Ga naar de DEP instellingen:
Windows 7
- Klik op de knop Start, vervolgens klik je met de rechtermuisknop op Computer en klik op Eigenschappen.
- Klik op Geavanceerde systeeminstellingen. Als om het beheerderswachtwoord of een bevestiging wordt gevraagd, typ dan het wachtwoord of geef een bevestiging.
- Klik onder Prestaties op Instellingen.
- Klik op de tab Preventie van gegevensuitvoering (DEP) en klik vervolgens op DEP voor alle programma's en services inschakelen, behalve voor de hieronder geselecteerde.
- Als je DEP wilt uitschakelen voor een afzonderlijk programma, schakelt je het selectievakje in van het programma waarvoor je DEP wilt uitschakelen. Klik vervolgens op OK.
- Als het programma niet in de lijst voorkomt, klikt je op Toevoegen. Blader naar de map (:/C - program files - EA - Sims 3 (en eventuele uitbreidingen) - - game - bin) waar het bestand zich bevindt, zoek het uitvoerbare bestand voor het programma (te herkennen aan de bestandsnaamextensie .EXE) en klik op Openen. Ikzelf heb de toepassing waarmee je het spel direct opstart in DEP gezet en niet de launcher (die kon ik ook niet openen in de DEP uitzonderingenlijst, ik gebruik win 7). Vervolgens kon ik zonder speluitval spelen. Je kan natuurlijk altijd zelf uitproberen of de launcher wel gepakt wordt.
- Klik op toepassen en op OK.
- Als het dialoogvenster Eigenschappen voor systeem verschijnt, klik je nogmaals op OK. Je kan het configuratiescherm afsluiten door op het kruisje te klikken rechtsboven in het venster. De wijzigingen worden mogelijk pas van kracht nadat je de computer opnieuw opstart.
Dit moet je met de basisgame doen en alle uitbreidingen

Hopelijk hebben mensen hier wat aan. Kom je er niet uitkan je altijd nog op deze site kijken:
http://pinguintech.weebly.com/