Hijgend word ik wakker, nooit, nooit meer dat beeld!
Maar helaas, ik wist dat het terug zou komen, elke keer als ik mijn ogen dicht deed, zag ik het weer voor me;
`Wacht even!´, lachte ik, Noah lachte en trok een sprintje, ik probeer haar bij te houden maar ze is te snel. Tranen sprongen in mijn ogen van de wind, het brandt, een fijn gevoel. `Noah! Wacht nou even!´, hijgde ik, ik zie dat Noah zachter begon te lopen, ik versnelde mijn passen en binnen de kortste keren loop ik naast haar, `Jezus! Wat kan jij lopen zeg!´, zei ik, Noah lachte, inmiddels zijn we aangekomen bij het ravijn, Noah wou me iets vertellen, `stop hier´, mompelde ze, ik stopte, maar zij liep door, `Noah? Wat is er´, mijn stem trilde van bezorgheid, dit was niet goed, Noah keerde me nooit de rug, nooit in die 12 jaar dat ik haar kende, ik had haar ontmoet ik groep 2, van de basisschool, we waren meteen beste vriendinnen, `Noah?´, mijn stem piepte, langzaam draaide ze zich om naar me, `lieve Claire, dit is de laatste keer dat ik je zie´, haar stem klonk droevig, toen liep ze naar achteren en stortte in het ravijn.
Met een schok open ik mijn ogen, ik ril, `waarom Noah?´, fluister ik, `waarom deed je dat?´, en toen ik dat zei, wist ik nog niet dat mijn leven een totaal andere wending zou nemen.
Hoofdstuk 2
`Claire? Wakker worden meissie, het is al 7 uur geweest´, slaperig open ik mijn ogen, mijn moeder staat in de deur opening, het licht in mijn kamer is nog uit, `hoe laat is het nu dan?´, vraag ik kreunend, `half 8´, de lippen van mijn moeder krullen zich tot een glimlach, `ik ben blij dat je zo goed geslapen hebt, Claire, je bent niet eens gillend wakker geworden´, ze moest 'ns weten hoe ik wakker ben geworden, `weet je wat voor dat het vandaag is?´, ditmaal klinkt de stem van mijn moeder droevig, `ja´, fluister ik, `dat weet ik maar al te goed´, vandaag is het 7 april, de dag dat Noah zelfmoord pleegde, als ik eraan denk schieten de tranen weer in mijn ogen. `We missen haar allemaal´, fluistert mijn moeder, `al 3 jaar lang´, ja, vandaag is het officieel dat Noah 3 jaar dood is, en het doet me nog steeds pijn, ik voel wat tranen over mijn moeder lopen, `wil je vandaag naar school?´, fluistert ze, ik schud mijn hoofd, `nee, niet vandaag´, elk jaar, ging ik niet meer op deze dag naar school, het was de dag dat mijn hart meer pijn deed, Noah was mijn allerbeste vriendin, en het ergste is nog, we hebben haar niet eens kunnen begraven, of cremeren, zoals ze zelf wilde, niemand heeft haar lichaam ooit gevonden.
Mijn moeder sluit de deur, en even later hoor ik haar overleggen met de directeur van school, hij wordt er gek van dat ik altijd op deze dag nooit naar school ga, maar hij weer niet hoeveel deze dag voor me betekent.
`Alstublieft! U weet niet hoe vervelend deze dag voor mijn dochter is!´
`...´
`Maar meneer!´
`...´
`Ja oké, dat begrijp ik wel, maar zij is echt niet de enige!´
`...´
`Maar´
`...´
`Moet ze dus..´
`...´
`Ja meneer´, ik hoor dat mijn moeder ophangt en naar boven loopt, ik doe net alsof ik weer slaap.
Ik hoor dat de deur van mijn kamer op een kier open word gezet, `Claire, meneer Willsons wil dat je vandaag gewoon naar school gaat´, klinkt mijn moeders stem.
Ik snik, `doe ik niet, meld me dan maar ziek!´
`Claire´, mijn moeder zucht, maar ze weet dat als ik vandaag naar school ga, ik ook een eind aan mijn leven kan maken, waarom? Tja, dat weet ik zelf niet eens.
~~~~~~~~~~
Hier ben ik dus meebezig, het is niks bijzonders, ik vind het eigenlijk ongelofelijk saai