Omdat dit mijn fototopic is, horen hier al mijn foto's. En, ik begin dus met een nieuw dagboek!
Dus, ik ga even een spoiler weggeven.
Dit is Sisel, ze is één achtienjarige inwoner van Nederland, maar ze leeft niet in 2012, ze leeft in 1950.
Toen ze vroeger met haar ouders in hun huis woonden, was ze acht. Ze was nog een klein kindje dat niks snapte. Ze hield dolsveel van haar vader en moeder. Maar in 1940 brak er oorlog uit in Nederland, ze werd verstopt voor de Duitse soldaten om vervolgens een leven te leiden wat haar was gegeven door haar moeder. Haar moeder heeft haar haar ketting gegeven en haar verstopt. Het was een rijke Joodse familie, haar vader had dolshard gewerkt om vervolgens zijn kind een geweldig bestaan te geven. Het gebeurde zo snel, toen Sisel's oma haar vond, nam ze haar in huis tot ze zelf weer emotioneel in staat was en oud genoeg was om terug naar het huis te gaan waar haar ouders werden meegevoerd. Alles was nog precies hetzelfde, behalve dat er een laag stof over de meubels heenzaten, waaronder de familiefoto's.
Sisel is echt een Joodse meisjesnaam. (opgezocht maar het is ook best een leuke naam!)
Laatst gewijzigd door Shevens op do 30 aug 2012, 21:56, 2 keer totaal gewijzigd.