15.1 Memory

'Beste bewoners,' begon de Stem, 'ik heb voor jullie een ouderwets spelletje. Het heet memory en ik neem aan dat jullie het allemaal wel kennen.' 'Ja! Zeker ken ik dat! Het is zo leuk. Vroeger speelden we dat altijd met de hele familie, oh ja, gaan we dit nu met z'n allen spelen? Wat leuk! De verliezer moet weg!' ratelde Tammie. 'Jullie krijgen zo twaalf kaarten te zien en mogen er drie omdraaien door middel van jullie stemkastje. Er zijn steeds twee kaarten die matchen waardoor je dus kans hebt op één van de zes prijzen. Let op: de prijzen kunnen erg belangrijk zijn! De prijzen zijn namelijk de blocker, een rode stoel voor één van je medebewoners, 500 contactpunten, een telefoongesprek, een speciaal diner voor twee en een paar extra stemmen van het publiek!'

De kaarten verschenen op het televisiescherm. 'Jullie mogen er nu drie kiezen,' zei de Stem en dat was wat de kandidaten deden.

'Goed, jullie hebben allemaal gekozen. Dan maak ik nu bekend wie welke prijs heeft gewonnen. Jullie hebben allemaal geen prijzen gewonnen. Om toch iets te winnen geef ik jullie een extra kans waar helaas niet iedereen gebruik van kan maken. Jullie mogen namelijk maximaal twee extra kaarten omdraaien voor 350 contactpunten per kaart.'