Ik kon niet stoppen met het kijken naar Anne. Ik vond het vreselijk om toe te geven, maar ze was een stuk knapper dan Madelena. Maar ze praatte erg weinig, het enige wat ze had gezegd was; 'Hallo' toen ze aan me werd voorgesteld. Daarna hield ze haar blik het grootste deel van de tijd op de grond gericht, verlegen.
Ja, ze was heel anders dan Madelena, en het was niet moeilijk om te beslissen wie ik leuker vond.

Uiteindelijk was het 12 uur; het nieuwe jaar was begonnen. Ik wenste Anne een gelukkig nieuwjaar, en zij feliciteerde me terug. Onze ouders hieven vrolijk het glas, en wij deden mee met champagne zonder alcohol. Daarna gingen we eten; mijn moeder had een salade, kalkoen en een drilpudding gemaakt. Alles smaakte lekker, dus misschien had mijn moeder de hulp van de butler wel ingeroepen.

Niet letten op de verkeerde muur; foutje gemaakt
Na het eten was het tijd voor de traditionele Nieuwjaarsdans. Mijn moeder had één of andere klassieke muziek op gezet, en volgens de strikte etiquette vroeg ik Anne mee om te dansen.
"Dus, Anne," probeerde ik haar aan het praten te maken. "Waar liggen jouw intresses?"
"Ik houd van het werken met de naaimaschine, en ik houd verder van lezen en piano spelen." Haar antwoord was zo ouderwets dat het saai werd. Gelukkig was haar Franse accent een stuk minder als haar moeders.
"Heb je je jurk zelf gemaakt?" vroeg ik dus maar.
"Ja," was haar enige antwoord.

Daarna praatte Anne niet meer. Het was al bijna vroeg in de ochtend toen we eindelijk naar boven gingen om te slapen. De volgende ochtend zouden we vroeg naar het vliegveld gaan, dus we moesten nog wat uitrusten. Ik was nog wat aan het lezen op mijn hangmat, toen ik plotseling een zacht geklop hoorde; het was Anne. "Sky?"
"Ja?" Ik stond op. Anne droeg een roze nachtjapon, die ze waarschijnlijk ook zelf had gemaakt.
"Kunnen we even praten?

We gingen op de grond zitten. "Wat is er?"
"Nou," begon ze verlegen. "Ik weet dat jij mij niet mag, en ik weet waarom." Ze keek me even aan, terwijl ik geen woord uit kon brengen. "En ik wil ook niet zomaar met iemand trouwen, als je dat soms dacht. Maar we moeten ermee zien te leven. En, hoewel jij mij misschien niet mag, ik mag jou wel, en ik hoop gewoon dat we in ieder geval goede vrienden zullen worden." Ze keek even wat verlegen naar de grond. "Oh, en; Ik hou ook van basketballen en heb een vreemde voorliefde voor alles wat met auto's te maken heeft." Ze lachte even nerveus naar me.
Ik lachte terug, en we praatten nog een hele tijd door.

Na een tijdje werd het echt tijd om onder de veren te kruipen, dus we namen afscheid. Ik kon mezelf nog niet echt zien als Anne's echtgenoot, maar haar vriend, zoals zij het had gezegd, wilde ik wel zijn. En wat maakte het nog uit; Madelena wilde me niet meer zien. Ik had haar deze nacht 3 keer gebeld. De laatste keer had ze opgenomen, en gezegd dat ik haar niet meer moest bellen. Voor ik had kunnen zeggen hoeveel ik van haar hield, had ze al opgehangen.

De volgende ochtend vlogen we naar Twikii eiland, om daar een aantal dagen door te brengen in een appartement.