4 kandidaten hebben geantwoord, 1 niet. Die ene heeft dus geen problemen ofzo, hoor, maar gewoon niets gewonnen. Misschien dat andere kandidaten ook beter niks hadden kunnen opsturen, want hun verblijf word er niet leuker op zo..
'Bewoners, jullie zijn slechts met z'n vijven over wat betekent.. dat er nog twee van jullie de villa moeten verlaten voordat de finale van start gaat. Om jullie iets meer middelen te geven op jullie weg naar de finale heb ik een aantal vragen met betrekking tot het spel voor jullie. De vragen zullen gaan over gebeurtenissen in deze villa. Een goed antwoord levert je een voordeel op, maar er zit ook een risico aan het beantwoorden van een vraag. Beantwoord je de vraag fout, dan heb ik een minder leuke verassing voor je. Jullie hoeven niet elke vraag te beantwoorden. Je verdient dan niets, maar verliest ook niets. Er zijn zes vragen en na elke vraag krijgen jullie gelijk te horen of je wat hebt gewonnen of niet. Laten we van start gaan.'
'Als je een vraag wilt beantwoorden schrijf je op het kaartje voor je 'Juist' of 'Niet Juist'. Wil je niet antwoorden, dan laat je het kaartje leeg. Als ik jullie vraag de antwoorden te geven hou je het kaartje omhoog naar het televisiescherm. Ik wens jullie veel succes.'
'De eerste vraag luidt: De tiende bewoner die de villa binnen kwam was Jayden.' Iedereen dacht diep na en sommigen van hen begonnen snel te pennen op het papier. 'Laat de antwoorden zien,' zei de Stem.
'Joe, Sharon, Melanie en Darren. Jullie beweren dat dit onjuist is. Ginger, jouw kaartje is leeg.' 'Tsja, ik kan wel antwoorden, maar zo goed heb ik het nou ook weer niet gevolgd, hoor,' antwoordde Ginger. 'Het goede antwoord was: Niet Juist. Lilly was de tiende bewoner. Joe, Sharon, Melanie en Darren, jullie krijgen allemaal.. 250 contactpunten.' Alle vier keken ze erg blij. Contactpunten waren macht in de villa en met macht kon je de finale halen.
'De vragen worden steeds iets moeilijker. De tweede vraag luidt: De masterbedroom werd als eerst door Darren gewonnen.' Darren, Melanie en Joe begonnen gelijk snel te schrijven en ook Sharon hoefde niet lang na te denken. Ginger keek verbaasd om haar heen en haalde haar schouders op. 'Laat de antwoorden maar zien,' zei de Stem.
'Wederom hebben Joe, Sharon, Melanie en Darren allemaal hetzelfde antwoord en Ginger heeft niets.' 'Ja, hallo, je maakt de vragen niet erg makkelijk voor me, Stem. Kijk, zij zitten er al zo lang en ik ben..' 'Het goede antwoord is,' de Stem liet Ginger niet uitpraten, 'juist. Joe, Sharon, Melanie en Darren jullie krijgen allemaal 10% extra publieksstemmen de volgende eliminatieronde.' 'Jeminee,' zei Ginger.
'De derde vraag luidt: Toen Tammie voor het eerst de villa binnen kwam was haar haarkleur roze.' Wederom was Ginger de enige die niet schreef. Ze wist dat Tammie roze haar had gehad, maar of dat nu gelijk al was. Ze besloot weer niets op te schrijven.
Tot haar grote schrik hadden Joe, Sharon, Melanie en Darren weer hetzelfde antwoord opgeschreven. Ze las vier keer 'Juist' op de kaartjes. 'Joe, Sharon, Melanie en Darren, jullie hebben het wederom goed, Ginger, jij wint weer niets, maar verliest ook niets. De mensen met het goede antwoord mogen één andere bewoner kiezen en deze een half uur ondervragen of mee overleggen zonder dat iemand anders je mag storen.' 'Geweldig!' riep Melanie. 'Daar kijk ik al naar uit sinds ik hier zit, overal word je afgeluisterd.' Ook Joe en Darren vonden het een leuk idee, maar Sharon had geen idee wat ze er mee moest..
'We zijn aangekomen bij de vierde vraag die weer iets moeilijker is. De vraag luidt: Cassidy was de eerste vervangster in het spel.' De bewoners moesten duidelijk wat langer nadenken. Sharon schreef het antwoord als eerst op en leek vrij zeker van haar zaak. 'Laat de antwoorden zien.'
'Sharon, Darren en Melanie, jullie zeggen dat dit niet juist is. Joe en Ginger, jullie hebben niet geantwoord. Het antwoord is: niet juist. Lise was de eerste vervangster, Cassidy de tweede. Sharon, Darren en Melanie, ik heb een prijs voor jullie die zeker goed van pas zal komen. Jullie krijgen namelijk een blocker die jullie op elk gewenste moment in mogen zetten.' Sharon kreeg een grote grijs op haar gezicht. Die kon inderdaad wel eens van pas komen. Ook Darren en Melanie waren er niet ongelukkig mee.
'De vijfde vraag voor jullie luidt: Lise heeft minstens vijf weken in de villa mogen verblijven.' Geen enkele bewoner wist het antwoord gelijk op te schrijven. Er word duidelijk diep nagedacht, behalve door Ginger. Zij pakte haar pen niet eens meer op. 'Ik neem het zekere voor het onzekere, hoor,' zei ze tegen de anderen. 'Laat de antwoorden zien,' zei de Stem toen de bewoners even de tijd hadden gekregen om na te denken.
'Melanie, Joe en Darren, jullie zeggen dat dit juist is. Sharon is het daar niet mee eens en Ginger heeft wederom niets opgeschreven. Het antwoord is juist, Lise heeft bijna zes weken in de villa doorgebracht. Melanie, Joe en Darren, jullie krijgen 400 contactpunten. Jouw aantal contactpunten word gehalveerd, Sharon. 'Nee!' zei ze geschrokken.
'De laatste, en ook moeilijkste vraag aan jullie luidt: Joe was verantwoordelijk voor het eerste vertrek van Darren.' De bewoners dachten diep na. 'Laat de antwoorden zien,' zei de Stem.
'Joe, Sharon, Ginger, jullie hebben niets opgeschreven.' 'Ik heb niets opgeschreven, omdat ik niet denk dat ik verantwoordelijk ben. Ik heb een 'Tijd voor variatie +' gekocht, maar heb Darren zelf niet uitgekozen om te vertrekken. 'Daar ben ik het mee eens,' zei Darren die op zijn bordje 'Niet Juist' had staan. 'Melanie, jij denkt er anders over. Jij hebt 'Juist' op je bordje staan.' 'Dat klopt, Joe heeft die aankoop gedaan en daarom moest Darren naar huis. Ja sorry, maar dat zijn de feiten, als jij hem niet gekocht had, Joe, hoefde Darren niet naar huis.' 'Melanie heeft gelijk,' zei de Stem, 'zij krijgt daarom een 'Veiligheid voor alles' die ze op elk gewenst moment in mag zetten.' Melanie's blijheid was van haar gezicht af te lezen. 'Darren, voor jou heb ik slechter nieuws. Tot aan de finale, als je die tenminste haalt, zit je elke week in de rode stoel. De andere vier beslissen dan over jouw lot. Daarnaast gaat de gewone eliminatieronde ook gewoon door. Daarin gelden de wel bekende regels gewoon. Een fijne avond verder.'
wow, ik kan me best voorstellen dat veel andere bewoners Darren weg zouden willen hebben ;o
Naja, dat zou je doen als je slim was, omdat Darren een 'lieveling' is^^
Aan de andere kant heeft Darren veel 'contacten' met bijna elke bewoner, al weet ik niet echt wat Joe zou doen..
Tammie had inderdaad blauw haar! Sorry, zal het even veranderen, maar die bewoners hadden goed geantwoord hoor!
Ja, de kandidaat achter Ginger heeft niets ingestuurd.
En Leonie, ik zou je geen zorgen maken, want Darren kan het inderdaad met elke bewoner goed vinden zo'n beetje. Ok, een beetje zorgelijk is het wel, maarja..
Trouwens, de kandidaten die vraag 3 goed hadden en dus met iemand mochten overleggen/ondervragen mogen naar mij de naam van een medebewoner sturen en dan zeg ik welk forumlid er achter zit! Dan kun je onderling PMen en dat is natuurlijk ook een heel groot voordeel! Je mag het niet bekend maken in dit forum trouwens! Nouja, ik vond dit zelf een heeeele leuke opdracht, hoor, een frisse wind door de villa.