Hoofdstuk 8

Omdat ik ouder werd, vond ik het tijd voor een nieuwe look. Een meer moederlijke look, die ook makkelijker is met het huishouden.

Mijn kleine kindjes kregen ook een nieuwe look. Bob werd een peuter en Sandy een prachtige meid.

Sandy kreeg natuurlijk ook nieuwe meubels. Een nieuw bed, nieuw nachtkastje, nieuwe kledingkast, een mooie grote spiegel, een mooi bureau. Het bureau was erg handig, ook om huiswerk te maken.

Bob en Sandy speelde vaak samen. Als Max naar zijn werk was en ik was aan het koken of aan het poetsen, kon ik Sandy altijd bij Bob vinden.

Ze waren goede vriendjes. Ik kon me geen betere kinderen wensen, die nooit ruzie maken, met elkaar spelen, voor elkaar zorgen.

Max was altijd in de morgen thuis, dan besteedde hij veel aandacht aan de kinderen, meestal natuurlijk aan Bob, want Sandy was naar school. Max leerde Bob dus ook lopen, zo makkelijk ging dat niet. Hij ging op het begin vaak zitten en had er geen zin in, maar natuurlijk na uren, lukte het wel.

Op een dag was ik alleen thuis met Bob. Bob zat in de speelkamer en ik poetste de badkamer. Ik keek naar mijn buik, was ik nou dikker geworden? Ik was toch meestal echt platter. Of… Was ik weer zwanger?

Ik pakte een zwangerschapstest uit een laatje en ging op de WC zitten. Ik keek naar het strookje, positief, ik lachte, ik was weer zwanger!

Na school vertelde ik het als eerste aan Sandy, zij vond het natuurlijk super! Toen Max terug kwam van zijn werk vertelde ik het ook aan Max, ook hij was er blij mee.

In mijn zwangerschap kreeg ik een groot cadeau van Max, een bureau en bureaustoel met een computer, dat was nog nieuw in die tijd. Het was voor mijn vrije tijd.

Op een avond ging ik surfen op het internet. Ik las iets over schrijven, dat moest geweldig zijn. Ik besloot het te proberen.

Ik besloot te schrijven over mijn zwangerschappen en deze zwangerschap dus ook. Ik ging er helemaal in op, ik schreef wel een uur achter elkaar.

Opeens kwam Sandy de kamer op. ‘Mama, wat doe je?’ ‘Mama schrijft.’ ‘Oh, leuk!’ Lachte Sandy ‘Maar Mama, ga je mee naar boven. Ik moet naar bed.’

Ik stond op van mij stoel. ‘Ga maar al naar boven, doe je pyjama aan en poets je tanden. Ik kom er zo aan, even de computer uitzetten.’

Elke avond moest ze nog even over mijn buik aaien. Ze gaf de buik dan een dikke zoen en zei ‘Truste nieuw broertje of zusje. En truste mama.’

Sandy was erg behulpzaam, altijd al, maar nu met mijn zwangerschap extra. Als ik ging koken, gaf zij Bob het flesje. Soms hielp ze me zelfs met poetsen. Ze nam me gewoon veel werk uit handen en dat was erg fijn.

Vaker als Sandy bijvoorbeeld de kamer ging stofzuigen, kon ik wat doen aan het leren praten van Bob.

Op een dag zat ik op de computer te schrijven, totdat ik weeën voelde. Gelukkig had Max een vrije dag. ‘Max!’ Riep ik. ‘Max! Kom! De baby komt eraan!’

Deze keer moest ik van Max naar het ziekenhuis toe. Hij belde snel een babysitter en bestelde een taxi. Al snel waren we bij het ziekenhuis.

De bevalling ging erg snel. Op de terugweg gingen we terug met z’n drietjes, Max, ik en onze nieuwe aanwinst, Tim de Boom.