Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

165 berichten • Pagina 5 van 9

Nina
Kruisfokker wezen-robot Kruisfokker wezen-robot

Re: Valse noten en de zoute zee: Familie Buenen ~ Deel 11 online

11 - Krap bij kas

Afbeelding

Lotte vind het zo leuk om gitaar te spelen, dat ze 'em mee neemt naar het strand. Het is vroeg in de ochtend, en dat is ook te merken. Niemand loopt op het strand.
"Jammer," denkt Lotte. "Want nu kan ik geen fooi verdienen."
Ze besluit een taxi naar het park te nemen, en hopelijk zijn daar meer mensen.

Afbeelding

In het park heeft ze meer geluk. Mensen zingen en dansen mee, op de muziek van Lotte. Er wordt zo nu en dan geld in haar koffer gegooid, en als ze klaar is, ziet ze dat er $194,- in zit! Hopelijk is Leighton weer een beetje blij.

Afbeelding

Ondertussen zijn Leighton, Aimée en Romy aan het vissen. Het is hun favoriete hobby geworden. Zo kunnen ze lekker kletsen, en waarschijnlijk ook wat geld verdienen, omdat ze de vissen verkopen aan de supermarkt.
"Papa," vraagt Aimée opeens.
"Ja, schat."
"Wat was er nou met jou en mama?"
"Niks, schat," antwoord Leighton, iets te snel.
"Oh, ik dacht dat ik jullie hoorde."
Leighton zegt niks meer. Lotte en hij moeten voortaan wel iets meer oppassen. Hij wil niet dat de kinderen merken van hun geldproblemen.

Afbeelding

Thuis aangekomen pakt Lotte een bordje herfstsalade, wat nog in de koelkast stond. Tegenwoordig eet ze alleen maar restjes, wat lekker goedkoop is.
Ze kijkt door het raam naar buiten, en ziet Leighton en de kinderen staan vissen.
"Wat zijn ze toch lief," mompelt ze in zichzelf.

Afbeelding

Het gaat al een beetje schemeren als Leighton een telefoontje krijgt. Het is Sjef Keaton, die vraagt of hij voor een geldprijs minimaal 1 uur wilt joggen. Leighton zegt meteen 'ja'.
"Meiden, ik ga even een rondje joggen. Gaan jullie zo naar huis?"
Aimée en Romy knikken, en Leighton begint te rennen. Hij heeft een speciaal apparaatje, waarmee Sjef precies kan zien hoelang hij al bezig is.

Afbeelding

Als hij bij het park komt, hoort hij een paar piepjes. Hij kijkt op het apparaatje, en daar staat dat het uur klaar is.

Afbeelding

Rustig loopt Leighton naar Sjef toe, waar hij $550,- in zijn handen krijgt gedrukt.
"Bedankt, man."
"Geen dank. Dankzij jou kunnen we andere mensen weer aanmoedigen om ook te gaan sporten. Zonder dat je het wist, is er een camera meegegaan met jou. Dit filmpje is te zien in de sportschool."
"Gaaf, man. Maar ik moet nu terug naar huis. Echt bedankt."

Afbeelding

Als Aimée en Romy de taxi horen waarmee hun vader thuis komt, besluiten ze om terug te gaan. Ze hebben al een beetje trek gekregen, en een flinke maaltijd zou niet verkeerd zijn.
Onderweg, ook al is het maar een klein stukje, praten ze nog even over de reactie van hun vader.
"Papa doet wel raar," zegt Aimée zachtjes.
"Ja, maar waarom? Volgens mij hebben ze niet zoveel geld." Romy kijkt om of ze iemand ziet.
"Ik denk het ook. Want wij kregen toch eerst geen aparte bedden. Hallo, iedereen heeft een eigen bed."
"Hmm."

Afbeelding

Die nacht slapen ze lekker, natuurlijk in hun eigen bed, en dromen ze over een groot kasteel. Aimée zou wel een prinses willen zijn, met een wit paard, en daarop een mooie prins. En Romy was de andere prinses, maar ze wilde geen prins. Alleen maar honden.

Sorry, dit keer weer niet zo'n lange update, volgende keer meer!
Nina
Kruisfokker wezen-robot Kruisfokker wezen-robot

Re: Valse noten en de zoute zee: Familie Buenen ~ Deel 11 online

12 - Lotte en Leighton?

Afbeelding

Op maandagochtend worden Aimée en Romy tegelijk wakker. Eerst eten ze lekker een bordje cornflakes, maar als Romy net haar bord wegzet, begint Aimée weer over het geld.
"Romy, ik heb vannacht liggen denken, maar volgens mij hebben papa en mama echt problemen. We hebben niet eens een eettafel! Ze denken vast niet dat we geen eettafel nodig hebben. Ze kunnen het gewoon niet betalen. En waarom krijgen wij geen zakgeld? Iedereen uit onze klas krijgt zakgeld!"
"Rustig Aimée. Ik heb ook liggen nadenken. Maar papa en mama moeten zelf zich zien te redden, daar moeten wij ons niet mee bemoeien. Kom, we gaan nog even naar bed."
"Nee, wacht, ga jij maar alvast. Ik douche eerste even."

Afbeelding

Aimée loopt richting de badkamer. De douche is precies dé plek waar je lekker kan nadenken, en niemand die wat zegt. Zeker als het zo vroeg is, en de rest nog in bed ligt.
Als Aimée klaar is, loopt ze hun slaapkamer binnen, en kruipt nog even voor een paar uurtjes onder de wol.

Afbeelding

Even later worden Lotte en Leighton ook wakker. Leighton wil net een bordje eten pakken, net als Lotte. Ze wacht even totdat hij klaar is, en pakt dan een bordje met cornflakes.

Afbeelding

Zwijgend zitten Lotte en Leighton naast elkaar hun ontbijt op te eten. Er wordt over niks gesproken, ook niet over de geldproblemen. Lotte denkt aan gisteravond, in bed. Ze vertelde Leighton dat ze $194,- had gekregen als fooi, maar Leighton had er nauwelijks op gereageerd. Was hij dan niet blij? Elke Simdollar werd eerst drie keer omgedraaid, voordat 'ie werd uitgegeven, en nu er zoveel bij kwam, was hij niet blij. Leighton deed de laatste tijd toch al raar...
Lotte schrikt op als Leighton naar het keukentje loopt. Wacht, nu moet ik het doen, denkt ze...

Afbeelding

Ze pakt haar nieuwste gitaar, en loopt achter Leighton aan.
"Leighton," begint ze.
Hij draait zich om, en Lotte begint te spelen. Ze speelt een romantisch liedje, en zingt er ook nog bij.

Afbeelding

Als ze klaar is, zet ze haar gitaar weg, en wilt Leighton omhelzen. Maar hij houdt zijn handen voor zich, hij wilt geen knuffel.
"Wat is er nou weer?" schreeuwt Lotte.
"Jij hebt altijd wel iets! Je bent niet blij als ik geld verdien, en als ik je een knuffel wil geven, wil je het niet. Wat is er? WAT IS ER?"
Leighton schrikt van de uitbarsting van Lotte.
"Lotte, rustig. Er is niks. Ik heb het gewoon... moeilijk. Ik hoor de laatste tijd echt niks meer van Sam, ik bel hem wel eens, maar ik krijg steeds zijn voicemail. Ik maak me gewoon zorgen. Hij woont alleen, maar waar? En hoe zijn zijn vrienden?"

Afbeelding

"Mens, doe niet zo moeilijk. Je hebt twee hele lieve dochters, laat dat joch toch."
"HIJ HEEFT EEN NAAM, LOTTE BUENEN!"
Nu is het Leighton die boos is. Hij kan zich niet meer inhouden, alle woede van de laatste dagen komt eruit.
"IK MAAK ME ZORGEN, SNAP JE DAT NIET?
En dan hebben wij ook nog problemen met ons geld, door wie zou dat toch komen?"
"Ja hoor, door mij zeker," zegt Lotte boos. "En waarschijnlijk snap je niet eens waarom je met mij bent getrouwd. Een raar, stom, vrouwtje, die geen geld heeft. Bekijk het maar."

Afbeelding

In de slaapkamer, naast de woonkamer, wordt Aimée wakker. Ze luistert naar haar ouders, het is nu echte ruzie.
Ze is bang, want ze wil niet dat haar ouders uit elkaar gaan. Ze houdt zo veel van hen!

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie