Mandy geeft niet op

De volgende dag kwam Mandy aanbellen...Ze was iets van plan.
Helaas deed niemand open omdat er niemand thuis was op dat moment.

Opeens kwam de moeder aanlopen.
"Mandy, wat kom je doen?" Mandy was blij om haar te zien, maar stond er toch ongemakkelijk bij.
"Mijn mobieltje is leeg, en ik moet echt iemand bellen. Kan ik de telefoon gebruiken binnen?" Vroeg Mandy.
Mandy was echter van plan om te kijken of ze het nummer kon vinden van Clara.

"Het spijt me, Mandy. Maar ik laat je niet binnen, je komt er ongelegen," zei de moeder. Mandy begon zielig te doen.
"Alsjeblieft, het hoeft maar vijf minuten te duren en dan ben ik direct weer weg," bleef Mandy doorgaan in de hoop dat de moeder van Alex van gedachten zou veranderen.

"Nee is nee, Mandy! Je kan beter terug naar huis gaan. Je kan niet hier altijd blijven komen wanneer het jou zint," vertelde de moeder.
"En Clara zeker wel?" Vroeg Mandy. De moeder raakte verbaasd, wie was Clara? Alex heeft tegen iedereen gelogen behalve tegen zijn ouders, hij kon het niet over zijn hart krijgen om tegen hun te liegen, vandaar dat ze niets wisten.
"Mandy, ga gewoon weg oké," zei de moeder.

Toen de moeder naar binnenliep bleef Mandy alleen achter...
"Ik heb u toch niets misdaan? Waarom doet u zo gemeen?" De moeder gaf geen antwoord en deed de deur dicht. Balend ging Mandy weer weg...

Aan het eind van de middag toen Alex thuis kwam, wou zijn moeder hem direct spreken over Mandy.
"Mandy was hier vanmiddag aan de deur, ze wilde ons telefoon gebruiken," begon zijn moeder. Alex schrok ervan maar probeerde zijn schrik in te houden.
"O, dat kan," zei Alex kortaf.
"Ik had een vermoeden dat er meer achter zat, want ze begon ook over Clara, wie is dat?"

Alex had dit niet zien aankomen, en was noodgedwongen iets te verzinnen.
"Carla is...Een goede vriendin van mij! Ze woont niet zover hier vandaan. Ik en Charel trekken vaak met haar op de laatste tijd," verzon Alex. De moeder keek verbaasd.
"Je hebt me nooit iets over haar verteld..." Alex knikte.
"Ja, ik vond het niet zo belangrijk, kan toch?"
"Maar Mandy gaf eerder de indruk alsof Carla je nieuwe vriendin is? En daarmee bedoel ik geen gewone vriendschap, maar echte liefde," ging zijn moeder door.
"Mandy ziet wel meer dingen die er niet zijn, maar als ze het de volgende keer weer vraagt, zeg maar dan dat ik erg gelukkig ben met Clara!" Zei Alex die even niets beters wist te bedenken.
Zijn moeder keek hem vreemd aan.
"Je bent veranderd, Alex. Ik kan je soms echt niet meer volgen, maargoed. Het is jouw leven..."

Alex had voor zijn verjaardag een nieuwe pc gekregen met een bureau. Hij ging ervoor zitten, hij voelde zich rot...Dankzij Mandy moest hij nu ook tegen zijn moeder liegen. Hij wilde ze wel vertellen hoe het werkelijk zat, maar dan zou die haar alleen maar ongerust maken.
Alex was nog nooit zo boos geweest op Mandy, wat hij ook deed...Ze bleef doorgaan!

Alex kreeg opeens een idee en ging zijn pc aanzetten. Hij ging naar Hyves...
"Nu zul je het krijgen, Mandy!"
Hij maakte een fake profiel aan met de naam: 'Clara Dijkhuizen'.

Toen het account geactiveerd was ging hij naar Mandy's profiel. Hij typte het volgende bericht:
"
Hallo Mandy,
Hier spreek juh met Clara, ick bn niet so blij ermee dat jy nog steeds achter myn vriendjuh aanzit! Hij is van mij en niet van jouw! Ga juh hiermee door, dan heb juh een heel groot probleem.
Groeten,
Clara!!"
Alex koos met opzet ervoor om zo te schrijven, zodat Clara heel echt leek over te komen en niemand erachter zou zoeken dat hij dit geschreven heeft, omdat Alex altijd goed Nederlands schreef.
"Als je mijn familie niet met rust laat, ben je veel te ver gegaan...Ik pak je terug," zweerde Alex.
-------------------
In de volgende update raakt Mandy overspannen als ze Clara maar niet kan opsporen...