24.3 De vierentwintigste eliminatieronde

'Welkom bewoners,' begon de Stem, 'dit is alweer de vierentwintigste eliminatieronde. Het publiek heeft deze week niet gestemd op één van jullie, dus er vertrekt vanavond niemand.' De bewoners keken elkaar verbaasd aan. 'Ik ga jullie vanavond de nieuwe regels uitleggen aangezien er vijf bewoners unaniem zijn geëlimineerd. Jullie zitten nu in de tweede fase van het spel. Elke bewoner die gediskwalificeerd wordt, vrijwillig vertrekt of op welke manier dan ook, deze zal niet vervangen worden. Jullie zijn dus de laatste zes bewoners van het spel.' 'Zes?' vroeg Sharon direct. 'Dat klopt. Het publiek heeft deze week namelijk niet op jullie gestemd, zoals ik al vermeldde, maar op de bewoners die al vertrokken zijn. De ex-bewoner die de meeste stemmen behaald heeft komt jullie weer vergezellen in het spel.' Melanie en Joe werden gelijk enthousiast. In hun hoofd vlogen al vele namen in het rond. Misschien Lilly, Jayden, Cassidy of Lyle? 'Wanneer komt hij of zij dan?' vroeg Melanie. 'Ik ben er al,' hoorden ze toen achter hen.

De bewoners keken om en gelijk kwam er een klein gilletje uit Melanie's mond. 'Darren!' riep ze enthousiast. 'Darren, je bent terug!'

Ze klom over de bank heen en sprong in zijn armen. 'Wat heb ik je gemist!' zei ze.

Toen iedereen even later weer in de bank zat ging de Stem verder. 'Jullie zijn de laatste zes bewoners van deze villa en de winnaar wint een miljoen zoals jullie weten. De eliminatierondes blijven hetzelfde. Iemand vertrekt pas als hij of zijn unaniem weggestemd wordt. De aankooplijst van contactpunten wordt ook veranderd. Blockers kunnen nog wel gekocht worden, maar als er niemand mag stemmen, gaat er ook niemand naar huis. De laatste drie bewoners die overblijven zitten in de finale. Hoe die zal verlopen horen jullie dan. Ik wens jullie veel suces.'