Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

515 berichten • Pagina 8 van 26

Gebruikersavatar
Mikese
Gentherapeut Gentherapeut
Berichten:
1883
Lid geworden op:
za 16 okt 2010, 22:56

Re: 22/10 - p. 14 - Een Familie van Sims

Hè vervelend allemaal die bugs en dat gedoe allemaal. Kun je je huis niet uploaden naar de uitwisseling en opnieuw downloaden en plaatsen? Niet dat dat nodig is eigenlijk, want zo ziet het er ook fantastisch uit! ;)
Afbeelding
Adoror
Mest analist Mest analist
Berichten:
565
Lid geworden op:
za 04 jul 2009, 16:48

Re: 22/10 - p. 14 - Een Familie van Sims

Nee heb meerdere saves en er zit een object op het oude kavel, waardoor het niet laadt. Verwijderen van downloads helpt niet want dan start het spel helemaal niet meer op. Ik snap er niets van.

En stiekem grijp ik deze kans graag aan. Het kan namelijk altijd beter (hopelijk vinden jullie dat ook straks :)) En de volgende update vind ik persoonlijk heel leuk, al is het nog steeds een aanloop naar het grote van deze serie updates.
Afbeelding
De Familie Sims: 2 x Dagboek van de Maand
Adoror
Mest analist Mest analist
Berichten:
565
Lid geworden op:
za 04 jul 2009, 16:48

Re: 26/10 - p. 15 - Een Familie van Sims

14. Gezelligheid

Afbeelding

Na een heftige confrontatie met Adam en een drukke ochtend op kantoor besloot Sara een bezoek te brengen aan haar moeder. Ze wilde weten of ze al wat had gehoord van Alexis en Thomas. Ze baalde ervan dat ze niet mee was gegaan, zeker nu ze erachter was gekomen dat Thomas helemaal niet zo vergevingsgezind was als hij leek. Ze parkeerde haar auto op de oprijlaan en zag dat de limousine weg was. Sara vond het vreemd, want ze had haar vader vanochtend helemaal niet op kantoor gezien. “Mam?” Haar stem galmde door de hal. “Paulo hoe staat het met de amuse? Moet ik iets doen? Heb je alle ingrediënten?” “Si, si, alles is perfect mevrouw. Maakt u zich geen zorgen.” “Mam?” Doortje draaide zich om. “Lieverd! Wat kom je doen? Je vader is op kantoor, weet hij dat je hier bent?” Sara liep op haar af, terwijl ze zei: “Nee. Wat doe jij in de keuken?” Paulo begon te lachen. “Uw dochter heeft helemaal gelijk mevrouw. Gaat u lekker genieten van het heerlijke weer, dan ga ik verder.”

Afbeelding

Doortje ging zitten op het zachte kussen van de tuinbank. “Heerlijk is het hier,” verzuchte ze. Sara glimlachte en keek teder naar haar moeder. “Wat ben je allemaal van plan?” vroeg ze. Doortje keek gelukkig en sprak: “Ik heb zo’n nieuwe energie van al dat goede nieuws. Thomas is zo lief om mee te gaan met Alexis en zij komt straks terug. Samen met Jonathan en dan hebben we de hele familie verenigd.” Sara aarzelde. Moest ze het vertellen? Vertellen wat Nick zei en wat Thomas’ intentie was. “Mam… Wat ga je nou doen dan?”ze besloot het niet te doen. “Ik heb een dinertje vanavond. Ik heb Elisabeth uitgenodigd, heb haar al zo lang niet gezien. En burgemeester van de Kerkhof. We zijn goede vrienden geworden toen we een paar jaar geleden met z’n drieën vochten voor meer dieren in Zomeren. Weet je nog?” “Hoe kan ik het vergeten?” Sara lachte. “Je drong het ons op, maar dat was niet erg hoor” dat laatste voegde ze vluchtig toe. “Dus ik ben vanavond niet welkom?” Doortje glimlachte treurig. “Sara, doe dat nu niet. Je weet dat je altijd welkom bent, maar je weet hoe erg ik om die dinertjes geef. Ik geef er weer een als Alexis en Thomas terug zijn, met een goede afloop.”

Afbeelding

’Bluer than velvet was the night’ Sara ruimde de eettafel af. Heerlijke jazzmuziek klonk door het huis. Het gaf een fijn gevoel. Buiten was het donker, binnen was het warm, gezellig en fijne muziek. Maar Sara was alleen. Ze pakte het dessertbord op. Adam was weg, hing vast ergens in Zomeren Park. Als hij maar niet met de politie thuis kwam. Ze zette het bord in de vaatwasser en maakte een vaatdoek nat. Als Paul er nog was, zou hij hebben geholpen en zaten ze al lang op de bank. Gezellig samen ‘Goede Sim, Slechte Sim’ kijken. Maar dat interesseerde haar niet meer. Als ze heel eerlijk was, moest ze zelfs moeite doen zich te interesseren voor haar kinderen, voor haar werk.

Afbeelding

‘Wat vooraf ging in…’ Na het horen van die woorden dreven Sara’s gedachten af naar betere tijden. Alles had anders kunnen zijn. Langzaam stond ze op en liep ze naar de keuken, waar de koffie klaar was met pruttelen. Een lekker kopje koffie, om de avond wat beter te maken. Een hele diepe zucht. Alexis zat met Thomas opgescheept in Frankrijk. Nick had een date buiten de stad, Maartje had een date. Ellen was vast met vriendinnen in de bar. Haar moeder had een gezellig diner. Sara voelde zich heel eenzaam. Iedereen had iemand, was bezig, had een doel. En zij? Wat moest zij? “Mama!” Ze schrok op en zag dat ze haar op te vol had gedaan. “Mama!” Het was Noortje. “Ik kom!” Het spook was vast weer terug.

Afbeelding

Maartje keek nog snel in de spiegel en hoorde de taxi weer claxonneren. Ze zag er mooi uit. Ze was tevreden. Nu snel naar het hotel. In de taxi overdacht ze wat ze deed. Roderick, pas gescheiden, maar nog net zo knap als vroeger. Ze had er sinds dat ze hem weer had gesproken veel over nagedacht. Er broeide nog steeds iets. Ze vond het eng. Het was voor het eerst sinds de dood van Ruben dat ze dit voelde. Ondertussen was de taxi alweer gestopt voor het hotel. Ze betaalde en liep naar binnen. Roderick zat in de hal te wachten. “Wat zie je er mooi uit,” zei Roderick. Hij hield zijn adem in. Beleefd kuste hij drie keer op de blozende wangen van Maartje. “Dankjewel, jij ziet er ook goed uit.” “Het restaurant is nog een half uurtje dicht, zullen we wat gaan drinken voor het diner?”

Afbeelding

In de lounge van het hotel namen Maartje en Roderick plaats. Even later arriveerde twee drankjes. “De beste mousserende nectar uit Frankrijk. Zelf meegenomen en dit leek me een perfecte gelegenheid hem op te drinken,” zei Roderick en hij bedankte de serveerster. “Waarom ben je terug gekomen?”vroeg Maartje en nipte erna van haar glas, “Lekker.” “Ja hè, mijn favoriet. Nou ik neem aan dat je op de hoogte bent van het drama, vlak voor wij vertrokken? Romeo vertrok met veel bombarie met zijn vriend naar Bridgeport, Christina die zonder ons op de hoogte te brengen aan de universiteit in Setra ging studeren. Victoria en ik moesten hier weg en we besloten naar Champs Les Sims te gaan, een poging om mijn vaders bedrijf daar op te zetten. Ach, het mislukte, Victoria en ik hadden zoveel ruzie en nou, ik ben terug. Zij niet.” Hij nam een pauze en dronk van zijn glas. “We zijn een paar maanden gescheiden nu. Het is een afgesloten boek. Maartje, ik heb zoveel gepraat. Hoe gaat het met jou?”

Afbeelding

Maartje bracht Roderick op de hoogte van alle heftige gebeurtenissen van vier jaar geleden en een maand geleden. Ze vertelde over haar voornemen Alexis te vergeven en hoe haar dat niet lukte. “Thomas, nou ja, je weet wat voor heethoofd hij kan zijn,” Maartje giechelde. Roderick grijnsde breed. Thomas had hem eens aangevallen, nadat hij met Maartje had gezoend. “Hij wil Alexis weg krijgen en is daarom nu met haar in Champs Les Sims. Ik hoop dat het hem lukt.” Dat laatste zei ze aarzelend. Roderick schudde zijn hoofd. “Maartje, dit klinkt niet als jij. Je bent lief en zorgzaam. Bovenal, vergevingsgezind. Het was een zware tijd, dat geloof ik, maar het is voorbij en je hebt het verwerkt, toch? Misschien is het tijd om Alexis een eerlijke kans te geven. Ook zij had een zware tijd. Vier jaar zonder jou is verschrikkelijk,” er verscheen een vriendelijke glimlach, “al die jaren zonder jou waren dat ook.”


Afbeelding

“Één momentje,” zei ze tegen haar gasten, “Dat zullen Elizabeth en Christiaan zijn.” Ze stond op van de tafel, waar William samen met Alexander en zijn vriendin al zaten. “Gezellig! Ik moet zeggen dat het me enorm tegenvalt op het gemeentehuis zonder jullie inzet!” zei Alexander van de Kerkhof, de burgemeester van Zomeren. Snel liep ze door de keuken naar de hal. Ze zag het nog afwezige paar door de ruiten achter de deur staan. Ze opende de dubbele deur en stond verwelkomend klaar. “Elizabeth, Christiaan, wat fijn dat jullie er zijn!” “Dorothea, wat veel te lang geleden!” zei Elisabeth en ze glimlachte. “Kom erin, Alexander en zijn vriendin zijn er al.” “Wat een enorm leuk initiatief om ons uit te nodigen, lieverd.” Ze moest haar man mee naar binnen trekken. Christiaan had weinig zin een avond met William in één kamer te zijn.
Afbeelding
De Familie Sims: 2 x Dagboek van de Maand
Gebruikersavatar
Mikese
Gentherapeut Gentherapeut
Berichten:
1883
Lid geworden op:
za 16 okt 2010, 22:56

Re: 26/10 - p. 15 - Een Familie van Sims

Prachtig! Echt een leuke update was dit. Vooral met de vele oude gezichten en dat we toch een beetje een afsluiting van je vorige verhaal hebben. Was namelijk altijd al benieuwd hoe het Romeo en Julius was vergaan. Elisabeth is ook nog uit de Vete toch? En Christiaan en Roderick dan? Roderick doet me denken aan Nick uit GTST haha.

Maar al met al.. ik heb weer genoten! :)
Afbeelding
Adoror
Mest analist Mest analist
Berichten:
565
Lid geworden op:
za 04 jul 2009, 16:48

Re: 26/10 - p. 15 - Een Familie van Sims

:D Bedankt weer voor de leuke reacties

Ja Elisabeth en Christiaan zijn de Van Zomeren de Rozen, dit is dezelfde Christiaan als van laatst. Roderick is hun zoon. Haha, hij is een stuk leuker dan Nick. We zien Victoria binnenkort ook heel even.
Afbeelding
De Familie Sims: 2 x Dagboek van de Maand
Adoror
Mest analist Mest analist
Berichten:
565
Lid geworden op:
za 04 jul 2009, 16:48

Re: 26/10 - p. 15 - Een Familie van Sims

Dankjewel :D Hopelijk blijf je de updates lezen :), hoop dat het leuk blijft.

Ik heb vandaag hele spannende foto's gemaakt. Geeft zeker een leuke twist aan het verhaal.

Restauraties aan Huize Sims gaan nog steeds door. Vandaag ben ik met een kamer bezig geweest die ik jullie graag wil laten zien. Het was een van mijn favoriete ruimtes door de mooie lichte kleuren en ik heb hem nu wat uitbereid. Ik ben er verliefd op :laugh

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het gaat allemaal goed, ben blij met de veranderingen. De bibliotheek en de tuin moeten nog en daarna kan ik binnen weer foto's maken. De bovenverdieping moet ook nog voor een groot gedeelte, maar die is niet zo van belang (Al wil ik hem voor mijn gevoel wel helemaal af hebben weer.)
Morgen hoop ik weer te kunnen schrijven en dan staat de update er morgenavond of maandag op.
Afbeelding
De Familie Sims: 2 x Dagboek van de Maand
Adoror
Mest analist Mest analist
Berichten:
565
Lid geworden op:
za 04 jul 2009, 16:48

Re: 26/10 - p. 15 - Een Familie van Sims

Dank jullie allemaal :D Ik ben blij dat jullie het mooi vinden.

Wel heb ik het probleem ontdekt waarom het oude huis niet meer wilde laden, denk ik, en dat is het aantal planten op het kavel. Volgens mij waren dat er iets te veel en als dat écht zo is, is dat erg vervelend want dat was nu juist een van de mooiste aspecten van het huis. Ik zoek naar een oplossing, maar dat wordt niet makkelijk.... en leuk, voor mij dan.
Afbeelding
De Familie Sims: 2 x Dagboek van de Maand
Adoror
Mest analist Mest analist
Berichten:
565
Lid geworden op:
za 04 jul 2009, 16:48

Re: 26/10 - p. 15 - Een Familie van Sims

pipapanda13 schreef:Die kamer :wub :wub
En die update :wub :wub
Dankje :D Vanavond komt er nog één! Drama alom.

Matthieu, kun je mij laten weten of je een bericht van me hebt gehad? Ik snap niet hoe ik ze kan versturen geloof ik...
Afbeelding
De Familie Sims: 2 x Dagboek van de Maand
Gebruikersavatar
Matthieu
Meesterdief Meesterdief
Berichten:
8289
Lid geworden op:
wo 23 feb 2011, 21:02

Re: 26/10 - p. 15 - Een Familie van Sims

Adoror schreef:
pipapanda13 schreef:Die kamer :wub :wub
En die update :wub :wub
Dankje :D Vanavond komt er nog één! Drama alom.

Matthieu, kun je mij laten weten of je een bericht van me hebt gehad? Ik snap niet hoe ik ze kan versturen geloof ik...
Je hebt het blijkbaar goed gedaan, heb alweer wat teruggestuurd. :D
Just be kind.
Adoror
Mest analist Mest analist
Berichten:
565
Lid geworden op:
za 04 jul 2009, 16:48

Re: 26/10 - p. 15 - Een Familie van Sims

15. Een Andere Afloop

Afbeelding

Het aperitief en voorgerecht waren al voorbij. Paulo had zojuist samen met Hector een imposante kip binnen gebracht. “Het hoofdgerecht!” zei Doortje opgetogen. “Het ziet er prachtig uit, mevrouw Sims,” zei de vriendin van Alexander. Christiaan onttrok zich van het gesprek tussen Alexander en William, dat over zaken ging, door te luisteren naar Elizabeth en Doortje. De vriendin van Alexander praatte vrolijk mee, zonder echt te snappen waar ze het over hadden. Voornamelijk over vroeger. “Hoeveel?” de zware stem van de burgemeester trok Christiaans aandacht en hij keek naar de overkant van de tafel. “Veel.” Zei William discreet. Het gesprek was wat stiller geworden. Christiaan deed weer alsof hij niet luisterde, maar spitste zijn oren. De zaken tussen Alexander en William waren echter moeilijk te volgen.

Afbeelding

Plots schraapte een stoel over de vloer. Christiaan stond op. “Excuseer,” zei hij. Doortje was net de laatste die het hoofdgerecht had gekregen en Paulo was weer weg. “Gaat het lieverd?” Elizabeth legde een hand op Christiaans trillende arm. Ze was bezorgt. “Ja, het gaat,” Christiaan reikte naar zijn stok, die bij de deur stond. Hij liep langzaam weg. Elisabeth was opgestaan, maar ging niet mee. Ze draaide zich half om. “Het gaat de laatste tijd niet zo heel goed met hem,” mompelde ze zacht. “Geeft niet, lieverd,” zei Doortje, “Kom, geniet van het eten. Paulo heeft zo z’n best gedaan.”

Afbeelding

Sara zat voor de tv. De soap was allang weer afgelopen. Er was niets op tv, zoals gewoonlijk op deze dag. Het huis was stil. Noortje sliep, Adam was nog steeds weg. Ze rilde. Het was koud. Ze liep naar de verwarming om hem warmer te draaien. Haar voetstappen op de vloer klonken kil. Het was hier kil, het was eenzaam en koud. Maar vooral was het naar. Haar lip trilde. Haar zicht werd waterig. Een traan, die onmiddellijk gevolgd werd door meer tranen. Ze liep langzaam naar de bank en barste in huilen uit. Ze huilde eenzame tranen en voelde haar ring tegen haar neus. Haar trouwring, dat vervloekte ding. Ze plofte op de bank en voelde zichzelf steeds miserabeler.

Afbeelding

“Het duurt wel erg lang hè,” zei Doortje zacht tegen Elizabeth, nadat ze haar bestek had neergelegd. De vriendin zat nog lekker te eten en Alexander en William hadden hun eigen gesprek. “Ja…” zei ze en ze keek bezorgt achter zich. “Zal ik even gaan kijken?” “Ik zal erover denken,” hoorde ze een zware stem zeggen en ze keek opzij. Ze schudde haar hoofd. “Hij komt wel.” Doortje glimlachte, “Dat is goed lieverd. Arme schat. Het is maar goed dat hij met pensioen kan, niet?” Elisabeth glimlachte. “Ja, zeker. Eindelijk kunnen we lange reizen maken, ik wil zo graag weer eens samen met hem weg, naar Twikkii eiland ofzo. Lijkt me heerlijk!” Ze aten weer verder, pratend over een vakantie op Twikki eiland van lang geleden. “Het duurt me nu toch echt te lang,” zei Elisabeth aarzelend. “Ga kijken.” Ze stond op. “Excuseer mij.” Doortje knikte vriendelijk. “Heeft het gesmaakt?” vroeg ze daarna aan de vriendin. Zij knikte enthousiast. Plots klonk er een gil. Doortje stond geschrokken op. “Wat was dat…” “Dat klonk als mevrouw Van Zomeren De Rozen…” zei de vriendin. Doortje haastte zich naar buiten. In de hal aanschouwde ze een akelig tafereel.

Afbeelding

“Ik vond het leuk,” zei Roderick en hij keek Maartje diep in haar ogen. Maartje voelde de warmte. Haar wangen waren een beetje rood en tijdens het eten was het snel gegaan met de wijn. “Kun je naar huis rijden, denk je?” vroeg Roderick zacht. Ze giechelde: “Ik ben met de taxi.” Ze liepen naar de lift. Het restaurant was weer zo leeg als eerder op de avond. “Weltrusten Roderick,” zei Maartje. “Ga je m’n advies opvolgen?” vroeg hij. Hij had in Frankrijk leren omgaan met wijn, dus kon er nu goed tegen. Maartje knikte met een brede glimlach op haar gezicht. “Ik loop wel even met je mee naar de taxi, goed?” vroeg Roderick. Maartje schudde haar hoofd. “Gekkie, ik ben geen kind.” Er viel meteen een stilte, waarin ze elkaars ogen zochten. Ze bleven lang naar elkaar kijken, Roderick vergat de tijd. Voor hij het wist boog hij naar voren. Maartje schrok, maar trok niet terug. Ze voelde zijn lippen op de haren. Hun eerste kus. Er ging een rilling door haar ruggenwervel, maar voelde gelijk een warme gloed over haar gezicht en lichaam heen.

Afbeelding

Het hek piepte een beetje en liep over het pas naar de voordeur. In de woonkamer was het donker, zag hij van buiten, maar in de keuken was het nog licht. Hij stopte de sleutel in het sleutelgat en morde er even aan. Buiten was het nog warm. Er hing iets in de lucht, leek het wel. Onweer. Toen hij binnen was sloot hij zacht de deur. De tv stond nog aan. Hij zette hem uit en keek naar zijn moeder. Hij haalde zijn schouders op en liep naar boven. Boven op zijn kamer plofte hij op bed, schopte zijn schoenen uit en pakte zijn mobiel. Hij what’s appte even met wat vrienden en gooide zijn telefoon daarna op zijn kussen. Hij stond op en wilde zich uitkleden om in bed te kruipen. Het was al twee uur. Hij zuchtte en voelde plots medelijden. Zacht liep hij naar beneden. Zijn moeder sliep nog. Adam keek naar haar. Naar hoe ze sliep. Zijn moeder. Hij was zo vaak onredelijk en gemeen, realiseerde hij zich. Ze had het vast ook niet makkelijk, nu papa weg was. “Mam,” fluisterde hij, “Mama, het is twee uur.” Ze haatte onweer, wist hij. Ze kon maar beter in haar eigen bed liggen.

Afbeelding

Elisabeth stond huilend bij Christiaan. “Lieverd! Lieverd!” ze viel op haar knieën. “Christiaan, Christiaan wordt wakker!”Buiten klonken sirenes, die Alexander snel had gebeld. Doortje stond in shock bij de trap. Achter haar verzamelde zich het gezelschap. “Christiaan!” gilde Elisabeth nu wanhopig en ze schudde aan zijn lichaam. William ging voorzichtig langs zijn vrouw en hurkte neer bij de oude man. Hij draaide hem om. Zijn ogen waren gesloten. “Elisabeth…” zei hij zacht. Het was overduidelijk. “Nee. Nee!” riep Elisabeth. Doortje kwam langzaam dichterbij. De sirenes stopte. De ambulance was gearriveerd. “Het is te laat…” mompelde Christiaan en keek Doortje aan. Die huilde in stilte. “Nee, nee!” Elisabeth wierp zich op het koude lichaam van haar man.
Afbeelding
De Familie Sims: 2 x Dagboek van de Maand
Gebruikersavatar
Mikese
Gentherapeut Gentherapeut
Berichten:
1883
Lid geworden op:
za 16 okt 2010, 22:56

Re: 30/10 - p. 16 - Een Familie van Sims

Mooie update! Ik vind de romance tussen Maartje en Roderick vooral erg leuk. En het feit dat Roderick wil dat ze Alexis vergeeft, beetje raar want hij was altijd zo vals, dus ik denk dat er wat achter zit! En ik hoop dat Adam zijn moeder weer een beetje op kan fleuren. Is het dus toch een goeie jongen. :)
Afbeelding

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie