Aflevering 2
Week 13

De avond viel in de villa en de spanningen waren zeker te merken aan tafel. Louise en Steven hadden een kleine ruzie gehad en tussen Zoë en Sarah was de bom ontploft. Ook klikte het vanaf het begin af aan al niet tussen Louise en Sarah. 'Spannend, hè? Één van ons komt gewoon niet in de finale, de rest wel,' zei Zoë die een gesprek probeerde op te starten. Steven knikte en Sarah rolde met haar ogen. Louise nam haar laatste hap, stond op en bracht haar bord naar de keuken. 'Als jullie me zoeken ben ik boven,' zei ze zacht. 'Kan ik je eerst even spreken?' vroeg Steven.

Louise liep met Steven mee naar zijn slaapkamer. 'Louise, ik wil m'n excuses aanbieden,' begon Steven. 'Wacht, mag ik dan eerst. Het spijt me namelijk dat ik je niet vertrouwde en dat ik jaloers was op Sarah. Ik gun het jou ook dat je met anderen om kunt gaan, maar in deze fase van het spel is alles gewoon zo onzeker.' 'Ik begrijp het, ik had ook niet zo uit moeten vallen. Het spijt me.'

De twee omarmden elkaar en hiermee leek de vriendschap hersteld. 'Beste miljonairs, ik verzoek jullie om je te verzamelen in de woonkamer,' klonk ineens door het huis.

De miljonairs gingen braaf zitten in grote bank bij de televisie. Geen van allen wisten ze wat hen te wachten stond. Een eliminatie? Een eerste ticket naar de finale?

'Beste miljonairs, de laatste weken hebben jullie veel meegemaakt. Eliminaties, verraad, ruzies, maar ook hebben we liefde en vriendschap zien ontstaan. Onderdeel hiervan waren een heleboel ex-miljonairs. Ik heb aan het publiek de vraag gesteld wie zij de leukste ex-miljonair vonden. De winnaar hiervan mag terug komen in de villa als gastspeler. Een gastspeler is aanwezig in de villa als gast en speelt dus niet mee in het spel.' De miljonairs hoorden al iemand aan komen lopen en waren erg nieuwsgierig wie het kon zijn. Steven hoopte zijn grote liefde van de Gouden Kooi, Levi, terug te zien, terwijl Louise een heleboel namen door haar hoofd liet gaan van ex-miljonairs die ze nog wel eens terug wilde zien. Sarah en Zoë hoopten beiden dat Jack niet terug zou komen, dat zou veel spanning met zich meebrengen. 'De gastspeler die terug komt in de villa is geworden..'

'Katie! Katie is tot het einde van het spel de gastspeler!'

Louise gilde zo hard van blijdschap dat het hele huis leek te trillen. 'Nee, Katie! Wat ben ik blij je te zien!' Katie lachte. 'Dat is nog eens een enthousiast onthaal.'

Toen omhelsde Steven Katie. 'Ik heb je gemist, meid.' 'Ik jou ook.' Toen sprak de Stem weer: 'Op aandringen van Katie heb ik de muziek vast aangezet buiten en wat drankjes klaargezet. Vanavond mogen jullie een feestje vieren!'

De miljonairs en gastspeler gingen direct naar buiten en dansten de spanning van zich af. Voorzichtig, met behulp van een beetje alcohol kwam de prettige sfeer in de villa terug.

Zelfs Sarah en Zoë konden elkaar verdragen.

Katie en Louise hadden samen de grootste lol!

En Zoë probeerde nader tot Steven te komen. Qua dansmoves lagen ze zeker op één lijn.

Na een paar drankjes trok Katie al haar kleren uit en sprong in het zwembad. Louise was haar even uit het oog verloren toen ze een cocktail bereidde en schrok zich dood toen ze vanaf het terras Katie naakt in het zwembad zag liggen. 'Katie! Dit wordt uitgezonden!' riep ze.

Met een handdoek vluchtte Steven naar Katie toe toen ze het water uitkwam. 'Wat doe jij nou?' zei hij terwijl hij hysterisch lachte.

De drank op het terras was op dus verplaatsten ze zich naar de bar bij het zwembad waar de alcohol nog rijkelijker vloeide.

Zoë gooide de ene na de andere fles op de grond toen ze probeerde cocktails en mixdrankjes te maken.

Toen ze het eindelijk klaar had wilde ze het in shotglaasjes doen voor iedereen, maar Katie drong er op aan dat ze het hele glas alleen op dronk. 'Kom op, Zoë, laat eens zien wie je bent!' Dat liet ze zich niet twee keer zeggen..

'Hee, laat mij ook eens proeven,' zei Katie terwijl ze dicht bij Zoë ging staan.

Sarah, de meest nuchtere van het stel, besloot naar bed te gaan. Ze vond dat ze genoeg haar best had gedaan om de goede sfeer er in te houden, al was het nog maar een week geleden dat ze Zoë's hoofd eraf probeerde te trekken.

Niet veel later brachten Steven en Louise met al hun kracht Katie naar de masterbedroom en Steven plofte naast haar neer. Bij de gedachte dat Louise nog helemaal naar boven moest om haar bed op te zoeken plofte ze neer op de vloer en deed haar ogen dicht.

En Zoë..? Die kwam niet verder dan de bank.