om haar niet alleen te laten. Dus ik zette het kleine wiegje in mijn slaapkamer.

Afbeelding
Chrissy sliep natuurlijk dan ook bij mij op de kamer.

Afbeelding
Ik stopte Flore goed in en gaf haar een kus. Daarna gingen we slapen want wat was er weer veel gebeurd vandaag!

Afbeelding
Ik sliep niet veel, Flore was rustig, maar ik werd erg vroeg wakker en realiseerde me dat de was nog gedaan moest worden. Vlug verzamelde ik de kleren.

Afbeelding
Ik stopte alle kleren in de droger en keek opzij naar de babykamer. Ik kon mijn lach niet onderdrukken, wat geweldig dat ik vader was, ik vader dat verzin je toch niet!

Afbeelding
Chrissy was ook al wakker, en blijkbaar had Flore honger gekregen.

Afbeelding
Ik keek toe vanuit de gang.
"Ze is zo'n lieve moeder.." Zei ik dromerig. Ik hoorde mijn maag knorren. "Zij is niet de enige met honger!"

Afbeelding
Ik maakte wat simpels klaar. Chrissy liet Flore nu wel achter, maar gelukkig sliep ze.
We aten het snel op, en Chrissy herinnerde me aan de ster.
"Ik zal even gaan kijken, ok?" Zei ik.
"Ok, maar kijk uit hoor!" Zei Chrissy bezorgd.
Ik liep naar de plek die Chrissy had gezien.

Afbeelding
Ik pakte de stenen ster die ik had gevonden.
"He joh, hij past precies!" Zei ik verbaasd. Er kwam een blauwe gloed af en ik hoorde iets verderop, maar dat geluid stierf snel weg.
"Mm, toch niks speciaals dus." Zei ik teleurgesteld. Ik liep naar de woonkamer omdat ik dacht dat Chrissy daar zou zijn.

Afbeelding
Daar was ze dus niet, maar was ze er maar geweest dan had ze me even kunnen knijpen.
"Een trap." Zei ik vol ongeloof. "Een trap, een trap, een trap!" Riep ik. Ik werd er helemaal gek van, wat is dít nu weer?
Ik schreef snel een briefje aan Chrissy dat ik naar beneden was om te onderzoeken, zo hoefde ze niet ongerust te zijn.

Afbeelding
"Die verdomde Egyptenaren met hun zwembaden!" Riep ik boos.

Afbeelding
Bang liep ik de trap af. Ik wist niet wat er ging komen, misschien zaten er wel monsters wie zal het zeggen?

Afbeelding
Ik schrok wel een beetje toen ik de sarcofaag zag staan, gelukkig bewoog er verder niks, behalve een geluid van een loszittende tegel was er niks.
Die loszittende tegel baarde me toch zorgen.

Afbeelding
En dat gevoel was op zijn plaats, op wat voor rare plek stond mijn huis wel niet gebouwd??

Afbeelding
Ondertussen boven was Chrissy naar boven gerend omdat Flore huilde.
"Ach liefie, wat is er dan?" Zei ze lief. Terwijl zij vertroeteld werd, vocht papa met een mummy!

Afbeelding
Gelukkig was dit niet de eerste keer, en na het gevecht verdween de mummy in stof.
Achter de sarcofaag was een muur, en daarachter niks, atlhans...

Afbeelding
Ik hoopte een geheime deur te vinden.

Afbeelding
En die vond ik.
"Dit gaat me wel mijn dag kosten denk ik." Zei ik hardop. Als dit echt een heel complex is hoop ik er zelfs op er ooit nog levend uit te komen!"
De muur ging vrij makkelijk open en ik kon door lopen.

Afbeelding
Tot mijn pad verspert werd...

Afbeelding
Na het verwijderen van de stenen kwam ik weer in een nieuwe paniek situatie.
"O god, dit gaat écht een lange dag worden." Zei ik huiverig.

Afbeelding
Deze mummie was blijkbaar geen krijger vroeger, zo makkelijk had ik niet eens een potje schaken van een baby gewonnen.

Afbeelding
Om de hoek kwam ik een val tegen. Ik had wel iets over vallen gelezen, en deze was niet al te moeilijk om kapot te maken.
Afbeelding
Een doodlopende gang maakte me niet meer gespannen, dat zal wel de zoveelste geheime deur zijn. En ik had het dus weer goed!

Afbeelding
Na de volgende puin hoop zat weer een schakelaar, ik werd dit keer aangenaam verrast door een verborgen trap.

Afbeelding
Ik hoopte zo dat er niet nog een mummie kwam. Die kwam er gelukkig ook niet en ik kon rustig verder.

Afbeelding
"Lalalalalala." Zong ik. Ik was wel vrolijk gestemd, omdat het veel makkelijker ging dan ik dacht.

Afbeelding
Bij de volgende hoek schrok ik weer van een sarcofaag. Deze ging gelukkig niet open en ik hakte snel de stenen weg. Ik keek steeds achterom of er geen mummie stond en toen ik door kon ben ik maar wat harder gaan lopen.

Afbeelding
De volgende gang bevatte een val en een rare tegel. Ik ging op de tegel staan en de val werd uitgeschakeld. Dat scheelde dus ook lekker wat werk.

Afbeelding
Aan het eind van de gang zat voor de verandering eens een geheime deur, die had ik zo open want daar ben in onderhand een expert in geworden.

Afbeelding
In deze kamer hing een briefje aan de muur. Er stond iets van: Dit is de grafkamer van Rashasasiheash El Gadouri (of zoiets) de grote oude farao die de zonnegod werd genoemd. Wees voorzichtig dat u hem niet stoort in zijn schoonheidsslaapje en een prettige tocht verder.
In ieder geval zat hier een puzzel die niet heel erg moeilijk was, maar wel ontzettend irritant. Je werd van de ene naar de andere geheime schakelaar gestuurd, toen kwam er een geheime deur naar een klein kamertje waar ook nog 3 verborgen schakelaars zaten, en na die te hebben gevonden en geactiveerd kwam er nog een geheime deur.

Afbeelding
Gespannen duwde ik de muur open. Dit ging heel wat moeilijker dan de vorige muur. Uiteindelijk kwam ik in een angstaanjagende kamer met een stenen bak in het midden en de sarcofaag. Heel leuk hoor een zonnegod in een donkere enge tombe.

Afbeelding
Op mijn hoede liep ik naar de bak. Als hier dan een leuke schat in zit kan ik er misschien nog veel mensen blij mee maken. Ik opende de bak, maar er zat niks in! Wat een onuitstaanbare rot plek was dit toch, en onder MIJN huis!

Afbeelding
Ik hoorde wat en was doodstil. Angstig keek ik voor me uit....
Afbeelding
Zoals verwacht dook er een mummy uit de sarcofaag, maar dit gevecht was 10 keer moeilijker en harder dan de vorige. Ik had het heel moeilijk.

Afbeelding
Ik werd volledig overklast en verloor het gevecht. Ik lag een paar minuten met mijn hoofd tegen de grond. Waarschijnlijk te wachten op mijn dood. Maar er kwam niks.
Bang keek ik toch maar op, en ik zag helemaal niks. Er was niemand meer niks te bekennen.
Ik stond op en hoorde de sarcofaag dicht gaan.
"Wat heb ik een geluk." Zei ik trillerig. Ik keek om me heen en zag een verstopte deur achter een standbeeld.

Afbeelding
IK schoof het standbeeld opzij en ging door de deur.

Afbeelding
Toen kwam ik in de schatkamer!
"Waaaauw!" Zei ik blij. "Ik keek in een paar kisten en er zaten waardevolle schatten in, ik besloot het er in te laten zitten en snel naar boven te gaan. Dit moest bekend worden, maar dan bij mensen die er iets nuttigs mee doen.
Ik opende de geheime deur.

Afbeelding
Tot mijn verbazing stond ik weer bij de trap van net.
"Haha, mijn geluksdag!" Zei ik blij.

Afbeelding
Zo hard als ik kon rende ik de tombe uit, ik had er nu wel genoeg van. Eenmaal weer boven begreep ik het.
"De grafkamer is recht onder het zwembad, en dat wisten die zogenaamde zwembadleggers dus na het leggen van het zwembad. Ze hebben een toegang gemaakt naar het tombecomplex en daarom duurde het veel langer dan gepland. Vervolgens gaan ze dus op een andere manier er naar toe omdat hun toegangsroute (de verborgen trap) niet gebruikt kon worden omdat wij hier wonen."
Tijdens mijn verhaal sloot de trap zich weer af, maar ik was er zeker van dat ik hem weer een keer open kon krijgen.

Afbeelding
Ik rende naar de slaapkamer, en Chrissy zuchtte van opluchting dat me niks was overkomen.
Ik vertelde alles, en ze was diep onder de indruk.
"Waauw!" Zei ze iets te hard waardoor Flore wakker werd. "Ik ga wel." Zei ze.

Afbeelding
"Hallo liefje, wat is er dan?" Vroeg ze lief.

Afbeelding
Chrissy tilde haar op en hield haar boven haar hoofd. Flore vond het helemaal leuk en lachte heel hard.
Ik keek er naar en kreeg een warm gevoel van binnen, dit is toch het mooiste wat er is.

Afbeelding
"Welterusten schatje, niet wakker worden hoor, dat is helemaal niet goed voor jou." Zei Chrissy op een leuke toon. Flore lachte en spartelde, maar werd daarna toch rustig.

Afbeelding
Zo konden wij ook weer eens gaan slapen.

Afbeelding
En ons kleine juweeltje ook!

Laatst gewijzigd door Jozz op zo 29 aug 2010, 13:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie