Deel 8.

‘Ik denk wel wat te voelen.’ zegt Joost terwijl hij zijn hand op de buik van Marloes houdt. Marloes draagt zwangerschapskleding omdat haar buik al iets gegroeid is.
‘Je denk het te voelen? Ik weet zeker dat het er zit.’ zegt Marloes lachend. Olivia zit op de bank en leest een boek. Joost blijft maar voelen aan de buik.
‘Ik ben echt zo blij dat we een kindje krijgen.’ Joost is enthousiast.

‘Wat denk je dat het wordt?’ vraagt Marloes terwijl Joost zijn handen om haar middel heen slaat.
‘Ik zou het niet weten.. mij lijkt allebei echt heel leuk, als het maar gezond is.’ zegt hij.
‘Waarom ga je niet naar het ziekenhuis en vraag je wat het wordt?’ zegt Olivia die in naar haar boek blijft kijken. ‘Dan hoef je geen negen maanden meer te wachten.’
‘We kunnen dat wel doen.’ zegt Marloes. Joost aarzelt.
‘Zou dat de pret niet een beetje bederven?’ Na een kleine discussie gaat Marloes toch naar het ziekenhuis om te kijken wat het wordt.

Marloes gaat alleen, Joost belooft dat hij ook komt maar iets later. Na een uurtje komt Marloes door de deuren van het ziekenhuis naar buiten. Ze weet wat het is. Ze ziet Joost uit zijn auto stappen en hij rent naar Marloes toe.
‘En? Wat is het? Een jongen of een meisje?’ vraagt Joost hijgend maar nieuwsgierig.

‘Het wordt een jongen.’ zegt Marloes en ze wordt meteen omhelst.
‘Een jongen, echt...’ Hij is dolgelukkig, Marloes iets minder. Ze krijgt liever een meisje gekregen.
‘Ik ben zo blij, en jij? Of krijg je liever een meisje?’ zegt hij op een enthousiaste toon.
‘Een jongen is leuk.’ liegt ze. Was ze maar nooit zwanger geworden, nu krijgt ze een jongen. Het liefste wilt ze alles omdraaien, maar helaas kan dat niet meer.

Simone ging in de middag naar Isabella toe en is er nog steeds. Ze staan in de keuken te praten over de bruiloft van Dirk en Simone.
‘Mijn jurk wordt wit natuurlijk en het pak van Dirk ook, met een gouden bloes eronder aan.’
‘Klinkt veelbelovend.’ zegt Isabella die ook best enthousiast is over de bruiloft.
‘Ik weet zeker dat het een perfecte bruiloft zal worden.’ zegt Isabella en ze legt een hand op de schouder van Simone. De voordeur gaat open.

‘O, daar zul je Melissa hebben.’ zegt Isabella en ze roept haar dochter. Melissa komt de kamer binnenlopen en kijkt Simone, die ook naar haar kijkt.
‘Hallo, ik ben Melissa Hager.’ zegt Melissa op een nette manier. Simone glimlacht naar haar.
‘Simone van Dijk.’ zegt Simone en ze schudden elkaars hand. ‘Kom je net van school af?’
‘Nee, ik was net bij een vriendinnetje.’ zegt Melissa vriendelijk.
‘Was het leuk?’ vraagt Simone die duidelijk veel interesse in Melissa heeft. Melissa knikt.
‘Ik ga even mijn tas boven zetten die in de gang staat, dan ben ik zo terug.’ Ze loopt naar haar kamer.

Isabella ziet hoeveel Simone om kinderen geeft.
‘Je hebt echt een prachtdochter.’ zegt Simone. ‘Het is echt een mooi meisje waar je trots op moet zijn.’ Isabella heeft medelijden met Simone dat ze moeite heeft met het kinderen krijgen.
‘Bedankt, ik weet zeker dat jij ook ooit een kind zult krijgen. En dan word je een geweldige moeder.’ zegt Isabella. Simone kijkt haar aan. Ze vindt Isabella een geweldige vriendin.

‘Ik hoop het echt.’ zegt Isabella terwijl ze elkaar omhelzen. ‘Blijf je echt niet eten?’
‘Nee, ik ga vanavond met Dirk eten en ik moet even langs Willemijn.’ zegt Simone.
‘Bedankt voor de koffie en je bent van harte welkom op mijn bruiloft!’ zegt Simone.
‘Ik kom graag!’ Melissa komt de keuken weer binnen.

‘Ik ga weer, Melissa.’ zegt Simone. Melissa slaat haar handen open omdat ze een knuffel van Simone wilt. Simone geeft zonder te aarzelen een knuffel. Isabella vindt het geweldig dat Melissa haar een knuffel geeft.
‘Jij mag ook op me bruiloft komen, als je wilt.’ zegt Simone.
‘Ga je trouwen? Ja, ik wil echt komen!’ zegt Melissa. Melissa feliciteert Simone nog met de verloving en dan gaat Simone naar huis.
Laatst gewijzigd door Klaas op zo 31 jan 2010, 20:07, 2 keer totaal gewijzigd.