'Welkom, bewoners, bij alweer de vijftiende eliminatieronde. Het publiek heeft ook deze week weer op zijn favorieten gestemd en daarop heb ik het uitdelen van de contactpunten gebaseerd.
Femke, jij mag weer de meeste contactpunten ontvangen, dit zijn er 28. Gefeliciteerd.
De kandidaat die vlak op jouw hielen zit en 21 contactpunten krijgt is Brookelle!
Darren, jij hebt het publiek deze week blijkbaar overtuigd dat jouw verblijf in de villa het waard is en daarom krijg jij 17 contactpunten.
Tammie, Melanie, Joe en Scarlet, drie van jullie ontvangen 10 contactpunten, de ander geen. Melanie, jij bent diegene die geen contactpunten ontvangt. Jij zit samen met Scarlet in de gevarenzone, omdat zij slechts een paar stemmen minder had dan Joe en Tammie.

'Jullie medebewoners zullen nu beslissen wie van jullie op de rode stoel zal komen. Darren, jij mag beginnen. Wie zie jij liever op de rode stoel? Melanie of Scarlet?' 'Scarlet.'
'Brookelle, wie zie jij liever op de rode stoel? Melanie of Scarlet?' 'Melanie.'
'Femke, wie zie jij liever op de rode stoel? Melanie of Scarlet?' 'Ik heb voor Scarlet gekozen.'
'Tammie, jij kan de beslissende stem geven. Als dit een gelijke stand wordt kijk ik naar het aantal keren dat jullie eerder al op de rode stoel zaten. Dus wie zie jij liever op de rode stoel? Melanie of Scarlet?' 'Melanie.'
'Aangezien er nu een gelijke stand is en jij, Scarlet, al twee keer eerder op de rode stoel moest en jij, Melanie, heb nog nooit bezet hebt, moet Scarlet op de rode stoel en ligt haar lot in de handen van de overige bewoners. Joe, jij mag nog steeds niet stemmen en Melanie, omdat jij in de gevarenzone zit, mag jij ook niet stemmen.'

Scarlet nam plaats op de rode stoel. Drie keer is scheepsrecht, dacht ze, twee keer gered, en nu moet ik naar huis.. Eigenlijk kon het haar niet veel schelen. Ze had haar vrienden en familie zo gemist.
'Darren, jij mag beginnen. Stuur jij Scarlet naar huis of mag ze in de villa blijven?' 'Scarlet, ik heb hier best leuke gesprekken met je gehad en een erg leuke tijd, maar de laatste tijd werkt het niet echt meer. Ik weet niet of je je hier nog wel thuis voelt en het is misschien beter voor ons en voor het spel als je naar huis gaat.'
'Brookelle, stuur jij Scarlet ook naar huis of mag ze blijven?' 'Van mij mag ze weg, hoor.'
'Femke, stuur jij Scarlet naar huis of mag ze blijven?' 'Je bent een lieve meid, Scarlet, maar ik vind ook dat je wel naar huis mag. Sorry.' 'Het is ok,' zei Scarlet met een kleine glimlach op haar gezicht. In haar hoofd zag ze de gouden poort zich al achter haar sluiten, maar er was nog één kandidaat die haar het verlossende woord moest geven.
'Tammie, stuur jij Scarlet naar huis of mag ze blijven?' 'Scarlet, ik heb de laatste dagen gemerkt dat jij je niet helemaal op je gemak voelt en je een beetje afzondert. Ik weet precies hoe het voelt en hoe jij je dus nu moet voelen. Ik ga je daarom niet naar huis sturen en van mij mag je blijven.' 'Scarlet, jij mag je verblijf in de villa doorzetten. Gefeliciteerd.' Scarlet wist niet wat ze hoorde en kon geen woord uitbrengen. 'Blijven?' fluisterde ze zachtjes.
Laatst gewijzigd door Mikese op vr 02 sep 2011, 17:42, 1 keer totaal gewijzigd.