29.2 Drie, twee, een

Joe koos voor een middagje sporten. Hij had niet door dat de anderen in het huis zichzelf allemaal vast aan het indekken waren voor de volgende eliminatieronde.

'Al zenuwachtig voor de eliminatie?' vroeg Sharon aan Jakosh. 'Niet echt,' mompelde hij vanuit het zwembad, 'ik raak er aan gewend.' 'We moeten nu gewoon elke keer onze kans grijpen, Jake. Als er iemand op de rode stoel zit stemmen we hem of haar naar huis.' 'Dat was sowieso mijn plan al.. Behalve Joe dan,' zei Jakosh. 'Joe ook,' antwoordde Sharon. 'Waarom dat? Jij mocht hem toch ook? Je hebt zelfs.. je weet wel..' 'Ja, ik weet wel, als we hem naar onze kant kunnen krijgen is het goed, maar als we de kans krijgen om hem eruit te bonjouren dan we dat ook. Het is hij of jij, Jakosh, dus kies voor jezelf.'

'Ok, het plan, iedereen vliegt eruit, behalve wij drie,' stelde Melanie vast. 'En Joe,' antwoordde Darren. Melanie en Ginger keken elkaar aan. 'Zijn jullie het er niet mee eens?' vroeg Darren nerveus. 'Nou.. wat mij betreft moet Joe ook weg. Anders kunnen we net zo goed niet beginnen aan dit plan,' zei Ginger. 'Maar als Joe eruit gaat heeft hij hier voor niets al die weken gezeten,' zei Darren, 'hij verdient het toch om wat verder te komen?' 'Zullen we hem dan gelijk een miljoen geven?' vroeg Melanie. 'Kom op Darren, we kunnen wel met z'n vieren tegen twee gaan, maar we kunnen toch niet met z'n vieren de finale halen.' 'Dus wij drie in de finale en Joe eruit?' vroeg Darren nog wat bedenkelijk. 'Wij drie in de finale,' antwoordden de dames tegelijk.