Seizoen 2 - Deel 3
Het is enige dagen geleden dat we hier naartoe zijn verhuisd. Het was best moeilijk om afscheid te nemen van een plek waar zoveel gebeurt is, maar het is beter zo. Ik leg Jasmijn in haar wiegje. “Welterusten mijn mooie engel.” fluister ik haar toe. Ik aai haar over haar bol en geef haar een kus. Dan loop ik de kamer uit.
Ik trek de koelkast deur open om wat te eten te pakken, maar op een oud stuk wortel na is er niet veel. Ik draai me om, en kijk de woonkamer in. Het is een klein appartement waar we nu wonen, maar groot genoeg voor ons tweeën. De inrichting voelt echt als thuis zijn, het is precies zoals ik het wil, het is helemaal mij.
Half 10, een mooie tijd om naar bed te gaan. Over twee weken begin ik met werken als journaliste van de Barnacle Bay Ochtendkrant, het verdiend redelijk goed. Ik klik het licht in de badkamer aan en begin met het wegpoetsen van mijn make-up. Daarna trek ik mijn pyjama aan en vervolgens poets ik mijn tanden. Ik bedenk me dat ik nog even mijn e-mail moet checken.
Een kort geluid klinkt bij het aanzetten van de laptop. Snel klik ik mijn e-mail aan en wacht even tot de nieuwe e-mails opgehaald zijn. Ik kijk richting de slaapkamer, het is een open deur dus ik zie alles. Jasmijn ligt heerlijk te slapen in haar wiegje. Nog twee dagen, dan is ze alweer jarig. ‘Ting-ding’ klinkt het. Ik kijk naar het beeldscherm, twee nieuwe e-mails. Een van de Vereniging van Eigenaren, het bedrijf waar ik mijn appartement huur, en één van.. “Van Michael?” zeg ik hardop. Ik klik de e-mail aan en begin te lezen.
“Lieve Monique,
Om te beginnen wil ik mijn excuses maken voor mijn reactie de laatste keer. Ik was in de war, verdrietig en vooral boos om het feit dat Simone is overleden. Ik heb ook niet goed begrepen wat jij nou probeerde uit te leggen.. Zullen we anders een keer afspreken, ik trakteer op koffie.
Liefs,
Michael.”
Verward, zo voel ik me op dit moment. Ik loop naar het raam en kijk naar buiten. “Ik wil zo graag rust, voor mij en voor Jasmijn..” zeg ik. Het was de bedoeling het hoofdstuk rondom Leo af te sluiten. Maar ik kan die droom moeilijk negeren. “Ik kan toch op z’n minst koffie gaan drinken?” vraag ik aan mezelf.
Ik begin met het tikken van een reactie. Maar kom al snel vast te zitten. Morgen wil ik eigenlijk allerlei klusjes doen om het huis aan kant te krijgen, dus ik ga voor overmorgen. Overmorgen een afspraak bij de Bistro. Zal hij dat goed vinden? Ik twijfel eventjes, maar klik vervolgens toch op verzenden. Nu is het wachten op een reactie.
Het afsluitgeluid klinkt als ik de laptop uit doe en dicht klap. Inmiddels is het alweer half 11 en morgen wil ik vroeg opstaan om boodschappen te doen en nieuwe kleding te kopen voor mij en Jasmijn. Misschien moet ik ook een cadeautje voor Michael meenemen? Of zou dat verkeerd overkomen? Allerlei vragen dwalen door mijn hoofd. Ik kan maar beter gaan slapen.
Update volgt, reactie's a.u.b? Wat denken jullie eigenlijk dat er verder gaat gebeuren in het verhaal
?