Hoofdstuk 5

De tijd ging snel voorbij en Mercedes groeide op tot een peuter. Ze had dezelfde haarkleur als mij. Mercedes zat graag in haar speelgoedkasteel te spelen of met haar poppen in het poppenhuis.

Omdat Mercedes peuter was en wij genoeg hadden gespaard, begonnen we aan een tuin. Het begon met een struik die als hek bedoelt was. Daarna kwam de boomhut en de stenen en als laatste de speeltoestellen en bank.

Megan en ik testte de wip uit, het krakte niet met ons, dus dan was die zeker weten goed!

En ook de schommel deed het goed. Die was ook nog leuk voor ons.

Ons tweede ‘bouwproject’ was de kamer van Mercedes veranderen. De kamer kreeg paars behang en we maakte het wat meisjesachtiger.

De wieg werd donkerpaars met lichtpaars in plaats van rood met blauw. Dit was toch net wat meisjesachtiger en paste perfect bij de kamer.

Van onze baas van het werk hadden we met de geboorte een speciaal cadeau gekregen voor Mercedes. Het was een aparte pop, Mercedes was er dol op.

Ze speelde met de pop en zong zelf liedjes voor de pop. Het leek alsof de pop haar beste vriend was.

Megan ging vaker met Mercedes wandelen. Mercedes vond het super fijn in de buitenlucht, ze werd dan helemaal blij en ze wou alles aanraken.

Ik was zette Mercedes altijd op het hobbelpaard. Ook dat vond ze super leuk.

Ze giechelde en lachte, terwijl ik er lachend bijstond en voor d’r klapte.

Ik vond d’r prachtig en ik zou het prachtig vinden om nog zo’n kleine hummel te krijgen. Een zoon zou ook wel leuk zijn, maar een tweede meisje zou natuurlijk ook heel leuk zijn en ook leuk voor Mercedes.

’s Avonds las ik altijd een verhaaltje voor aan Mercedes. Sommige waren gewoon fantasie, maar van sommige kon zo ook echt leren.

Meestal viel ze al na vijf minuutjes in slaap. Ik deed dan voorzichtig het licht uit en sloop op mijn tenen de kamer af, zodat ze niet wakker zou worden. En zo ging dat elke avond.