Update 2: Slaap kindje slaap
'Isabella stop nou !' Kon ik alleen maar uitbrengen. De tranen stroomden over mijn wangen en ook over die van haar. Ze krijste en gilde maar wilde nog niet slapen.
'KIND JE BENT AL 24 UUR WAKKER !' Gilde ik weer
'Rustig.' Zei Shane
Ik leunde mijn hoofd tegen zijn schouder en bedekte met gezicht met mijn handen.
'Ik kan dit niet meer aan, wat moeten we doen.' Vroeg ik hem met natte ogen
Hij zei niets en zuchtte heel diep een paar keer. Isabella snikte en sloeg met haar kleine handjes aan mijn heup. Ik keek op en zag dat ze nietmeer zoveel huilde.
'Wat is er?' Vroeg ik haar. Ze keek mij met schaapachtige ogen aan en ging toen zitten.
We bekeken haar zo even en uiteindelijk viel ze zomaar in slaap, het was ongelofelijk het leek wel magie. Ik en Shane keken elkaar op hetzelfde moment aan en hij glimlachte naar me. Ik glimlachte terug en hij gaf me een stevige knuffel.
'Eindelijk kunnen we slapen.' Fluisterde ik
Ik ging op bed liggen en Shane kwam naast me liggen.
'Zouden we haar echt niet naar de dokter brengen?' Waagde ik
'Waarom wil je dat zo graag dan?! Ik begrijp je echt niet !' Fluisterde hij op een schreeuwtoon
'Waarom denk jij dan dat ze niet slaapt? Er is iets mis !' Antwoordde ik op dezelfde toon terug
'Da's simpel, we hebben allebei nog nooit geleerd hoe je een kind moet opvoeden.' Legde hij uit 'We weten niet precies hoeveel slaap ze nodig heeft en wanneer je een kind eten moet geven. Mijn oudste zus heeft daar een cursus voor gehad.'
'En jij denkt dat wij nu ook zo'n cursus moeten volgen?' Vroeg ik
'Nee dat moet jij doen.' Zei hij
'Wat? Ik alleen? Sorry hoor maar jij bent haar vader, jij moet ook helpen !' Zei ik boos
'Daar heb ik geen tijd voor, ik moet gaan werken en zo'n ding is de taak van een moeder.'
'Dat is belachelijk Shane ! In welke eeuw leven wij? Natuurlijk moet jij ook zorgen voor haar.'
Zonder iets te zeggen stond hij op en liep naar de kleerkast, haalde zijn hemd en zijn broek eruit.
'Waar ga je naartoe? ' Vroeg ik met wijdopen ogen
'Ik ga met een paar vrienden lol maken ! Ik heb ook vrije tijd nodig !' Beet hij
'O, loop maar weg loop maar weg !' Riep ik hem nog na
'Hij sloeg de deur dicht en ik schrok even en hoopte dat Isabella niet wakker zou worden.
Ik volgde hem snel tot in de woonkamer en keek uit het raam. Het regende nog steeds. Shane zag er behoorlijk kwaad en gestrest uit. Hij stapte in de auto en reed weg richting de stad.
-
-
De volgende morgen lag Shane niet naast mij. Sterker nog, hij was helemaal niet gekomen. Zijn kant van het bed zag er nog goed en onbeslapen uit. Ik vraag me af waar hij de hele nacht gezeten heeft.
Ik liep naar de gang, Isabella lag nog steeds te slapen, wat ik nog steeds een mirakel vond.
De telefoon stond recht voor mijn neus.
Zou ik hem bellen? Ik pakte de hoorn op en toetste de nummers in.
'JAA!?' Schreeuwde Shane. Op de achtergrond hoorde ik heel veel lawaai en muziek.
'Waar zit jij?' Schreeuwde ik boos
'Ehh Lauren?' Vroeg hij toen
'WAAR ZIT JIJ?' Riep ik luider
'Euhmm, moet ophangen ik kom zo naar huis doei.' Zei hij en hing op
Waar zou hij toch zijn?
Wordt vervolgd...
Waar denk jij dat Shane nu weer zit?