22.3 Onverwachte aanslag

'Verzamel jullie allemaal zo snel mogelijk in de eliminatiekamer,' zo luidde het bevel van de Stem. Iedereen stopte waar ze mee bezig waren en ze liepen de eliminatiekamer binnen. Een spel voor contactpunten? Een mededeling? Of zou er zelfs iemand afscheid willen nemen? Dat was, zoals wel vaker, een verassing voor de bewoners.

'Beste bewoners,' begon de Stem, 'jullie zullen je vast afvragen waarom jullie hier zijn.' De meeste bewoners knikten. 'Gisteren ontving ik een telefoontje van Femke. Femke heeft een groot deel van haar contactpunten uitgegeven aan 'Tijd voor variatie +'. De meeste van jullie zullen wel weten wat dit inhoudt.' En dat wisten ze.. Het betekende dat de Stem willekeurig een bewoner zou kiezen die onmiddelijk het huis zal moeten verlaten en vervangen zal worden. Femke was veilig omdat ze de + versie had gekocht.

Alle bewoners schrokken. Één van hen zou dus deze middag nog vertrekken. De bewoners zeiden niets meer. Niemand durfde nog een woord uit te brengen. Op het beeldscherm zagen ze hun foto's al in een razend tempo voorbij vliegen. 'Als de foto's stoppen met voorbij flitsen zal er nog maar één foto in beeld staan,' legde de Stem uit. 'Is het jouw foto, dan moet je vertrekken.' De bewoners reageerden niet, maar bleven gefocust op het beeldscherm tot.. Het flitsen was gestopt en er stond nog maar één foto op het beeldscherm. De foto van..

'Lyle. Jij moet vertrekken. Maar ik wil je vragen in de keuken te wachten en de overige bewoners om hier nog even te blijven. Jullie mogen zo afscheid nemen van Lyle.' Lyle liep de kamer uit. 'Nee, Lyle. Wat zonde,' zei Brookelle tegen hem. 'Tot zo, jongen,' fluisterde Joe hem nog toe. De anderen keken alleen hem alleen maar verslagen na. Lyle was nog maar een paar weken in de villa.. en het was alweer afgelopen..

'Bewoners,' ging de Stem verder, 'ik heb jullie gevraagd om te blijven, omdat ik gisteravond, bijna een uur later, nog een telefoontje kreeg. Ditmaal van Joe. Joe, misschien wil jij de groep zelf vertellen wat jij mij verteld hebt.' Joe knikte. 'Nou, jongens.. Ik heb ook de 'Tijd voor variatie +' gekocht. 'Nee, toch?' zeiden Brookelle en Femke op exact hetzelfde moment. 'Jullie gaan dus vanavond niet afscheid nemen van één persoon, maar van twee.' Iedereen keek elkaar aan. Er moest nog iemand weg? Op het beeldscherm begonnen de foto's van de vier kandidaten die gevaar liepen alweer te flitsen. Het flitsen stopte weer. Op het beeldscherm keek iedereen naar de foto van..

'Darren. Jij moet vandaag, na 152 dagen, de villa verlaten. Voeg jullie bij Lyle en neem afscheid van Darren en Lyle. Daarna zullen jullie vertrekken.'

De bewoners liepen in stilte naar de eetkamer. 'Het spijt me zo, Dar,' zei Melanie terwijl ze hem omhelsde. Tranen liepen over haar wangen. 'Ik wil helemaal niet dat je gaat. Ik wil niet dat deze tijd voorbij is. Ik schaam me zo van alles wat ik de laatste tijd tegen je gezegd heb. Dat ik boos was en..' 'Sssst,' zei Darren. 'Het geeft niet, we blijven vrienden. Laten we terugdenken aan alle andere weken, behalve de laatsten.' 'Lyle, moet je nu al weg?' vroeg Brookelle. 'Ja, blijkbaar. Ik wil het ook niet, maarja zo is het spel en dat weten we allemaal.' 'Sportief van je,' zei Brookelle. Toen namen de anderen ook nog afscheid van Darren en Lyle waarna ze beiden in de villa stapten. Op weg naar huis.
Laatst gewijzigd door Mikese op za 24 sep 2011, 21:06, 1 keer totaal gewijzigd.