Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

48 berichten • Pagina 2 van 3

Stefanovic
Mest analist Mest analist

Re: CSO: De misdadigers op de loop

NOuja ik ben zeg maar verslaafd aan: csi, csi: miami, csi: new york, ncis: ncis: la, bones, castle, low and order, the good wife en VOORAL Crinminal minds. En ga zo maar door:P
"Imagination is more important than knowledge. Knowledge is limited. Imagination encircles the world." - Albert Einstein
Stefanovic

Sunset Valley 12-02-1995

Een dood gewone avond. Tot nu toe. Het was rustig. Te rustig als je het aan mij vraagt. Hallo, ik ben Dick Overloop, en pak misdadigers en criminelen op.

Nog diezelfde avond brak er brand uit bij de familie Van der Kerkhof. Het was geen gewone brand. Het was aangestoken. Maar waar mee? En een nog belangrijke vraag was, door wie? Wie wou een familie lid van de familie Van der Kerkhof om het leven brengen? En waarom? Deze zaak was voor mij. Ik zou de gene zijn die hem op moest lossen. Politieagenten onderzochten de plaats delict. Ik was dan wel een detective van het politie bureau ter Sunset Valley, maar ik wist dat ik lang niet alle informatie door gespeeld zou krijgen. Dus ik moest zelf op onderzoek uit. Waren er vingerafdrukken? Had de dader zichzelf gesneden? Lagen er dan misschien ergens bloedvlekken van de dader? Allemaal vragen waar ik me druk mee bezig hield die avond.
Afbeelding

Naar een lange avond gezocht te hebben, hadden we niet veel informatie gevonden. Alleen een haar. Van een tot nu toe onbekend persoon. Was die haar van de dader? Of lag die haar hier al voor de brand? Hoe dan ook, dat moesten onderzoekers van het lab uitzoeken. Misschien kwam er wel iets positiefs uit. Misschien staat de dader in onze databank. Dit kon een mooi begin zijn. Ook lagen er zandkorrels. Niet uit deze stad. Dat was te zien, die zandkorrels waren helder. Geen één familielid van de familie Van der Kerkhof was uit de stad geweest. Ook waren er geen bezoekers de afgelopen week. Dat betekend dus dat die zandkorrels van de dader moesten zijn. Hoe dan ook, het lab moest uitkomst bieden.
Afbeelding

Die volgende dag zat ik achter mijn bureau. Met de feiten in mijn hand. Ik haalde de foto’s uit het dossier. Ik dacht rustig na. Een haar en zandkorrels. Één ding zat me nog niet lekker. Wie moest het slachtoffer zijn? We hadden wel een paar agenten naar het huis gestuurd om de boel in de gaten te houden. Misschien zou de dader terug komen. Misschien was hij nog niet klaar met zijn werk. Misschien moest hij nog wat sporen uitwissen. Als hij die sporen uit zou moesten wissen, welke sporen zouden dat dan zijn. Zouden ze belangrijke informatie tonen?
Afbeelding

Je leest het in het vervolg verhaal van ‘de misdadigers op de loop’.
"Imagination is more important than knowledge. Knowledge is limited. Imagination encircles the world." - Albert Einstein
Stefanovic

Nog even ter informatie, het 2de plaatje is het lab. En die tafels zijn ervoor om lijken op te leggen om er vervolgens een autopsie op uit te voeren :blush .
Stefanovic

Afbeelding
Een nieuwe avond. Met wellicht nieuwe avonturen. Het was stil in het huis van de familie Van der Kerkhof. Onze patrouille wagen maakte weer is een blokje om. Met als hoofddoel om langs het huis van familie Van der Kerkhof te controleren. Maar er was niets te zien… Hallo ik ben Dick Overloop, en ik pak misdadigers en criminelen op.

Het was stil om het huis en in het huis van familie Van der Kerkhof. Hier wisten we niets van af. Wanneer de familie het huis zou gaan verlaten, moesten ze eerst een telefoontje plegen naar ons hoofdkantoor. Zo wisten we wanneer ze weg waren. We vroegen informatie op van ons hoofdkantoor. Er was geen telefoontje gepleegd. Dit was verdacht. We parkeerden onze auto bij het huis, en stapten uit. We liepen naar de voordeur. We belden aan. We hoorden niets. Ik drukte nog een keer op de bel. En we kregen voor de tweede keer nog geen antwoord. Ik en mijn partner keken elkaar aan. We forceerden de deur. We waren binnen. Beide hadden we onze wapen getrokken. Heel stil keken we in de ronde. We keken in elk hoekje en in elke kamer. Niets te zien. Ik pakte mijn telefoon, en deed een noodoproep. Alle patrouille wagens die om dat moment beschikbaar waren, moesten patrouilleren. Mijn partner en ik renden naar de begraafplaats. Die was niet ver van het huis van de familie verwijderd. We zagen iemand op de grond liggen. Of was het toch iets anders? Hoe dan ook, we trokken alweer onze wapens en renden naar de plaats van bestemming. In de loop der tijd wanneer we naderden, zagen we een vrouw met donker lippenstift op. We troffen mevrouw Van der Kerkhof aan. Mijn partner voelde aan haar pols. Geen hartslag. Ze was overleden. Wie wou dit? En waarom? Dat waren nog steeds de vragen die door mijn hoofd schoten.

Afbeelding

Ik zat op mijn kantoor. Ik keek naar het nieuws op de tv. Opeens hoorde ik de presentator zeggen:

Afbeelding

’Gister nacht is mevrouw Van der Kerkhof dood aangetroffen op de begraafplaats. De begraafplaats was niet ver van het huis verwijderd. De politie is met de zaak bezig. Ook gaan er geruchten dat het CSO er mee bezig is. Veel bewijs materiaal is nog niet gevonden, of de politie wou er niet over praten. De dader is nog onbekend. Ook vraagt de politie om een gouden tip. Heeft u iets van deze zaak gezien? Iets verdachts dat u niet aan stond? Neem dan alstublieft contact op met de politie. Andere familieleden waren erg geschokt. Ze zijn nu onder de bescherming van…’. Ik zette de tv uit. Ik herinnerde mij die haar nog. Het was tijd om het lab te bezoeken.

Één maal in het lab gearriveerd, kwam een onderzoeker op me aflopen. Hij vertelde mij over de zandkorrels die aangetroffen waren op een vorig plaats delict. Tijdens de brand van eerder deze week in het huis van de familie Van der Kerk. Waar de hele zaak begonnen was. Verder wist de onderzoeker nog wat te vertellen over het haar die ook aangetroffen was op die plaats delict. Hij wist van wie het was. Het DNA van het haar kwam over een met het DNA van meneer Ursine. Een bekende van de familie. We belden het vliegveld op en vroegen naar vertrekken naar Egypte. En inderdaad, de familie Ursine is op vakantie geweest naar Egypte. Dan mocht het wel vakantie zijn geweest, toch kon er een verband zijn.

Afbeelding

De volgende dag gingen we maar eens even kijken bij het huis van de familie Ursine.

Afbeelding

We belden aan. Opeens hoorden we geritsel achter het huis. Wat gebeurde daar? Opeens liep iemand hard weg. Dit vroeg om een achtervolging. Mijn partner en ik renden achter de verdachte aan. We pakten hem bij zijn kleren en gooiden hem op de grond. Dit werd tijd voor een verklaring. We namen de verdachte, genaamd Ursine mee naar het bureau. Hij was er gloeiend bij. Als hij niet weggerend was, was hij een stuk minder verdacht geweest. Wij vertelden hem zijn rechten. Een advocaat was hij niet nodig. Volgens hem zelf. Tot dat hij iets vreemds vertelde. Dit klonk schokkend in mijn oren. Een nieuwe verdachte?

Nieuwsgierig naar de nieuwe verdachte? Het vervolg stuk lees je in de volgende update van ‘de misdadigers op de loop’.
Simmielove
Peuterdynamo Peuterdynamo

Wanneer komt de volgende update????
Afbeelding
Afscheid nemen wordt telkens moeilijker~
“You either die a hero or you live long enough to see yourself become the villain.” - Harvey Dent in The Dark Knight
Klik hier voor mijn site met boekenrecensies
Mastvlag
Gentherapeut Gentherapeut

/\
/\/\
/\/\/\
en /\/\/\/\,
Volgens mij valt dit onder spam, dubbelposten en powerposten.

Maar het is zeker een leuk verhaal!
(raar dat ik hier niet eerder heb gereageerd..)
Afbeelding
In dit stukje tekst hoor je je te uiten.. Maar omdat de regels strikt zijn, doe ik het kort en krachtig: (A)

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie