Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

Ik vond dit verhaal...

Peiling eindigde op zo 28 aug 2011, 16:56

Erg mooi!
51
98%
Redelijk
1
2%
Saai
0
Geen stemmen
Totaal aantal stemmen: 52

280 berichten • Pagina 3 van 14

Amberr_M
Snackventer Snackventer

Re: Stories from hell: Gepest (waargebeurd verhaal)

Ik ben zelf nog nooit gepest. Maar het lijkt me heel erg om mee te maken. Als ik zoiets had mee gemaakt, had ik zo ontzettend boos geworden! Wel goed dat dat meisje wel aardig is :) Ik hoop dat het nu goed met je gaat! Mag ik vragen hoe oud je nu bent?
Be different
Liza
Kruisfokker wezen-robot Kruisfokker wezen-robot

ohmygod, hoe zielig. ;(

Vroeger moest ik ook meteen huilen als iemand me pestte, maar in de loop van de jaren is het bij mij veranderd, ik zou zo iemand uitschelden als iemand me pestte.. ;$

Maar ik vind het zo zielig.. En ik weet echt hoe jij je voelt. ;)
Prefer to get called Lisa. | I love Llama's. c:
lam6
Man met de buit Man met de buit

Dankjewel voor jullie medeleven :) Het is zeker niet makkelijk dit allemaal te schrijven, maar het helpt wel goed met verwerken.

@ Amber, ik ben nu 20 jaar oud. Dit overkwam mij in de jaren 13 tot 17 jaar. Zolang duurde het. We zijn nu in het verhaal dat ik bijna 14 wordt.
maike0090
Kruisfokker wezen-robot Kruisfokker wezen-robot

Respect hier voor, serieus.

Dit verhaal doet me heel erg denken aan een jongetje uit mijn klas. Klein, dik, grote tas, brilletje, nerd, apart, hoogbegaafd. Hij heeft 3 vrienden maar wordt nageroepen en er wordt over hem geroddeld en alles. Ik moet bekennen dat ik ook niet altijd even aardig tegen hem ben maar ik ga er nu toch over denken na jouw verhaal.

Ik zal dus ook eerlijk bekennen: ik ben nooit gepest -wel pogingen tot maar die pesters hielden na 2 keer op omdat ik ze negeerde enzo - maar ik heb wel mensen gepest. Bijna niemand en ook niet vaak (1 of 2 keer?) en ik was ook niet de aanrichter meer de meeloper. Dat geef ik ook eerlijk toe en ik zal toch wel 400 keer nadenken voor ik zoiets weer doe, door jouw verhaal.

T maakt indruk
Afbeelding
lam6

Ik ben blij dat het je tot nadenken zet, echt, weet wat je aanricht bij zo persoon. Je kan letterlijk een hoop kapot maken.
Mijn gedachten bij de pesters zijn: "Slachtoffers zijn ook mensen met een hart, kan jij iemand pijn doen met een hart?"
Maar goed dat je nadenkt en dat het indruk maakt. :)
Er volgt zometeen nog een update.
lam6

Een valse beschuldiging

Afbeelding
Het eerste jaar was voorbij gegaan, Ray en Roy werden dikke vrienden met elkaar en was er een tijdelijke stilte rondom het gepest bij Martijn...
In het tweede jaar lijkt dit toch heel anders te lopen. Na een flinke ruzie tussen Ray en Roy, is Roy niet meer op school verschenen.

Afbeelding
De klas had een nieuwe docent in het tweede jaar.
"Zoals enkele van jullie hebben gehoord, zijn er vervelende dingen gebeurd. Waardoor Roy niet meer op school durft te komen, volgens zijn moeder is hij het slachtoffer van pesterijen!" vertelde de Meester.
"Slachtoffer van pesterijen?" dacht Martijn verbaasd.

Afbeelding
"Ray, zover ik weet zijn de problemen bij jou begonnen. Wat heb jij tegen Roy gedaan?"
"Niets, we hebben alleen een kleine meningsverschil gehad, ik wist niet dat hij zo kon overdrijven!" vertelde Ray.
Ook al vond Martijn Ray niet meer aardig als toen, hij gelooft wel dat hij nu de waarheid spreekt. Want Roy en gepest worden gaat niet samen.

Afbeelding
"Ik ga met Roy praten één van deze dagen, en let op mijn woorden: Ik ben veel strenger dan jullie vorige docent, wie Roy met één vinger nog aanraakt wordt geschorst!"
De hele klas viel in stilte...
"Psst, hé, lekker rustig zonder Roy, hé?" fluisterde Charel naar Martijn.
"Die meester moest eens weten wie Roy ECHT is."

Afbeelding
Martijn zag Sarina praten met Ken, een jongen waar ze stiekem verliefd op is. Hij wilde vragen hoe haar vakantie was.
"Mijn vakantie gaat jou niks aan!" zei ze kwaad.
"Heb ik jou soms iets aangedaan? Waarom reageer je zo fel?" vroeg Martijn.
"Ik mag jou gewoon niet! Kun je nu weggaan?" Martijn liep geschrokken weg, hij moest maar niet gaan praten met Sarina.
"Wat een leeghoofd..." zei Ken.

Afbeelding
De volgende schooldag wist de meester Roy zover te halen dat hij op school verscheen. Ze gingen zitten in een aparte kantoor dat van zijn collega was.
"Oké, ik vind het heel erg wat er met je is gebeurd. Maar we gaan de pester nu aanpakken. Je hoeft alleen maar je verhaal te doen."

Afbeelding
"Ik ben zo bang, ik durf niet meer de klas in!" zei Roy die een ster was in toneel spelen.
"Maak je geen zorgen, we zorgen ervoor dat Ray geschorst wordt." zei de meester.
"Ray? Nee niet hem!" zei Roy opeens. De meester was verbaasd.
"Wie dan wel? Je moet wel eerlijk zijn, Roy. Anders komen we niet verder..."
"Het was MARTIJN! Hij heeft me gepest, en bedreigd! Het is hem of ik ben uit de klas! Hij moet geschorst worden!"
"Rustig maar, Roy, rustig maar! We zullen hem aanpakken." zei de meester.
"Hihi, dag Martijn!" dacht Roy.

-----------------------
In de volgende update moet Martijn zichzelf redden.

Laatst gewijzigd door lam6 op ma 22 aug 2011, 21:59, 1 keer totaal gewijzigd.

lam6

De waarheid: Wie is er nu echt schuldig?

Afbeelding
Martijn werd uit de klas gehaald om een gesprek te hebben met een contactpersoon.
"Dag, Martijn. Je zult je wel afvragen waarom ik je wilde spreken?" vroeg de contactpersoon.
"Ik heb werkelijk geen idee..." zei Martijn verbaasd.
"Nou, je staat bijna op het punt om gestraft te worden wegens het pesten bij Roy, maar ik wil graag jouw kant van het verhaal horen."
Martijn schrok zich dood.
"Ik heb niemand wat aangedaan! Dit is niet waar!" zei Martijn die voor zichzelf opkwam.
"Ik weet dat er eerdere problemen tussen jou en Roy waren in de eerste klas. Maar ik wil weten wat er PRECIES speelt tussen jou en hem."
Martijn ging alles vertellen wat er was gebeurd, en dat hij nu niks te maken heeft met het gepest.
De contactpersoon begon hem te geloven.
"Martijn, ik kan altijd aan iemand's ogen zien wanneer die liegt, en jouw ogen spreken de waarheid, en ik hoorde al dat jij een voorbeeldige leerling bent. De docenten waren ook verbaasd toen ze dit broodje-aap hoorde. Ik denk dat ik weet waar het probleem ligt."

Afbeelding
"Echt, mevrouw ik heb niks met dit te maken! Ik weet ook niet waarom Roy mij steeds moet hebben!"

Afbeelding
"Maak je geen zorgen, Martijn. Ik weet waar het probleem ligt." zei de contactpersoon.
"Wat is het probleem dan?" vroeg Martijn.
"Dat zul je zo zien, ik ga nu Roy erbij halen. Vind je dat erg?" vroeg de contactpersoon.
"Ik ben liever niet met hem in één kamer, maar als u denkt dat het helpt...?"
"Ik sta aan jouw kant, Martijn."

Afbeelding
Enkele minuten later kwam de contactpersoon met Roy terug. Roy ging naast Martijn zitten.
"Waarom ben ik hier?" vroeg Roy.
"Dat weet jij HEEL goed." begon de contactpersoon te praten met een hogere stem. Het leek alsof haar stem al wist wie de slechterik is.
"Roy, heb jij weleens problemen met jezelf?" begon ze.
"Ik heb geen idee waar u het over heeft."
"Laat ik het zo stellen, wat moet jij van Martijn?" vroeg ze.
Roy begon boos te reageren.
"Wat moet hij van mij zul je bedoelen? Hallo, ik werd gepest door hem!"
"Jij weet dondersgoed dat dat niet waar is, praat geen onzin!" zei de contactpersoon boos. Martijn hield zich volledig stil tussen de twee.
"Ik kan zo zien wie hier ECHT gepest is, en dat is Martijn! Ik heb heel wat ervaring met dit soort dingen, Roy. Daar kan jij niet onderuit komen door Martijn aan te wijzen als het probleemgeval."

Roy hield zich in, en gaf geen woord.
"Roy, ik denk dat jij je inbeeld dat Martijn een slecht persoon is, hij heeft geen probleem maar JIJ. En jij doet alles om hem daar in te betrekken, waarom? Omdat jij hem als het ware de duivel ziet. Klopt dat?" vertelde de contactpersoon.
Roy besefte dat het geen zin had om er tegen in te gaan, en begon weer toneel te spelen.

Afbeelding
"Het spijt mij van alles, ik had nooit Martijn moeten lastig vallen. Het is inderdaad mijn schuld." begon Roy te vertellen.
Martijn was verbaasd...."Voor het eerst geef Roy het toe!" dacht hij.
"Het lijkt mij verstandig als je naar een psycholoog gaat, Roy. Je kan nu wel beloven dat je Martijn niks aan gaat doen, maar dit kun je niet doen zonder hulp. Ik weet niet wat je hebt meegemaakt, ik denk eerder dat je vroeger gepest bent geweest. Klopt dat?"
En Roy ging hier niet om liegen, hij werd inderdaad gepest, en gaf dat ook toe.
"Ik denk dat daar het probleem ligt, jij bent bang om weer het slachtoffer te worden en ziet Martijn als een opvolger voor jouw problemen. Die jij hem nu in de schoenen probeert te schuiven."

Afbeelding
"Ik wil dat jullie nu gaan goed maken, en beloof het Roy: Jij gaat hulp zoeken!" zei de contactpersoon.
Roy keek naar Martijn.
"Martijn, het spijt me van alles. Je zult geen last meer van mij hebben."
Martijn, die nog wel boos was op Roy na alles wat hij heeft gedaan, besloot hem te vergeven.
Toen ze samen het lokaal uitliepen begon Roy's gezicht om te trekken in woede.
"Jij bent nog lang niet van mij af, dit zet ik je betaald!"

---------------------
In de volgende update zint Roy op wraak uit
Amberr_M
Snackventer Snackventer

lam6 schreef:Dankjewel voor jullie medeleven :) Het is zeker niet makkelijk dit allemaal te schrijven, maar het helpt wel goed met verwerken.

@ Amber, ik ben nu 20 jaar oud. Dit overkwam mij in de jaren 13 tot 17 jaar. Zolang duurde het. We zijn nu in het verhMaal dat ik bijna 14 wordt.
Woow da's lang! :( Ik ben nu zelf 14 Ik hoop echt dat het weer beter gaat nu :)
Be different

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie