Hij komt op me af en staat voor me. Ik schuifel achteruit en kijk angstig om me heen. 'Ik zei liggen!' hij maakt aanstalten om me op de grond te drukken maar ik deins achteruit en doe mijn handen beschermend voor mijn gezicht. Hij vloekt en trekt me aan mijn arm mee naar een lift.

Even later is de lift gestopt, en de deur gaat open. Ik sta angstig in een hoekje van de lift, en hou de man in de gaten. Hij stapt uit de lift en wenkt me. Ik weiger te komen en druk mezelf nog meer in het hoekje. 'Kom die lift NU uit!' schreeuwt hij en hij houdt de loop van zijn pistool tegen mijn arm.

Ik weiger nog steeds en hij vloekt harder.'Verdomme, kom die lift uit!' Hij trekt me eruit en hij gooit me op de grond. Ik val met mijn hoofd op de betonnen vloer en ik verlies het bewustzijn. Hij sleept me verder de kelder in en vloekt.

Als ik langzaam aan bij kom, hoor ik vanuit de liftschacht de geluiden van de hal. Pistoolschoten, geschreeuw, paniek.... Ik open mijn ogen eventjes en het is duister, de kelder was helemaal leeg en donker.

Ik sta langzaamaan op en wrijf over mijn hoofd. Er komt bloed uit mijn neus en ik heb een schaafwond op mijn voorhoofd. Ik veeg het eraf met mijn mouw en je ziet niks meer van de wond.
Ik kijk of er een uitweg is, maar de enige is de lift.

Langzaam raak ik in paniek. Wat moet ik nou doen? Zie ik mijn vrienden nog wel? Ik wil nog niet dood! Ik barst in huilen uit en laat me op de grond zakken, als een klein meisje dat zojuist is geslagen.

Even later sta ik op en begin te ijsberen. Hij kan me hier niet laten zitten.... en precies op het moment dat ik dat denk, gaan de liftdeuren open. Ik ren naar een hoekje en hoop dat hij me nog niet gezien heeft....

Hij heeft me wel gezien en komt in mijn richting. Hij haalt met zijn hand uit en slaat me volop tegen mijn wang. 'Wees stil! Kop dicht houden en volg me.' siste hij. Ik volg hem langzaam naar de lift en ben stil, terwijl ik zie dat hij zenuwachtig tegen de deuren tikt.

Als de lift boven is, zegt hij:'Eruit.' Gehoorzaam stap ik uit de lift en zie niemand meer....