Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

25 berichten • Pagina 1 van 2

abctje
Snode rechterhand Snode rechterhand

~Rochefort~ mededeling blz. 3!!!!

Hier is dan eindelijk mijn nieuwe dagboek, in de middeleeuwen! Ik ben erg lang bezig geweest met de wereld, de kavels en de mensen in orde te krijgen en het is nu eindelijk gelukt. De titel is nog een beetje vreemd vind ik maar dat verander ik miss nog wel eens.

Proloog:
Afbeelding
Het leven was niet eerlijk, je werd geboren met een lot en daar viel niets aan te veranderen. Al deed je nog zo je best. Zo ging het ook met Amalia Isabella Jane Rochefort. Geboren als enige dochter van de landheer van Rochefort, Ferdinand marcus Roderik Rochefort. Haar leven was geregeld vanaf haar eerste ademtocht. Ze was altijd binnen de vier muren van het kasteel gehouden, afgezonderd van de grote boze wereld daarbuiten. Ze had geen besef van al de problemen die er achter die vier muren gebeurden. Maar nu, op de eerste dag van haar achttiende levensjaar, begon haar leven pas echt. Ze was uitgehuwelijkt aan de zoon van de landheer van de Provence. Vandaag zou ze hem ontmoeten, zou ze haar verloofde zien. En al zou ze hem nog zo innerlijk haten, ze zou met hem trouwen. Zoals haar moeder haar had verteld 'Je hebt geen eigen toekomst, HIJ is je toekomst' Ze had gehoorzaam toegegeven aan die uitspraak en had nooit tegengesparteld. Maar nu, nu het moment daar was, dat ze haar 'toekomst' zou ontmoeten. Drong het tot haar door. Zou ze ooit van hem, een wildvreemde prins, kunnen houden?!

Ik hoop dat jullie de proloog leuk vinden, het is nog een beetje vaag maarja...... dat is altijd zo toch?!

Tips, reacties? :laugh

Laatst gewijzigd door abctje op za 21 jan 2012, 20:50, 2 keer totaal gewijzigd.

Mikese
Gentherapeut Gentherapeut

Re: ~Rochefort~ Proloog: 4- 12- 2011

Heel erg mooi! Ik zou alleen het woordje 'vier' weghalen dat twee keer in de proloog staat, omdat een kasteel heel veel meer dan vier muren heeft. Maar erg leuk, vooral ook dat het zich in de Middeleeuwen afspeelt! :)
Afbeelding
abctje
Snode rechterhand Snode rechterhand

Re: ~Rochefort~ Proloog: 4- 12- 2011

H1:

Afbeelding
Gespannen zat ze op haar bed. Naar de grond starend dacht ze na over haar toekomst, tenminste als ze die had. Het leven was niet eerlijk. Ze wou dit niet, ze wou vrij zijn. Kunnen doen wat iedereen kon doen. Maar nee, ze was verdoemd als prinses. Opgesloten en wachtend op iets wat nooit komen zou. En nu, nu behoorde ze verwachtingsvol op haar prins te wachten. Maar dat deed ze niet, of beter gezegd wou ze niet. Ze wou 'leven'. Vrij zijn en zelf haar grote liefde uitkiezen.

Afbeelding
Buiten viel de regen met bakken uit de lucht, het kletterde op het dak en zocht tevergeefs een weg naar binnen. Het was z'n typische herfst bui. Hard en meedogenloos, net zoals het leven. Gelukkig duurde z'n bui nooit lang en zou daarna de zon weer schijnen.

Afbeelding
Ze werd gek. Dit wou ze niet, nee! Ze wou niet trouwen met de prins van de Provence, ze wou met niemand trouwen totdat ze haar grote liefde had gevonden. Hoe vaak ze dat ook tegen haar moeder had gezegd, het drong niet door. 'Dwaze meisjesdromen....' Had haar moeder dan gezegd, en daarmee moest ze het doen. Maar dit kon ze niet. Ze werd er gek van, ze moest hier weg. Al was het maar voor vijf minuten.

Afbeelding
Voor ze volledig besefte wat ze aan het doen was, stond ze al buiten. De regen stortte over haar heen en liet haar haren tegen haar wangen plakken. Het voelde heerlijk, ze was buiten. Met de hele wereld voor haar. Ze wou het uitschreeuwen maar hield zich in, niemand mocht haar zien of horen. Dan zouden ze haar terugbrengen en zou ze moeten trouwen met de prins.

Afbeelding
Ze rende door de regen. Haar Jurk plakte aan haar lichaam en haar haar drupte. Ze rende en rende, niet wetend waarheen. De wegen zaten vol gaten en plassen en ze moest uitkijken waar ze liep, maar ze liep door. Naar de vrijheid hield ze zich zelf voor. Maar de toekomst was moeilijker te bereiken dan gedacht. Ze verstuikte haar enkel door een grote kuil in de weg. Tranen sprongen in haar ogen, ze was uitgeput.

Afbeelding
Doodmoe liet ze zichzelf tegen een boom hangen. Het water druipte van haar af en ze had het ijskoud. Haar enkel klopte en begon op te zetten. Wat had ze in hemelsnaam gedaan. Hoe had ze dit kunnen doen. Zomaar weglopen, niet wetend waarheen en bovendien helemaal alleen. De regen was eindelijk gestopt en de avond viel in. Huilend sloot ze haar ogen en tukte ze in.

Afbeelding
Ze werd opgeschrikt door hoefgetrappel, doodsbang drukte ze haar tegen de boom aan. Haar hart klopte in haar keel. Het geluid kwam dichterbij. Ze sloot haar ogen en hoopte vurig niet gezien te worden.

Afbeelding
'Hé, jij daar! gaat het?'
Met een ruk kwam ze overeind en besefte nu pas ze dat ze aan het huilen was.
'ja......ja hoor.' fluisterde ze zachtjes. Haar enkel klopte en het voelde alsof hij uit elkaar zou barsten, het werd zwart voor haar ogen, ze viel voorover.

Afbeelding
Ze verwachte elk moment de grond te raken maar schrok op toen ze twee sterke armen voelde.
'Gaat het echt wel?' vroeg de de jongen bezorgd
'Nee, eigenlijk niet zo nee....' Er verscheen een kleine glimlach op zijn gezicht.
'David, aangenaam. '
'Jane. ' Zei ze kort, ze had geen zin om al haar namen op te dreunen.
'Wacht eens even.... ben jij niet de prinses?!' Zijn handen verstarden een moment.
'Ja....' zuchtte ze uitgeput.

Afbeelding
Ze verwachtte dat hij haar op de grond zou zetten maar in plaats daarvan tilde hij haar op.
'Je ziet er moe uit en het lijkt er niet op dat je kunt lopen. ' zei hij.
'Nee, dat is waar. ' antwoordde ze een beetje geschrokken.
'Zal ik je dan maar naar het kasteel brengen?'
'Nee! ik wil niet naar het kasteel, nog niet!'
Ondanks dat ze spijt had van alles, wou ze nog niet terug.

Afbeelding
Hij tilde haar op zijn paard en ze klemde haar aan hem vast, bang eraf te vallen.
'Niet naar het kasteel....niet daarheen..' fluisterde ze steeds maar voor ze van uitputting in een lichte slaap belandde.
'Niet naar het kasteel, alsjeblieft......'

----------------------------------------------------------------------------------
Hoop dat jullie het leuk vinden! :laugh

Tips/Reacties?

Laatst gewijzigd door abctje op vr 09 dec 2011, 07:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Simsfreak
Gekke geleerde Gekke geleerde

Re: ~Rochefort~ H1 8- 12- 2011

Echt mooie foto's! o:
En ook fijn geschreven!
Ik ben benieuwd naar meer!
Welcome to the inner workings of my mind, so dark and foul I can't disguise. Nights like this I become afraid of the darkness in my heart.
Mikese
Gentherapeut Gentherapeut

Re: ~Rochefort~ H1 8- 12- 2011

Sorry, tips heb ik niet, want het is GE-WEL-DIG. Je hebt denk ik één van de mooiste schrijfstijlen die ik ooit gelezen hebt en je verhaal is heel origineel. Ga zo door! :)
Afbeelding

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie