Ik heb een lichte vorm van Autisme & Volgens mij ook claustrofobie.

158 berichten • Pagina 1 van 8
ik heb ook asperger en noem het ook vaak asperge en ben ook wel een beetje ancalculeetMastvlag schreef:Ik heb het syndroom van Asperger, asperges, zoals ik het noem. Dit is een best wel zeldzame vorm van authisme en bij mij is het geestelijk best erg. Alles wat normale mensen kunnen kan ik ook, alleen soms wat minder goed, maar ik weet niet of dat aan Asperger ligt.
Wat ik wel zeker weet dat het aan mijn Asperges ligt, is dat ik heel snel in de stress raak. Ook heb ik een angststoornis, en een IQ-kloof, met talen aan de hoge kant, en rekenen/wiskunde wat minder.![]()
Het enige voordeel(?) is dat ik nauwelijks lichamelijk ziek ben, vaak puur van de stress.
Manon schreef:Ik heb secundaire addison en dat beperkt nogal mijn leven. (Als je niet weet wat het is moet je maar even dit lezen, want het is beetje te veel om het uit te leggen.) Naast één uur in de week thuis les en het nodige wat je moet doen (eten, drinken, wassen etc.) doe ik nauwelijks wat, omdat ik dan niet aan kan en dan een crisis (staat ook in het stukje) krijg zoals ze dat noemen in deze ziekte.
Ik heb ook tekorten aan vitaminen. Daarvoor krijg ik elke twee weken een infuus om het aan te vullen, zit ook magnesium en zo in omdat ik daar ook veel tekort in heb. Het helpt wel als ik die spuiten heb gehad, dan kan ik alles wat makkelijker doen (bijv. zelf wassen, kan me beter concentreren, minder pijn overal) En thuis spuit ik zelf nog voor bijnieren en hypofyse. Ik mag net zo als jou ook bepaalde dingen niet meer eten en verlang ook naar een heerlijke pizzaredhead0966 schreef: Ik weet wel wat het is al mijn symptomen lijken precies op addison, en ik heb ook een hele grote tekorten aan alle vit.b en b12 maar volgens mijn dieetiste heb ik geen addison ook al lijken mijn symptomen erop.Ik begrijp in iedergeval jou ookal noemen ze t bij mij geen addison. In iedergeval veel sterkte en neem op tijd je rust. (ff nog een vraagje; helpt bij jou de spuiten dan niet om je klachten te verminderen?)