Deel 1
Het is de laatste schooldag van de basisschool. Groep 8 heeft een week eerder vakantie dan groep 7. Mijn beste vriendin, Sterre, gaat naar dezelfde middelbare school als ik en we zitten bij elkaar in de klas. Dan voel ik me waarschijnlijk ook sneller thuis. Vandaag gaan we niet meer werken. We gaan onze spullen inpakken en afscheid nemen...

"Zoals jullie weten, is het jullie laatste schooldag vandaag. zegt meester Xander. "Ik heb de laatste 2 jaar echt van jullie genoten, jullie zijn zo'n speciale groep. Dat maak je niet altijd mee. Helaas gaat niet iedereen naar dezelfde school. Dan zie je elkaar niet vaak. Dat zal vast ook moeilijk zijn." De bel gaat. Ik krijg een traan in mijn ogen. De laatste dag... Ik geloof het zowat niet! "Jullie mogen nu wel afscheid van elkaar nemen. zegt de meester. Ik zal bij de deur staan." Iedereen staat op en loopt naar elkaar toe.

We knuffelen, schudden handen, en snikken wat.
Ineens horen we iemand heel hard huilen. Het is Sterre. Ik loop naar haar toe en troost haar. Maar nu moet ik ook huilen. En niet lang daarna huilt de hele klas mee. De meester staat nog steeds in de deuropening en huilt ook.

Na een kwartier verlaten we met z'n allen de school. Ik ga snel naar huis, ik moet mijn koffers inpakken. We gaan op vakantie naar Frankrijk.
Wordt vervolgd
Laatst gewijzigd door Marinaatjuh op zo 01 aug 2010, 18:41, 1 keer totaal gewijzigd.