2.5 De eerste eliminatieronde

De kandidaten namen gespannen plaats op de bank. Vooral Danique, Lee, Joe, Jayden, Darren die de minste stemmen kregen van het publiek. 'Beste bewoners,' begon de Stem wederom, 'ik kan jullie meedelen dat de minste stemmen zijn behaald door:'

'Danique & Joe.'
'De ander bewoners mogen nu kiezen wie zij op de rode stoel willen zien. We beginnen bij Darren, wie kies jij?' 'Ik kies voor Danique,' zei hij vastbesloten. Melanie, die naast Darren zat besloot ook Danique weg te stemmen. 'Sorry, maar het is overduidelijk dat jij samen met Lee en Femke werkt om zo te winnen.' 'Jayden, mag ik jouw stem horen?' 'Danique.' 'Lilly, mag ik jouw stem horen?' 'Danique.' 'Als er nog één bewoner op jou stemt, Danique, mag je plaats nemen op de rode stoel.' 'Tammie, mag ik jouw stem horen?' 'Tuurlijk, Stem, ik kies voor.. Danique.' 'Danique, wil je plaats nemen op de rode stoel?'

Danique ging zitten en zette een vals lachje op. Ze wist al dat ze twee mensen in haar team had en dus op geen enkele manier weggestemd kon worden. 'Beste bewoners, jullie mogen nu beslissen of jullie Danique hier willen houden of dat jullie haar weg stemmen. Succes.'

Scarlet begon: 'Danique, ik stem je naar huis, omdat ik geen enkele reden heb om je hier te houden.' Daarna was Darren aan de beurt. 'Danique, sorry,' zei hij terwijl hij schuldig in haar richting keek. Jayden was daarna aan de beurt. 'Ik wil dat Danique naar huis gaat, omdat ik gehoord heb dat jij mij uit de villa probeert te krijgen.' Na Darren was Lilly aan de beurt. Danique wist gelijk al wat Lilly's stem was en reageerde dus niet verrast toen ze zei: 'Ik stem je naar huis, Danique, ik mag je niet, ik irriteer me aan je en je lijkt me erg vals.' Danique haalde haar neus op. 'Danique, ik stem je ook naar huis, sorry,' zei Tammie toen. Melanie zei toen: 'Je weet al dat ik je weg ga stemmen, ik heb net al verteld waarom. Nogmaals: het spijt me.' Toen was de beurt aan Femke. Danique begon ineens een stuk vrolijker te kijken. Eens kijken hoe ze reageren als blijkt dat ik mag blijven, dacht ze bij haarzelf. 'Ik stem je naar huis, Danique,' zei Femke toen. 'Wat?' vroeg Danique verrast. 'Ik wil mensen niet op zo'n valse manier naar huis stemmen, ik voel me al dagen slecht hier, sorry.' Tot slot was de beurt aan Lee. Danique voelde de zenuwen door haar lichaam gieren. Als Femke haar liet vallen, zou Lee dat dan ook doen?

'Danique... ik wil dat je blijft,' zei Lee toen.

'Gefeliciteerd, Danique, jij blijft een bewoner van de Gouden Kooi.' Danique slaakte een zucht van verlichting en omhelste haar partner-in-crime; Lee.
Na de eerste eliminatieronde mogen dus nog steeds alle bewoners blijven.
Laatst gewijzigd door Mikese op zo 19 jun 2011, 23:03, 2 keer totaal gewijzigd.