29.3 De negenentwintigste eliminatieronde

'Welkom bij de negentwintigste eliminatieronde, bewoners,' begon de Stem. 'Het is al een tijdje geleden sinds Brookelle, de laatste bewoonster die vertrok, is vertrokken. Voor jullie ligt vanavond weer een kans om na vanavond nog maar met z'n vijven over te zijn. Ik zal eerst vertellen hoeveel contactpunten jullie krijgen.
Darren, jij mag je weer gelukkig prijzen deze week, want je hebt weer de meeste contactpunten bemachtigd. Deze week zijn het er 29.
Ginger, jij bent flink gestegen in de peilingen en krijgt 26 contactpunten.
Joe, jij krijgt er 19.
Melanie, Jakosh, Sharon, één van jullie zit dus niet in de gevarenzone, de andere twee wel. Melanie, diegene ben jij. Jij krijgt 16 contactpunten. Sharon, jij krijgt er 6 en Jakosh 3. Jullie zitten dus in de gevarenzone.

'Melanie, jij mag deze week beginnen met stemmen. Wie zie jij het liefst op de rode stoel?' 'Het liefst allebei, maar als ik er één moet kiezen word het Jakosh.'
'Ginger, wie zie jij het liefst op de rode stoel? Jakosh of Sharon?' 'Liever Sharon.'
'Darren, wie zie jij het liefst op de rode stoel? Jakosh of Sharon?' 'Jakosh.'
'Joe, jij mag tot slot zeggen wie jij het liefst op de rode stoel ziet.' 'Het maakt voor mij niet zo veel uit, ik houd ze er beide toch wel in. Maar okee, als ik toch moet kiezen, dan maar Jakosh.' Melanie kreeg een donkere blik op haar gezicht. Dus zo wil hij het spelen.. Drie tegen drie, dat kan geregeld worden, maar dan is het duidelijk welke drie er in de finale zitten, zei ze in haar hoofd.
'Jakosh, je mag plaats nemen op de rode stoel.'

'Melanie, jij mag beginnen. Stuur je Jakosh weg of mag hij blijven?' 'Ik stuur hem weg.'
'Ginger, stuur jij Jakosh weg of mag hij blijven?' 'Nou.. kijk.. Sharon zou ik wel wegsturen, want ze is best krengerig, maar kijk.. Jakosh. Jakosh gun ik het nog, dus ik wil hem nog niet wegsturen.' 'Wat?' zei Melanie die het niet binnen kon houden. Om verdere commotie te voorkomen zei ze verder niets, maar ze baalde als een stekker. Hoe kon ze nou een spel winnen als iedereen voortduren bezig was met elkaar lekker in de villa te houden. We zijn toch geen goede doelen stichting, dacht ze.
'Gefeliciteerd, Jakosh, jij mag vanavond blijven. Toch luisteren we nog even naar Darren en Joe. Darren, had jij Jakosh liever de poort uit zien lopen of liever hier laten blijven?' 'Ik had hem weggestuurd.'
'Joe, geld voor jou hetzelfde?' 'Nee, ik had Jakosh er in gehouden zoals ik eerder al zei.'

Jakosh en Sharon vertrokken na de eliminatie vrij snel, met Lucy, naar beneden. Joe volgde snel. 'Dat ging per-fect,' zei Sharon toen ze zich had laten vallen in de stoel. 'Perfect? Ik zat weer op de stoel, Sharon,' zei Jakosh. 'Maar Ginger en Joe hebben je er in gehouden,' antwoordde Sharon. Jakosh mompelde wat. Hij was zelf niet erg enthousiast over de uitslag. Wat moest hij doen zodat het publiek hem leuker ging vinden? Tien rondjes naakt om het zwembad? Een prachtig lied zingen? 'Ik heb een plan, maar daarvoor moeten we met z'n drieën samenwerken,' zei Joe opeens. 'Ik wil met jullie twee samenwerken en de rest er uit spelen.' 'Eindelijk, ik dacht dat je er nooit mee zou komen, Joe,' antwoordde Sharon terwijl ze haar hondje een aai over zijn kopje gaf.
Laatst gewijzigd door Mikese op zo 30 okt 2011, 17:22, 1 keer totaal gewijzigd.