Het is weer tijd voor een nieuwe update! Ik presenteer:
Deel 16.

Willemijn en Simone staan op het strand. Ze kijken naar de zee en naar de vissen erin. Willemijn kijkt naar de vuurtoren.
‘Ik wil straks weer een zwangerschapstest kopen.’ zegt Simone die nog steeds naar de zee kijkt. Willemijn zucht. Later bedenkt ze dat ze dat beter niet had kunnen doen.
‘Sorry, maar hoe vaak wil je het nog proberen. Waarom wacht je niet op kenmerken van het zwanger zijn?’ Simone krijgt een glimlach.
‘Ik heb de kenmerken.’

Willemijn kijkt naar Simone, die nog steeds naar de vis kijkt.
‘Welke kenmerken?’ vraagt Willemijn.
‘Ik moet heel vaak naar de wc, ik heb gisteren een paar keer overgegeven en ik heb pijnlijke borsten.’ Willemijn krijgt een grote glimlach.
‘Zullen we dan straks een zwangerschapstest gaan halen?’ vraagt Willemijn enthousiast.
‘Ja, dat doen we zo.’ Simone lijkt redelijk rustig te zijn voor het idee dat ze kind krijgen.

‘Eerst wil ik weten of je nog last gehad hebt van Stefano?’ vraagt Simone. Willemijn kijkt weer naar de zee.
‘Nee, maar ik ben nog wel bang. Het idee dat het vrij rondloopt. Ik heb een gigantisch litteken op mijn buik door hem, hè.’ Simone schudt haar hoofd.
‘Ik snap het.’ zegt ze. ‘Zullen we dan nu maar een zwangerschapstest gaan halen?’ Nu lijkt Simone er enthousiaster over. Ze lopen weg.

Simone zit in haar eentje aan de tafel in haar appartement. Ze pakt de kop thee van tafel en neemt een slok. Ze heeft de test nog niet gedaan, maar ze is heel nieuwsgierig. Ze neemt nog een slok. Ze geniet even van het moment dat ze denkt dat ze zwanger is. Straks is ze niet zwanger. Ze zet de thee neer, pakt de zwangerschapstest en loopt richting de badkamer.

Tien minuten later komt Dirk binnen.
‘Ik ben thuis!’ roept hij door het appartement. Simone komt vanuit de badkamer naar hem gesprint.
‘Ik ben zwanger! Ik ben zwanger!’ roept ze enthousiast terwijl ze hem omhelst.
‘Dat meen je niet! Is het echt gelukt?’ vraagt Dirk die het niet geloven kan. Een traan rolt over haar wang. Dirk sluit zijn ogen en streelt de rug van Simone. Hij wordt vader. Iets wat ze heel erg graag wilden. En wat nu werkelijkheid word. Hun geluk kan niet op.

De volgende morgen loopt Marloes een beetje geheimzinnig door het huis heen. Ze is op zoek naar de telefoon van Joost. Eerst zoekt ze in de slaapkamer, daarna in de woonkamer en daarna loopt ze naar de keuken. Ze kijkt om zich heen, naar het aanrecht en naar de tafel. Op de tafel ligt de telefoon.
‘Ik hoop dat hij aan staat.’ zegt ze en ze loopt naar de tafel toe.

Ze pakt de telefoon van tafel en drukt op een toets. Hij staat aan. Ze deblokkeert de telefoon en gaat meteen naar contacten.
‘Isabella Hager.’ zegt ze terwijl ze haar eerste letter intypt. Als ze het nummer gevonden heeft maakt ze een nieuw bericht aan en typt een stuk tekst:
Lieve Isabella. Het spijt me zo dat ik het gestopt heb tussen ons. Ik zie nou pas hoe belangrijk je voor me bent. Marloes loopt altijd te zeuren tegen me. Ik wil je terug. Kun je morgen om half 11 bij het oude bankje op de berg zijn? Vertel het tegen niemand. Ik hou van je. Joost.

‘Wat doe je?’ vraagt Joost vrolijk die de keuken binnen gelopen is.
‘Niks..’ Marloes wordt bang. Ze heeft de telefoon van Joost nog in haar hand en ze staat met haar rug naar hem toe. Ze draait zich zo om dat haar armen op haar rug blijven.
‘Haai lieverd.’ zegt ze vriendelijk. Ze legt de telefoon zachtjes op tafel neer terwijl ze hem aankijkt.
‘Hee liefje.’ zegt hij. ‘Zullen we dan maar gaan?’

Joost en Marloes hebben een afspraak bij de huisarts.
‘Nou... ik ben eigenlijk mijn papieren vergeten. Kun jij die boven even pakken?’ vraagt Marloes. Ze pakt zijn hand vast.
‘Welke papieren.’ vraagt Joost.
‘Over de baby, natuurlijk.’ zegt Marloes lachend. Ze verzint iets om hem nu hier weg te krijgen.
‘Dat is goed.’ zegt hij en hij loopt naar boven.

Dat was op het nippertje. Ze loopt naar de tafel en kijkt op het schermpje. Nog geen enkel bericht. Ze besluit de telefoon te verstoppen totdat alles achter de rug, dus ze loopt naar woonkamer om het daar te verstoppen. Marloes krijgt steeds meer zin bij het idee dat ze wraak gaat nemen op Isabella. Ze is zo dichtbij. Morgen is de grote dag.
Laatst gewijzigd door Klaas op za 27 feb 2010, 21:22, 1 keer totaal gewijzigd.