Update 1
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

'Hey, maar Flynn, we moeten nu toch echt weg hoor!' Ayame grijnst terwijl ze naar het portier van de auto reikt. Mijn moeder drukt nog een kus op mijn voorhoofd en stapt in de auto. Ayame begint overdreven te zwaaien.

'Dag zussie! Ik hou je op de hoogte!' Ayame geeft haar dochtertje Rose snel een zoen op haar wang en stapt dan in de auto, richting het ziekenhuis. Even later rijd de auto de oprit af.

Ze doet er wel allemaal heel luchtig over, maar het ziet er nu toch echt naar uit dat ze een ziekte heeft. En ik denk dat het geen ziekte is die je even met een pilletje ofzo beter maakt. Mijn vader had kanker, waar hij uiteindelijk twee jaar geleden aan gestorven is.

Ayame was de laatste tijd al erg moe, ondanks dat ze al enorm veel sliep. Ze ging zelfs eerder naar bed dan ik al ging, en sliep vaak uit tot een uur of één. Wanneer ze dan eindelijk wakker was, vond Rose het maar vreemd dat haar moeder aan het ontbijt begon, terwijl haar oma de soep voor die avond al klaarmaakte.

Met Rose op mijn arm stap ik richting de voordeur, en in de woonkamer zet ik haar bij haar poppenhuis neer. Al snel begint ze braaf te spelen met de poppen waarvan de haren er uit voorzorg af zijn geknipt. Rose stopt graag alles in haar mond en mijn moeder vond dat als overbezorgde-oma niet heel erg veilig.

'Rose, hoe vaak moet ik nu nog wel niet zeggen dat je niet met de stoelen moet gaan spelen. Als die stoel omvalt heb je zeer!' Rose kijkt me beteutert aan en kruipt terug naar haar poppenhuis. Op dat moment gaat mijn telefoon. Op de display zie ik dat het een sms'je is van Ayame. Blijkbaar heeft mijn moeder Ayame's mobiel in handen, want de manier waarop het sms'je geschreven is, zie je dat het echt niet van Ayame komt.

Als ik lees wat er in het sms'je staat worden mijn ogen zo groot als schoteltjes. Snel bel ik Ayame's vriend om te vragen of hij even in het huis van mijn moeder kan komen om op Rose te passen. Snel ruk ik mijn jas van de kapstok en gris ik mijn tas van de keukentafel. 'Rose, Flynn moet eventjes weg, papa komt zo oke?'

Als ik in het kantoor van Ayame's dokter kom, tref ik alleen mijn moeder aan. Een traan ontsnapt uit haar ooghoek als ze mij binnen ziet komen. 'Ah, ik neem aan dat u de zus van mijn patiënt bent? Ze heeft aangegeven dat ik u als eerste het nieuws moest vertellen.' Mijn moeder gebaart dat ze de wachtkamer in gaat, en zodra ik alleen in de ruimte ben met de dokter begint hij te praten.

'Ik heb van uw zus gehoord dat ik u als allereerste het nieuws moet brengen.' De dokter zet een serieus gezicht op en neemt een hap lucht. 'Ik heb slecht nieuws.' Ik knik. Nou meneer, gaat u het nog vertellen of niet? 'Uw vader is overleden aan kanker?' 'Ja.' Antwoord ik bijna onhoorbaar.

'Dan zal dit nieuws dus nog harder aankomen.' Er komt een brok in mijn keel als hij de woorden uitspreekt. 'Er is een ziekte geconstateerd bij uw zus. En het is een ernstige vorm. Uw zus heeft kanker.'
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Er gebeurt nog niet zo heel veel, maar ja. Ik hoop dat jullie het 'leuk' vinden