Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

1771 berichten • Pagina 26 van 89

Mikese
Gentherapeut Gentherapeut

Re: De Gouden Kooi 2011

11.3 De noodoproep

Afbeelding
Het was erg vroeg in de ochtend. 'Wil iedereen de eliminatiekamer verlaten en Lilly de telefoon op laten pakken,' klonk er door de villa. Iedereen schrok natuurlijk. Zou de Stem Lilly zo maar op de knop laten drukken? Lilly stapte de kamer binnen en nam de telefoon op. 'Hallo Lilly,' zei de Stem. 'Hee,' antwoordde ze voorzichtig, niet wetende waarom ze met de Stem moest praten. 'Je moeder wil je graag spreken. Dit mag natuurlijk als jij bereid bent 60 contactpunten neer te leggen. Denk er gerust over na en bel me terug als je je keuze gemaakt hebt.' De verbinding werd verbroken. Lilly was verbaasd. Nooit zou haar moeder zomaar bellen, terwijl ze wist dat het nu niet kon. Lilly en haar moeder waren wel twee handen op één buik dus misschien wou ze gewoon even hoi zeggen. 'Ik moet dit met Joe bespreken,' fluisterde Lilly tegen haarzelf.

Afbeelding
'Mama belde,' zei Lilly die nog steeds een beetje verdwaasd was. 'Oh? Wat had ze te vertellen?' vroeg Joe. 'Nee nee, ik heb haar nog niet gesproken, ze wil me spreken, maar daar moet ik 60 contactpunten voor neerleggen. Ik weet niet of het belangrijk is..' 'Daar kom je maar op één manier achter, Lil,' zei Joe, 'bel haar. Ik betaal de contactpunten, ik heb er genoeg!' 'Dat hoeft niet, Joe,' antwoordde Lilly. 'Ja tuurlijk wel, kom op, pak die telefoon, ik betaal.'

Afbeelding
Zo gezegd, zo gedaan. Lilly belde naar de Stem en vertelde dat ze haar moeder graag wou spreken in ruil voor Joe's contactpunten. Binnen een paar seconden hoorde ze de telefoon overgaan. Haar moeder zou toch wel opnemen? 'Met Dina,' hoorde ze aan de andere kant van de lijn. 'Mam!' zei Lilly enthousiast. 'Lilly!' reageerde haar moeder op een bijna identieke manier. 'Hoe is het met je, lieverd?' vroeg Lilly's moeder. 'Goed, heel goed. Volg je me op tv?' 'Ja natuurlijk, je hebt er een goeie aan, hoor. Aan die Joe!' Lilly lachte. 'Weet ik, hij betaald dit gesprek ook van zijn contactpunten.' 'Wat een lieverd is het toch,' antwoordde haar moeder. Even was het stil. 'Mam? Waarom bel je eigenlijk?' vroeg Lilly die voorbereid was op het ergste. Het was weer stil. 'Mam?' 'Ja, Lilly, ik ben er nog. Ik bel om.. ik bel even om te zeggen dat ik gisteren bij de dokter ben geweest. Ik ben ziek.' 'Ernstig?' vroeg Lilly gelijk die wist dat er iets niet goed zat. Haar moeder ging met de hoogste koorts nog niet naar de dokter, dus er moest iets aan de hand zijn. 'Ongeneeslijk, Lilly, ik heb kanker.' Een traan vloeide over Lilly's gezicht. 'Dat kan niet, mam, alles is te genezen! Alles kan kapot, dat zeg je zelf altijd.' 'Ik heb te lang gewacht.. er is niks meer aan te doen en zo heel lang heb ik waarschijnlijk niet eens meer.' 'Nee, mam! Dat kan niet! Dat mag niet!' 'Het is zo, Lilly, we moeten er mee door. Ik heb lang getwijfeld om je te bellen, ik wil natuurlijk niet dat je je avontuur daar op geeft, maar je moet het natuurlijk weten.' 'Dat klopt, natuurlijk moet ik het weten, en ik kom naar huis.'

Afbeelding
Afbeelding
Mikese

11.4 De elfde eliminatieronde

Afbeelding
Lilly en Joe maakten een plan op. Lilly zou blijven totdat de eliminatieronde voorbij was in de hoop dat Tammie moest vertrekken. Daarna zou Lilly vrijwillig vertrekken. Samen met Femke, Scarlet en Darren zat ze op de vroege avond in de eliminatiekamer. Toen ze net een beetje onderuit gezakt zaten en Femke, die net een glaasje water voor haar en Lilly wou gaan halen, slechts een paar centimeter van de knop af stond ging er ineens een loeihard alarm af en werd alles rood. Zonder ook maar een seconde na te denken drukte Femke op de rode knop. Ze was door, de publieksfavoriet was door.

Afbeelding
Het duurde niet lang voordat Lise midden in de nacht op de knop drukte en vroeg in de ochtend wist ook Melanie als eerste op de knop te drukken. Ook zij waren dus door waardoor er nog maar ruimte was voor zes bewoners om te blijven.

Afbeelding
Nadat Melanie 's ochtends vroeg al op de knop had gedrukt werden alle andere bewoners veel alerter. Niemand wou immers op deze manier naar huis. Ook Tammie was niet uit de eliminatiekamer te slaan, wat overigens een belangrijke reden voor de meeste andere bewoners was om zich er ook te nestelen, en daarom..

Afbeelding
had Lise eindelijk wat ruimte om met andere kandidaten te socializen. Ze lag heerlijk op bed met Melanie en de sfeer was erg relaxt, vooral omdat zij al door waren natuurlijk. 'Ik weet niet of ik blijven wil. Nou, ik wil wel, maar ik weet niet of ik het volhoudt, snap je?' zei Lise. 'Ik begrijp je helemaal, meid. Je hebt geen vrijheid hier en ruimte om je hart te luchten is er ook niet veel, dus op den duur ga je steeds meer naar huis verlangen. Doorbijten, dat is mijn tip, gewoon volhouden.'

Afbeelding
Toen de knop rood werd sprong iedereen op van de bank en dook zo ongeveer boven op de knop, maar degene van wie de hand daadwerkelijk op de knop lag was.. Scarlet. 'YESSS!' riep ze uit.

Afbeelding
Toen Melanie, Lise, Femke en Scarlet wat eten voor zichzelf bereidden kon Lilly zich ook niet meer inhouden. 'Ik moet even eten, ik neem voor jou ook wat mee zo,' fluisterde ze tegen Joe. Ze liep de eliminatiekamer uit en pakte een bord. En vlak daarna..

Afbeelding
werden de lichten weer rood en begon het alarm te loeien. En Jayden drukte als van de vier die nog in de eliminatiekamer waren op de knop. Hij zou dus sowieso niet afvallen.

Afbeelding
En niet veel later wist Darren een fractie van een seconde eerder dan Tammie op de rode knop te drukken.

Afbeelding
Joe, Lilly en Tammie bleven met zijn drieën over. Lilly voelde de spanning door haar lijf gieren. Wat zou het fantastisch zijn als Tammie naar huis moest. Dan werd haar laatste missie toch nog uitgevoerd, Tammie moest de villa verlaten. Tammie wist nog niet dat haar aardsrivaal Lilly zou vertrekken dus zij zette ook alles op alles om haar of haar vriendje naar huis te kunnen sturen.

Afbeelding
Opeens werd de groene knop rood en zonder twijfelen sprong Tammie letterlijk boven op de knop. En ze was als eerst. Tammie was door en het liefdeskoppel van de Gouden Kooi bleef alleen over.

Afbeelding
De rest van de avond zaten Joe en Lilly samen op de bank. Ze haalden herinneringen met elkaar op en toen de groene knop rood werd bleven ze allebei rustig zitten. 'Ik druk niet, Joe, jij zult moeten drukken.' 'We hebben geen haast.' Lilly lachte. 'Ik hou van je, Joe.' 'Ik ook van jou. Als ik hier gewonnen heb kom ik je het geld brengen en krijgen we een prachtig leven,' grapte Joe. Er rolde een traan over Lilly's wang. Ze kuste Joe nog één keer, pakte zijn hand en legde zijn hand op de rode knop. 'Succes,' fluisterde ze.
Afbeelding
Mikese

Dank jullie!
Ik vond de laatste scène zelf echt sneu. Helemaal niet leuk. :(

De poll komt hopelijk zo weer online en dan gaan we weer verder met het spel! Na de volgende eliminatieronde zal ook de volgende bewoner zijn/haar intrede maken! :)
Afbeelding
Mikese

11.5 Goodbye my lover

Afbeelding
Iedereen had zich bij de poort verzameld om afscheid te nemen van Lilly, de derde kandidaat die de villa moest verlaten. Ze pakte Joe's hoofd en kuste hem. 'Vergeet me niet, hè?' zei ze. Joe lachte en kuste haar nog een keer. Toen nam Lilly afscheid van de andere bewoners, ze omhelste ze allemaal, zelfs Tammie. 'Het was maar een spelletje, hè meid?' Tammie knikte opgelucht.

Afbeelding
'Nou, jongens. Bedankt voor de leuke tijd en ik wens jullie allemaal heel veel succes. En natuurlijk blijf ik jullie volgen!' De poort opende en Lilly liep weg. Ze stapte in de limousine waar ze 11 weken geleden ook in gekomen was, maar dit keer zou deze haar niet naar de villa brengen, maar naar huis.

Afbeelding
Alleen Joe, Femke en Tammie bleven net zo lang staan totdat de limousine op ging in het niets. 'We zullen haar niet snel vergeten,' zei Tammie. 'Dat zeker niet,' vulde Femke haar aan. En Joe.. Joe zei niets, maar hij dacht aan de laatste weken dat Lilly hem het grootste geluk van de wereld bracht.
Afbeelding

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie