_________________________________________________________________________________________________

De avond viel in Twinbrook en na hard blokken voor mijn huiswerk had ik afgesproken met Dave. Die gladjanus zou elk moment aan kunnen bellen - als hij mijn 'krot' zou vinden - en binnen uur zou hij zeker weten niet meer leven. Mijn tanden waren vlijmscherp en de messen zaten losjes in het blok in de keuken, geslepen en al. Hij zou met geen mogelijkheid uit mijn huisje kunnen vluchten: Alle deuren kwamen op slot te zitten en mijn huisje was zo klein dat hij écht niet verstoppertje kon spelen. Of wel soms? Ik kende mijn huis als geen ander.

En ja hoor, later op de avond hoorde ik de knarsende banden van Dave zijn auto piepend en knarsend de oprit opkomen. Mijn reukvermogen was fantastisch: Ik rook elk stofdeeltje in de lucht en als Dave binnen zou komen zou ik als een dolle tekeergaan. Maar eerst zou ik me moeten beheersen en heb op zijn gemak moeten stellen in mijn huis, en natuurlijk moesten de sloten er nog op. Stevig.

Het irritante geluid van de bel kwam tringelend mijn woonkamer in dreunen en ik stond langzaam op van mijn schaaktafel. Schaken tegen mezelf had ik altijd al leuk gevonden, vooral door mijn opvliegende karakter en mijn gedachten die elke keer weer wisselde. Een unieke uitdaging. Met zo min mogelijk kracht deed ik de deur open en zei Dave gedag. Hij liep op zijn gemak mijn huis binnen en ik sloot snel de deur achter hem en zette met een losse hand alle sloten op de deur.
'He Dave,' zei ik gladjes. Hij draaide zich om en keek me lachend aan.

Ik maakte een overdreven gebaar en glimlachte.
'Het is uit tussen Lynn en jou?' vroeg ik met een zogenaamde onzekerheid in mijn stem. Hij knikte wazig en was van plan om over te gaan op een ander onderwerp, ik hoorde het in zijn gedachten.
'Waarom?' vroeg ik verder. Dave keek nors voor zich uit maar ik trok de aandacht weer door giechelend te glimlachen.
'Ze ging vreemd,' loog hij. Ik schudde mijn hoofd en keek bloeddorstig: Mijn ogen waren felrood.
'Jij ging vreemd,' verbeterde ik hem. Hij keek nog norser en draaide zich om. Razendsnel kwam ik in actie. Ik duwde hem met volle kracht tegen de muur aan en zijn hoofd knalde tegen het harde structuur. Slap viel hij naar beneden, met nog een lichte bewustheid.

Ik rende als een gek naar de keuken en liet mijn blik over de messen glijden. Alles was vlijmscherp, maar welke zou hem het meeste pijn doen? Ik koos willekeurig eentje uit en hoopte maar dat hij een ietsie pietsie bot was, zodat hij gillend aan zijn eind zou komen. Snel rende ik weer terug naar Dave, hij was inmiddels opgestaan en wankelde op zijn benen. Haastig duwde ik hem weer tegen de grond en ging bovenop hem zitten.

Dave had inmiddels zijn volledige bewustheid weer bij zich en keek me angstig aan.
Waarom doe je dit? zei hij zachtjes in zijn gedachten.
'Je bent ontrouw geweest en hebt Lynn pijn gedaan, dat vergeef ik je nooit meer. Ranzig, dat ben je,' siste ik terwijl ik hem met man en macht nog harder tegen de grond drukte. Zijn ademhaling versnelde: Die van mij ook. Van de spanning.
'You lose,' fluisterde ik en ik stak het mes recht naast zijn hart door zijn romp heen. Hij gilde het uit van pijn en tevreden stond ik weer op. Ik keek even naar achteren en hoorde zacht gestommel. Hij was opgestaan en rende wanhopig richting de keuken.

Ik pakte hem vast bij zijn schouders en drukte hem terug, tegen me aan. Hij hijgde. Vol plezier opende ik mijn mond en kwamen mijn vlijmscherpe tanden tevoorschijn, gretig drukte ik ze tegen zijn hete nek. Ze sopten moeiteloos door zijn zenuwen heen en het bloed liep over mijn kin. Ik zoog alsof mijn leven er van af hield en langzaam gaf Dave zich over. Hij viel op de grond.

Wild schoppend kreeg ik hem voor mijn bank en haalde met een vies gezicht zijn hoofd omlaag. Morgen zou ik hem wel opruimen, ik was moe. Mijn missie was geslaagd.
Glimlachend liep ik langs hem heen en keek nog even over mijn schouder achterover. De hel van Twinbrook die het leven van mijn beste vriendin had geruïneerd. Hij zou niet meer terugkomen.
Hij was dood.