21.1 De éénentwintigste eliminatieronde

De bewoners verzamelden zich weer voor een eliminatieronde. Iedereen was in spanning, want niemand voelde zich nog veilig. De laatste weken was het stemgedrag van het publiek én van de bewoners namelijk erg veranderd. Niemand was meer te vertrouwen. De Stem ratelde weer zijn wel bekende verhaaltje op en begon toen daadwerkelijk met het uitdelen van de contactpunten.
'Darren. Deze week mag ik jou weer de winnaar noemen. Jij ontvangt 26 contactpunten.
Femke, jij mag trots zijn met je tweede plaats en 22 contactpunten.
Melanie. Jou vinden we op de derde plek. 17 contactpunten zijn voor jou.
Joe, Lyle. Jullie krijgen beiden 13 contactpunten, maar omdat Lyle net iets meer stemmen kreeg van het publiek zit Joe met Brookelle in de gevarenzone.
Brookelle, jij krijgt 9 contactpunten.
'Dat betekent dat Joe en Brookelle deze week in de gevarenzone zitten. Het lot ligt in de handen van de andere kandidaten.'

'Melanie, wie zie jij liever op de rode stoel?' 'Brookelle.'
'Lyle. Wie zie jij liever op de rode stoel? Brookelle of Joe?' 'Liever geen van beiden, maar omdat ik moet kiezen, kies ik Joe.'
'Femke. Wie zie jij liever op de rode stoel? Brookelle of Joe?' 'Brookelle.'
'Darren. Dan is de beslissende stem aan jou. Wie gaat er de rode stoel op? Wordt het Joe of Brookelle?' 'Ik moet Brookelle kiezen.'

Brookelle wist wat haar te doen staan en ging dus zonder enige moeite op de rode stoel zitten. Ze keek alsof ze wist dat ze door zou gaan, maar daar zou ze wel eens ver naast kunnen zitten!
'Melanie. Ik begin wederom bij jou. Stuur jij Brookelle vanavond naar huis of mag ze blijven?' 'Vanaf dag 1 hoop ik al dat ze zo snel mogelijk vertrekt en dat hoop ik nog steeds. Vaarwel, Brookelle,' zei ze alsof ze er zeker van was dat Brookelle diezelfde avond nog de poort uit zou lopen.
'Lyle. Stuur jij Brookelle ook naar huis of mag ze blijven?' 'Ik vind je een leuke meid, Brookelle, maar blijkbaar denkt niemand daar hetzelfde over en is de sfeer in de villa soms om te snijden. Daarom stemmen zij jou waarschijnlijk naar huis, maar ik laat je blijven.'
'Gefeliciteerd, Brookelle,' zei de Stem, 'jij mag blijven.' 'Dankje,' antwoordde Brookelle. 'Toch luisteren we nog even naar Femke en Darren.
Had jij Brookelle ook laten blijven, Femke? Of had je haar naar huis gestuurd?' 'Ik sluit me volledig bij Melanie aan en hoop dus nog steeds elke dag dat Brookelle vertrekt.' Brookelle trok een grijns om haar gezicht. Ze genoot er van als Femke en Melanie hun frustraties niet voor zich konden houden.
'Darren, had jij Brookelle laten blijven? Of had jij haar ook naar huis gestuurd?' 'Ik had haar ook naar huis gestuurd.'
Laatst gewijzigd door Mikese op ma 26 sep 2011, 21:40, 1 keer totaal gewijzigd.