Alweer bedankt voor de leuke reacties
Hoofdstuk 1 deel 3
Op dit moment(in het jaar 1000 na Christus)
Ik open mijn ogen en zie dat ik buiten ben. Ik vind het aardig tochten en ik wil mijn dekens over mij heen trekken. Dan pas besef ik het… ik ben nog steeds hier… hier in de middeleeuwen. Zal het dan toch… nee dat kan niet, mijn vader kan geen echte tijdmachine maken. Ik sta op, als ik dit toch droom kan ik beter maar even rondkijken.

Ik zie het kasteel in de verte en zeg tegen mijzelf… daar ga ik eerst heen.

Een paar minuten later kom ik daar aan. Even kijk ik om me heen en daarna loop ik naar binnen. Er staat een troon en als ik verder rond loop een schrijftafel en een kaart op een soort van tafel. Verder niet zoveel interessants. Dus ik besluit naar boven te gaan. Wat ouderwets, een ketel in de keuken en in de badkamer niet eens een normaal bad. Ik vind dat ik nu genoeg heb gelopen. Nu ga ik deze droom maar benutten door op de troon te gaan zitten en dan alle onderdanen voor mij te laten buigen. Zo gezegd zo gedaan, helaas kwam er snel een eind aan dat feestje, want er kwam een vrouw aanlopen die mij naar de schandpaal stuurde.

Zij moest de vorstin zijn, ze had een kroon op en een nette jurk aan, en was echt woedend op mij.

Even later zat ik dus aan de schandpaal en werd bekogeld met eieren en tomaten, echt ranzig. Dit lijkt nu veel meer op een nachtmerrie dan op een droom. Een uur later waren de eieren en tomaten op en toen viel ik in slaap.

Niet veel later maakte de wachter mij los en zei dat de tijd om was.

Maar echt blij ben ik niet, want ik ben nog steeds hier. Ik moet er nu toch echt in gaan geloven, ik ben dus helaas echt in de middeleeuwen.