Pfff... Heb ik ook: dat ze met oude boeken werken. Heb vandaag me boekenpakket bekeken en me scheikundeboek ziet er ook erg oud uit, vorige eeuw ofzo
Weet het niet precies.
Maar vind t echt knap dat je zulke dingen weet!
Hikari-desu schreef:Pfff... Heb ik ook: dat ze met oude boeken werken. Heb vandaag me boekenpakket bekeken en me scheikundeboek ziet er ook erg oud uit, vorige eeuw ofzo
Weet het niet precies.
Ik heb eergister mijn sims weer eens uit het stof getrokken en heb een modern huis afgemaakt en een nieuw openbaar kavel gemaakt, namelijk een zwembad.
Was eigenlik niet de bedoeling daar echt iets van te maken aangezien het een testprojectje was, maar ik kan dan nooit stoppen met uitbouwen..
Hier heb ik net printscreens van genomen en komt dus binnenkort bij 'mijn creaties' te staan
sint-juttemis
Wanneer men spreekt van met of op sint-juttemis bedoelt men gewoonlijk nooit, en hierdoor denken veel mensen dat deze dag niet bestaat. Sint-juttemis bestaat echter wel degelijk: de uitdrukking wordt in 1577 voor het eerst vermeld in de Kroniek van Roermond. Men gaat er meestal van uit dat sint-juttemis op 17 augustus valt.
Jutte is een koosvorm van Judith, en haar naamdag is op 17 augustus. De volledige uitdrukking was dan ook met sint-juttemis, als de kalveren op het ijs dansen. In augustus ligt er natuurlijk geen ijs, en kalveren kunnen niet dansen, vandaar de betekenis nooit.
Een andere mogelijkheid is dat sint-juttemis de mis van Sint-Jutta is (5 mei). Jutta kwam van een adellijke familie in Thüringen en overleed in 1260 op weg naar het "Heilige Land".
Volgens een andere variant zou de naam een verbastering zijn van "als de joden de mis doen"; dat is dus nooit, want de mis is de katholieke eredienst.
Edwin schreef:Hee kaskai, het zou fijn zijn als je even reageert op mijn PM.
Sorry ik had hem al wel gelezen, maar moest toen meteen weg en dus dacht ik dat ik hem als ik terug kwam wel even zou beantwoorden, alleen toen was ik het vergeten
Hikari-desu schreef:Pfff... Heb ik ook: dat ze met oude boeken werken. Heb vandaag me boekenpakket bekeken en me scheikundeboek ziet er ook erg oud uit, vorige eeuw ofzo
Weet het niet precies.