Scholieren en studenten onder ons, hier weer een voor jullie.
Op school moeten we allemaal van die wetten leren. Je weet wel: de wet van Archimedes, de wet van Pythagoras en dat soort dingen. Ook de wet van Murphy is zo'n overbekende, al hoort die niet bij de dagelijkse kost op school. Maar af en toe duikt er ook heden ten dage nog een nieuwe wet op. Deze, voor mij nieuwe wet, kwam ik vandaag tegen:
De gecombineerde wet van Archimedes en Bell: als een lichaam ondergedompeld wordt in een bad, dan rinkelt de telefoon.
De Olympische Winterspelen zitten er weer op. Ik weet niet of jullie het hebben meegekregen, maar deze stonden ook in het teken van groener en duurzamer. Zo heeft men bijvoorbeeld in de schaatshal hout gebruikt van bomen, die door een of andere kever zijn aangetast. Door dat aangetaste hout te gebruiken en ergens anders weer nieuwe, gezonde aanplant te plegen doet men nu en straks wat voor het milieu. Men kan immers dat hout over, zeg 100 jaar, als die hal tegen de vlakte gaat, heel makkelijk weer recyclen.
Zo zouden we vaker moeten denken. Gewoon proberen alles wat los en vast zit recyclen. Toch loop je dan onherroepelijk tegen het volgende probleem op:
One thing you can't recycle is wasted time.
Vertaald: Eén ding dat je niet kunt recyclen is verspilde tijd.
Vandaag eens een kijkje achter de schermen van de feestvoorbereidingen van Sims 3 Nieuws. Aan alles wat wij aan nieuws, andere informatie en downloads, als team voor jullie online gaan zetten, gaat heel wat gepraat vooraf; nu al een paar maanden. Ideeën worden ge-opperd, er worden opmerkingen over geplaatst, er wordt beoordeeld of het een echt origineel idee is en geen kopie van een ander idee, kortom, heel veel gepraat vooraf. Onze middelen voor dat overleg zijn eigenlijk best wel beperkt. Het meeste gaat gewoon via berichtjes via internet. Want het meest belangrijke communicatiemiddel moeten wij toch echt missen; kijk maar:
Science may never come up with a better office communication system than the coffee break.
Vertaald: De wetenschap zal wel nooit komen met een beter communicatiesysteem voor kantoren, als de koffiepauze.
Vandaag de dag van de gemeenteraadsverkiezingen. Veel mensen gaan stemmen, maar veel mensen ook niet. Eigenlijk moet je je stem niet verloren laten gaan en dus gaan stemmen. Anders heb je ook geen recht van spreken als de dingen niet zo gedaan worden als jij ze zou willen zien.
Maar toch kan ik me bij die tweede groep ook wel wat voorstellen. Die hebben helemaal niets met politiek of zijn de politiek wat beu. Neem nou de debatten in de laatste weken: over het rapport Davids, over Uruzgan. Als je daar een beetje naar gekeken hebt, dan kun je de politiek best wel zat worden. Veel van de politici in zo'n debat lijken het volgende principe uit het oog verloren te zijn:
Bij zeggen wat je denkt is het belangrijk het denken niet te vergeten.
Ik ben vandaag voor een tweede sollicitatiegesprek bij een bedrijf geweest. Dat ziet er allemaal best wel positief uit en ik hoop daar dan ook binnenkort te werken. Als dat definitief is, vertel ik nog wel wat voor soort werk en zo. Dus daar over even geen vragen in dit topic svp
Maar solliciteren is en blijft een apart vak. Sommige forummers weten dat, voor anderen ligt dat nog jaren in de toekomst. Enkele van de dingen die daarbij belangrijk zijn, zijn zelfverzekerd en niet zenuwachtig overkomen, weten wat je wilt en waarover je het hebt en vooral niet angstig zijn. Maar sommigen overdrijven dat misschien een beetje. Kijk maar:
Bij deze solliciteer ik naar de functie van Algeheel Directeur van uw bedrijf. Naar mijn mening ben ik zeer geschikt voor deze functie en ik verwacht u dan ook morgenochtend om tien uur op mijn kantoor.