Winsy
Een paar dagen later was ik nog steeds wel is bang, maar ik had niet meer een nare droom gehad. Soms dacht ik er wel is aan waar het nou over ging. Maar mijn kleine hersentjes kunnen dat nog niet goed aan. Ik keek naar mijn papa die de vloer aan het schoonmaken was. Het flesje dat ik in mijn handen had was al bijna op, maar mijn buik rommelde niet meer. Mama lag in bad. Ze zag er moe uit. Ik graaide met mijn handjes naar mama. 'Mama komt zo Winsy!' Ik hield mijn hoofd schuin, wat zei ze nou?
Anne
Ik deed mijn ogen dicht en zakte langzaam in een slaap. Het was een lange dag geweest en een bad deed meestal wonderen. Ik was ongeveer een kwartiertje weg toen Jacco met Winsy binnen kwam. Hij zetten het meisje op de grond en gaf haar een vlesje. Sinds Winsy zo gehuild had die avond wilde hij haar niet meer alleen laten. Hij keek naar de grote plas die voor mij lag en begon de boel te boenen met een zwabber. Ik wilde net zeggen dat ik dat zo wel wilde doen toen Winsy haar handjes naar mij toe wees. 'Mama komt zo Winsy!' Ik glimlachte. Ik keek Jacco aan en knikte. 'Ik pak haar wel Jacco' Hij rekte zijn rug en liep de badkamer uit.

'Mama ik er al hoor kleintje!' Ik tilde Winsy van de grond. 'Was je drinken lekker?' Ik pakte het flesje op en schudde er aan, ze had hem in ieder geval helemaal leeg gedronken. Winsy lust maar weinig maar ze leek te begrijpen dat ze het gewoon op moest drinken. Ik kietelde haar toen ik een gaap uit haar mond zag ontsnappen.

Ik verliet de badkamer en klikte het licht aan van Winsy haar slaapkamer. 'Bedtijd jongedame!' Ik legde Winsy in haar bedje en zong nog even een liedje voor haar tot ze haar ogen dicht deed en in slaap viel.

Ik liep naar de studeer kamer die op de achtertuin uitkeek in. De sterrenkijker stond er glimend bij. Ik had al een tijd niet meer de sterren bestudeerd, ik werd daar altijd rustig van. Ik pakte het handvat en keek door het kijk gat heen. Er stonden heel wat sterren aan de hemel sommige kon ik ook wel herkennen. Ik richte de kijker omlaag en zag Jacco in het zwembad liggen. Ik glimlachte, Hij zag er nu gelukkig uit. Hij wilde al een tijd een kindje en hoe vaak we het ook probeerde ik werd maar niet zwanger. Maar nu hadden we Winsy!

Ik liet de sterrenkijker voor wat hij was en liep de achtertuin in. Jacco zag mijn nog niet aan komen en was nog rondjes aan het zwemmen. Vroeger deed hij mee aan wedstrijd zwemmen en daarom wilde hij graag een zwembad in de tuin. Ik wilde net naar het zwembad toe lopen toen hij mij in het oog kreeg.

Hij zwom naar het trapje toe en klom op de kant. Het water druppelde van zijn lichaam af. Hij keek mij verleidelijk aan en liep naar mij toe. 'Was je aan het zwemmen?' Vroeg ik zachtjes. Ik wist dat het wel logies moest zijn, wat moest hij anders in het zwembad doen. Ik sloeg mijn ogen naar de grond. Ik werd altijd zenuwachtig als hij zo naar mij keek.

Opeens was hij wel heel dicht bij en de vlinders vlogen in het rond in mijn buik. Hij streelde mijn wang en voor ik het wist voelde ik zijn mond op de mijne. Voorzichtig duwde ik hem na een tijdje van mij af. 'Het is al weer tijd geleden dat je mij zo gezoend heb Jacco.' Ik keek in zijn mooie ogen. 'Veelte lang geleden.' Hij streelde weer mijn wang.

Overdreven rekte ik mij uit. 'Zullen we naar bed gaan?' Hij knikte en gaf mij nog een knuffel. 'Ik ga eerst nog even douche. Ik liep voor hem uit het huis in en ging nog even bij Winsy kijken. Ze lag heerlijk te slapen in haar wiegje. Ik hoorde de douche kraan open gaan en blote voetstappen op de tegeltjes. Ik glipte haar slaapkamer weer uit en liep voorzichtig naar de badkamer toe. De deur stond al op een kier. Ik kreeg een glimlach op mijn gezicht en liep voorzichtig de badkamer in.

Geeuwend stap ik het bed in en draai mij naar mijn man toe. 'Ik hou van je' verluister ik in zijn oor. Ik ging tegen hem aan liggen en sloot mijn ogen.