Update 22: Een geestige liefde.
Ik nam Peter mee naar huis. Je bent verhuisd, zei hij verbaasd. Wat een prachtige plek en wat een prachtig huis.
Oh Peter, er is zo veel veranderd, nadat, nadat je nou ja dood bent gegaan, zei ik.
Ik heb na jouw dood nog 31 kinderen gekregen. Dat brengt het totaal op 43 kinderen, zei ik en ik kuste hem.
Ik kan het gewoon niet geloven Sofie, zei Peter.
Ik vertelde hem het hele verhaal, alles, over Geoff, over Mike en over Derek. Ik liet niets weg. Ik had altijd van Peter gehouden en ik had hem altijd vertrouwd. Oh Sofie, zei Peter, het spijt me zo!
De eerstvolgende maanden waren we onafscheidelijk.
We leerden elkaar opnieuw kennen.
En we kwamen erachter dat onze liefde nog net zo sterk was, als het niet sterker was.
Ik wilde Peter nog even voor mezelf houden, ik wist ook niet hoe ik mensen moest vertellen dat mijn grote liefde een geest was. Daarom besloten we even geen grote feesten te geven.
Mirjam groeide op naar tiener, en kreeg daarbij de eigenschap Fotografenblik.
Ook haar tweelingzus Nienke groeide op naar tiener en werd een Verzamelaar.
Derek zijn tweeling groeide op naar peuter. Paul:
En het kleine tovenaartje Quinto.
Ik vroeg me regelmatig af wat de woorden van Hein nu hadden betekend. Als Mike het goede was en Derek het kwade, en Quinto was geboren om Derek op te volgen. Zou Quinto dan het kwade worden? Vooral nu Derek weg was? Ik kon me niet voorstellen dat dit lieve kleine mannetje het Kwaad zelf was.
Ondertussen waren Peter en ik nog steeds onafscheidelijk.
We waren zo verliefd!
En deden dus wat verliefde stellen doen, zonder ook maar na te denken over wat de gevolgen zouden kunnen zijn.
We hielden van elkaar, en wat kon er nou fout zijn aan onze liefde?
Als ik nu terug kijk, kan ik niet geloven dat ik toen nog steeds zo naïef was. Na alles wat ik al meegemaakt had, ik moest nu toch immers wel geleerd hebben dat alles zo zijn consequenties had.
Soms was het net of Peter er altijd was geweest, of hij nooit dood was geweest. Hij was nog steeds net zo zorgzaam en zorgde automatisch voor mijn kinderen, alsof het ook zijn kinderen waren.
Ook pakte hij zijn carrière in de politiek weer op, en dan namen Nienke en Mirjam de zorg voor hun 2 kleine broertjes over.
Zodat ik in alle rust mijn boek af kon maken.
En toen, tot mijn verbazing, kwam ik erachter dat ik zwanger was.
Ik besloot het Peter meteen te vertellen. K-kan dat? vroeg hij verbaasd.
Ik had het zelf ook niet verwacht, maar ik heb zoveel magische dingen meegemaakt, dat ik eigenlijk nergens meer van sta te kijken, zei ik lachend.
Het is geweldig! Zei Peter blij.
Lieve Peter, zei ik, ik wil je wat vragen, kom eens.
Wat doe je gek Sofie, zei Peter. We zijn zo lang van elkaar gescheiden geweest, ik wil elk moment dat ons gegeven is samen doorbrengen, zei ik.
Dus nu is het mijn beurt, om jou te vragen, lieve Peter, wil je met me trouwen, zei ik met tranen in mijn ogen.
Natuurlijk, natuurlijk, natuurlijk, riep hij uit.
En dus schoof ik de ring om zijn doorzichtige vinger.
De ring is prachtig, zei hij blij.
Ik hou van je Sofie.
Ik ook van jou, zei ik en daar achteraan fluisterde ik, alleen van jou Peter, voor altijd en eeuwig.
Het kon me niets meer schelen dat Peter een geest was, ik hield van Peter en de hele wereld mocht het van mij weten. Het maakte me niets uit of iemand het zou begrijpen.
En daarom, toen het weer tijd was voor een feestje, nodigde ik alle kinderen van Peter en mij samen uit. Ik vond dat zij als eerste mochten weten dat hun vader weer terug was, in een andere vorm, maar hij was er.
Olivia groeide op naar tiener en werd een Workaholic.
En Peter begroette zijn kinderen.
Ze waren in shock en konden het bijna niet geloven, maar ook waren ze ontzettend blij.
Peter kondigde aan dat we zouden gaan trouwen.
En iedereen was ontzettend blij voor ons.
Ik was zo gelukkig dat ik Peter terug had.
En we waren zo gek op elkaar.
Ik heb een ideetje, zei Peter toen het feestje afgelopen was. Waarom trouwen we niet gewoon hier en nu, gewoon met z'n tweetjes. Waarom zouden we wachten?
Onze huwelijksfoto's:
Samen met Peter was het voorjaar terug gekomen in mijn leven. Dus toen het tijd was voor Paul en Quinto om op te groeien, konden we de verjaardagen weer buiten vieren, bij het zwembad.
Paul en Quinto groeiden op naar kind, Paul kreeg de eigenschap Snel Aangebrand.
En Quinto werd Vals, wat me wel weer aan het denken zette.
Mirjam en Nienke groeiden op naar Jongvolwassene , Mirjam werd een Bovennatuurlijk Scepticus.
En Nienke kreeg Geen Gevoel voor Humor.
Een paar weken later, mijn weeën waren begonnen.
En dus bracht Peter me naar het ziekenhuis in de stromende regen. Het was een trieste dag.
Dat de dag nog triester kon worden had ik nooit verwacht.
Ik beviel van een geesten tweeling. Rianne werd geboren met de eigenschappen Opmerkzaam en Genie.
En Sanne werd geboren met de eigenschappen Houdt van Warmte en Gedisciplineerd.
Peter was er kapot van. Onze kindjes waren geesten, dood nog voor ze geboren waren. En dat was allemaal zijn schuld. Waarom, waarom, jammerde hij.
Peeeeeeteeeeeer... zei een kille stem. En Magere Hein verscheen.
Alsjeblieft Hein, vertel me wat ik moet doen, mijn kinderen worden dood geboren, dood!
Je zult zelf weer levend moeten worden, anders bestaat er altijd een kans dat je kinderen als geesten geboren zullen worden, zei Magere Hein, waarna hij verdween.
Oh nee, Oh nee! Hein! Hoe doe ik dat dan? Hein? Hein? Geef alsjeblieft antwoord, riep Peter in paniek.
Ambrosia....... galmde er door het huis.
Sofie, ik heb een beslissing genomen, we kunnen geen kinderen meer krijgen tot ik weer een mens ben, zei hij paniekerig.
Wat? Hoe bedoel je, tot je weer een mens bent? vroeg ik.
Peter vertelde haar wat Magere Hein had gezegd. En tot die tijd ga ik weg, zei hij resoluut. Hoezo je gaat weg! zei ik bang. Nee, Peter dat kun je me niet aan doen, laat me alsjeblieft niet weer alleen, schreeuwde ik.
Okey, ik blijf Sofie, maar dan slaap ik vanaf nu wel in de logeerkamer, ik wil geen enkel risico nemen, zei Peter.
Terwijl ik Peter in mijn armen sloot dacht ik na, het was de waarheid, ik zou echt nooit gelukkig zijn. Maar ik was vastbesloten te achterhalen wat Ambrosia was en hoe ik het kon bemachtigen.
Na een telefoontje aan Mike bleek Ambrosia een magisch gerecht te zijn. Hij zou me helpen om het recept te bemachtigen en zo te achterhalen welke ingrediënten we nodig zouden hebben. En hij raadde mij aan om ondertussen zo goed mogelijk te leren koken.
Olivia werd een jongvolwassen vampier en werd een Perfectionist.
En de geestentweeling groeide op naar peuter. Rianne:
En Sanne.
Volgende keer: geen baby's meer? Zal het lukken om van Peter een mens te maken en zullen we dan uiteindelijk bij 100 baby's uitkomen?
Baby 1: Annabel - Jongvolwassene - Humeurig/Genie/Houdt van buiten/Gedisciplineerd/Vegetariër - Vader: Stilles McGraw.
Baby 2: Bella - Jongvolwassene - Virtuoos/Excentriek/Kattenliefhebber/Bovennatuurlijke fan/Ambitieus - Vader: Xander Clavell.
Baby 3: Christiaan - Jongvolwassene - Neuroot/Genie/Excentriek/Ambitieus/Gedisciplineerd - Vader: Xander Clavell.
Baby 4: Daniëlle - Jongvolwassene - Gestoord/Vals/Bankhanger/Feestbeest/Bang voor water - Vader: Cyclon Sword.
Baby 5: Elise - Jongvolwassene - Genie/Virtuoos/Geluksvogel/Netjes/Einzelgänger - Vader: Cyclon Sword.
Baby 6: Ferdinand - Jongvolwassene - Atletisch/Virtuoos/Diva/Beeldige beeldhouwer/Avontuurlijk - Vader: Peter Langerak.
Baby 7: Gea - Jongvolwassene - Opmerkzaam/Neuroot/Overemotioneel/Geweldige zoener/dapper - Vader: Peter Langerak.
Baby 8: Hally - Jongvolwassene - Hekel aan buiten/Lichte slaper/Fotografenblik/geluksvogel/Bovennatuurlijk scepticus - Vader: Peter Langerak.
Baby 9: Ilse - Jongvolwassene - Humeurig/Artistiek/Makkelijk onder de indruk/feestbeest/bovennatuurlijk scepticus - Vader: Peter Langerak.
Baby 10: Jessica - Jongvolwassene - Klunzig/Dapper/Nachtbraker/Hengelaar/Hopeloze romanticus - Vader: Peter Langerak.
Baby 11: Kimberly - Jongvolwassene - Neuroot/Excentriek/Ambitieus/Avontuurlijk/Vriendelijk - Vader: Peter Langerak.
Baby 12: Lennard - Jongvolwassene - Goed/Hekel aan buiten/Zuinig/Verliezer/Groene vingers - Vader: Peter Langerak.
Baby 13: Miranda - Jongvolwassene - Gedisciplineerd/Houdt van warmte/Overemotioneel/Hekel aan kunst/Net - Vader: Maikel Bartels.
Baby 14: Noud - Jongvolwassene - Houdt van warmte/Vriendelijk/Vals/Goed gevoel voor humor/Feestbeest - Vader: Maikel Bartels.
Baby 15: Omar - Jongvolwassene - Vriendelijk/Artistiek/Workaholic/Overenthousiast/Beeldige Beeldhouwer - Vader: VJ Alvi.
Baby 16: Priscilla - Jongvolwassene - Gestoord/Einzelgänger/Virtuoos/Vriendelijk/Bovennatuurlijke fan - Vader: VJ Alvi.
Baby 17: Quincy - Jongvolwassene - Gestoord/Slons/Technofoob/Kattenliefhebber/Klunzig - Vader: VJ Alvi.
Baby 18: Rosanne - Jongvolwassene - Neuroot/Artistiek/Overenthousiast/Goed/Geboren Kok - Vader: VJ Alvi.
Baby 19: Stefan - Jongvolwassene - Dapper/Vals/Nachtbraker/Groene Vingers/Virtuoos - Vader: Meteo Verrein Stuart.
Baby 20: Tineke - Jongvolwassene - Virtuoos/Klunzig/Overemotioneel/Geboren Verkoopster - Vader: Meteo Verrein Stuart.
Baby 21: Uweno - Jongvolwassene - Gedisciplineerd/Dapper/Kattenliefhebber/Dramatisch/Hopeloze Romanticus - Vader: Mike van Dorst.
Baby 22: Victor - Jongvolwassene - Dapper/Excentriek/Overenthousiast/Kattenliefhebber/Gestoord - Vader: Mateo Verrein Stuart.
Baby 23: Wouter - Jongvolwassene - Neuroot/Klunzig/Opmerkzaam/Flirtvrij/Nooit Naakt - Vader: Mateo Verrein Stuart.
Baby 24: Xavier - Jongvolwassene - Bankhanger/Houdt van Warmte/Hekel aan Kunst/Goed/Paardenliefhebber - Vader: Mateo Verrein Stuart.
Baby 25!: Ylena - Jongvolwassene - Hekel aan Buiten/Vriendelijk/Verliezer/Net/Nooit Naakt - Vader: Geoffrey Landgraaf.
Baby 26: Zachery - Jongvolwassene - Houdt van Warmte/Einzelgänger/Nooit Naakt/Geboren Kok/Goed Gevoel voor Humor - Vader: Geoffrey Landgraaf.
Baby 27: Anastacia - Jongvolwassene - Vader: Geoffrey Landgraaf.
Baby 28: Bobby - Jongvolwassene - Lichte Slaper/Slons/Geluksvogel/Sociale Vlinder/Onweerstaanbaar - Vader: Geoffrey Landgraaf.
Baby 29: Catharina - Jongvolwassene - Vals/Artistiek/Fotografenblik/Paardenliefhebber/Bindingsprobleem - Vader: Geoffrey Landgraaf.
Baby 30: Donny - Jongvolwassene - Houdt van Kou/Gestoord/Hengelaar/Vlotte Babbelaar/Hekel aan Kunst - Vader: Geoffrey Landgraaf.
Baby 31: Esther - Jongvolwassene - Artistiek/Bankhanger/Houdt van Buiten/Flirterig/Ambitieus - Vader: Hank Goddart.
Baby 32: Ferry - Jongvolwassene - Makkelijk onder de indruk/Dapper/Opmerkzaam/Vals/Kattenliefhebber - Vader: Miraj Alvi.
Baby 33: Gerda - Jongvolwassene - Dapper/Humeurig/Voertuigliefhebber/Flirtvrij/Houdt van Warmte - Vader: Miraj Alvi.
Baby 34: Henk - Jongvolwassene - Hekel aan Buiten/Vaste Slaper/Geen Gevoel voor Humor/Groene Vingers/Genie - Vader: Freek Pengel.
Baby 35: Irvin - Jongvolwassene - Excentriek/Makkelijk onder de indruk/Neuroot/Hopeloze Romanticus/Kleptomaan - Vader: Freek Pengel.
Baby 36: Jack - Jongvolwassene - Makkelijk onder de Indruk/Atletisch/Workaholic/Fotografenblik/Sociale Vlinder - Vader: Thornton Wolff.
Baby 37: Kevin - Jongvolwassene - Atletisch/Humeurig/Geen gevoel voor Humor/Houdt van Kou/Computernerd - Vader: Thornton Wolff.
Baby 38: Laura - Jongvolwassene - Lichte Slaper/Houdt van Kou/Artistiek/Net/Zuinig - Vader: Thornton Wolff.
Baby 39: Mirjam - Jongvolwassene - Dapper/Houdt van Buiten/Nooit Naakt/Fotografenblik/Bovennatuurlijk Scepticus - Vader: Freek Pengel.
Baby 40: Nienke - Jongvolwassene - Lichte Slaper/Overenthousiast/Slons/Verzamelaar/Geen Gevoel voor Humor - Vader: Freek Pengel.
Baby 41: Olivia - Jongvolwassene - Vaste Slaper/Humeurig/Virtuoos/Workaholic/Perfectionist - Vader: Maurice Ansari.
Baby 42: Paul - Kind - Excentriek/Vaste Slaper/Snel Aangebrand - Vader: Derek van Dorst.
Baby 43: Quinto - Kind - Klunzig/Overenthousiast/Vals - Vader: Derek van Dorst.
Baby 44: Rianne - Peuter - Opmerkzaam/Genie - Vader: Peter Langerak.
Baby 45: Sanne - Peuter - Houdt van Warmte/Gedisciplineerd - Vader: Peter Langerak.