------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Na het verhoor ging James meteen door naar het ziekenhuis. Hij wilde dolgraag weten hoe het met Nyssina was.

Hij liep naar de balie. Er zat een jong, verlegen meisje. 'Hallo, meneer. Kan ik u helpen?' vroeg ze. 'Euh ja, euhm..Ik wil graag weten waar Nyssina ligt.' zei James. 'Nyssina, euhm, wat is haar achternaam?' vroeg de vrouw aan de balie. 'Geen idee, eigenlijk.' 'Ik zal wel even kijken hoeveel Nyssina's we hebben.' De vrouw aan de balie begon te zoeken. 'Aha, er is maar een Nyssina en die ligt apart op kamernummer 372.' 'Aah, dankuwel!' James liep weg naar de liften.

Hij wachtte tot de lift beneden was en stapte in. Op welke verdieping was kamernummer 372? Dat had de vrouw niet niet gezegd. Hij gokte op de eerste verdieping en drukte het knopje in.

James had geluk, want kamernummer 372 was inderdaad op de eerste verdieping. Hij maakte zachtjes de deur open en kwam in een ruimte met een glazen raam en deur.

Precies op dat moment kwam de dokter naar buiten. 'Hallo, u bent zeker haar man?' vroeg ze. 'Euh ja, nee, niet helemaal.' zei James. Wat was hij eigenlijk van Nyssina? 'Nyssina woont bij mij.' Zei hij tenslotte. De dokter schudde James' hand en stelde zich voor als Roos.

'Okee, maar goed, James he?' zei Roos. James knikte. 'U wilt vast wel weten hoe het met Nyssina is?' James knikte opnieuw. Roos kuchte en begon toen te praten. 'Nyssina is stabiel, maar door de harde klap is ze in coma. Ze heeft ook een twee gebroken ribben en been opgelopen. Ze zal nog lang in het ziekenhuis moeten blijven, dat staat vast.' vertelde de dokter.
Vanuit Nyssina

Ik lag met mijn ogen dicht. Om me heen hoorde ik allemaal piepjes. Langzaam deed ik mijn ogen open. Waar was ik? Ik probeerde mijn been te bewegen om op te staan. 'Au!' gilde ik.

De dokter praatte nog steeds met James. Ze hoorden mij gillen. 'Is dat Nyssina?' zei James. 'Geen idee, maar u ma-' de dokter was nog niet uitgesproken of James rende meteen naar de deur.

'Nyssina!' riep hij toen hij de kamer in kwam. Ik kwam er even niet op wie dit moest zijn. Toen herinnerde ik me weer wie dit was. James! Ondertussen kwam de dokter ook binnen.

'Nyssina! U bent wakker!' zei dokter Roos. 'Waar b-ben ik?' vroeg ik. 'Het ziekenhuis, Nyssina.' zei James. 'Ziekenhuis?' Ik keek hem vreemd aan. 'Oh ja, natuurlijk. Dat is een groot gebouw waar je heen gaat als je gewond bent of er iets is.' legde James uit.

'Mag ik papier?' vroeg ik ineens. De dokter en James keken mij vreemd aan.

'Maar u mag niet helemaal niet schrijv-' zei de dokter streng, maar haar zin kon niet worden afgemaakt door mij.

'Papier en een pen. Nu.'
Dit was de update! Wat vinden jullie? Laat een reactie achter