Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

202 berichten • Pagina 7 van 11

Adoror
Mest analist Mest analist

Re: De Huizen van Sunset Valley

Hoofdstuk 1
Familie la Chase
Caught in the act.

Afbeelding

Nog steeds diezelfde, heerlijke ochtend waarop ook de andere bewoners van Sunset Valley wakker waren geworden. Rond villa La Chase hing een mysterieuze stilte. Er hing wat in de lucht.
Kenji was laat thuisgekomen. Hij was namelijk niet meteen naar huis gegaan, nadat hij en Babette afscheid hadden genomen op het strand. Het was een vreemde, onaangename nacht geweest. Even passeerde de avond weer door zijn hoofd. Het was dus over tussen hem en Babette, vermoedde hij. Hij zuchtte en kwam overeind, in zijn kamer was het licht. De gordijnen waren niet dicht, het zonlicht scheen door de ramen. De zonnestralen voelde lekker aan op zijn gezicht. Hij kroop uit bed en liep naar de badkamer om zich even op te frissen. Op zijn wekker zag hij dat het pas half zeven was. Nadat hij wat water in zijn gezicht had gegooid en naar zijn vermoeide spiegelbeeld had gestaard, sloop hij de kamer uit. Omdat het nog zo vroeg was, vermoedde hij dat nog niemand wakker was. Nu kon hij dus snel even wat eten uit de ijskast halen. Heel stil, op z’n tenen, sloop hij door de gangen.

Afbeelding

De kust was veilig en hij stook snel de gang over, de boog door en de keuken in. Kenji’s maag protesteerde bij elke stap die hij zeggen meer tegen de groter wordende leegte. Hij had honger. Maar terwijl hij de koelkast naderde, kwamen er vanuit de kamer klikkende hakken richting de keuken. Er kwam iemand aan. Kenji hoorde het echter niet, hij was te veel gefocust op die koelkast en zijn inhoud. Op het heerlijke eten dat er wellicht in zou kunnen liggen. Maar voor hij de koelkast had bereikt, kwam Mirelle de keuken binnengelopen.

Afbeelding

Mirelle was die morgen na een heerlijke nacht wakker geworden. Het was een succesvolle avond geweest, ze hadden veel geld opgehaald en de museumplannen werden steeds definitiever. Ze was expres vroeg opgestaan vandaag om er een goede dag van te maken. Ze had een aantal plannen om er een waardige dag van te maken. Ze was de salon ingelopen, had de deuren opengezet en was toen via het binnenzwembad naar de keuken gegaan, om het ontbijt voor te bereiden. Haar ogen glinsterde toen ze voetstappen hoorde, mysterie, daar hield ze van. Ze sloop de keuken binnen en keek toen tegen de rug aan van een man, die ze vaag herkende. Ze wachtte even, maar grijnsde toen breed. “Zo, zo, jij ook hier,” zei ze met onvervalst leedvermaak

Afbeelding

Kenji keek geschrokken om, “Mirelle,” zei hij met een trillende stem. Zijn ogen werden groter. Mirelle glimlachte alleen maar, in haar ogen stond puur leedvermaak en in haar hoofd gingen de mogelijkheden door haar hoofd. “Wat doe je hier?” vroeg ze. Kenji zei niets en deinsde achteruit. “Ik vroeg je wat.” Mirelle sloeg haar armen over elkaar. Kenji maakte aanstalten om weg te rennen, maar Mirelle was hem voor en schoot naar hem toe. “Blijf staan!” schreeuwde ze kwaad. “Doe rustig” siste Kenji, “Ik ben gevlucht uit China, ik verblijf hier een tijdje. Asuka weet ervan, ja!” Mirelle lachte, “Zo, dus zelfs je moeder weet niet dat je er bent. Tja, wat zou ik daar eens mee gaan doen.” Kenji duwde haar kwaad weg en draaide zich om, maar Mirelle pakte zijn pols vast. “Jij gaat nergens heen, Kenji. Niet voordat je me verteld wat je hier doet.” “Dat heb ik toch gezegd’ zei Kenji zacht.

Afbeelding

“Ik…” Kenji nam gebruik van de nieuwsgierigheid van Mirelle. Ze luisterde aandachtig naar wat hij wilde gaan zeggen en hij duwde haar weer van hem af. Zonder nog iets te zeggen draaide hij zich om en rende hij weg, zo hard hij kon. “KENJI!” riep Mirelle kwaad, en ze duwde zichzelf terug van het aanrecht en stond zo weer recht. Ze lachte even en rende toen hem achterna. Ondertussen wist ze dat Jean bijna klaar moest zijn met zijn ochtendroutine. In de grote hal bleef ze ook stil staan en zette ze haar handen bij haar mond. “JEAN!” riep ze hard, maar ze zag dat ze te laat was. Kenji stond al bij de deur…

Afbeelding

Kenji stopte plotseling. Mirelle volgde zijn voorbeeld, maar dan op een afstand. Voor Kenji stond Jean, hij had Mirelle al in de keuken gehoord en was toen komen kijken. Hij had haar en Kenji zien praten en was op de situatie voorbereid. In de hal had hij gewacht en dat werd beloond. Grijnzend keek hij naar Kenji. “Zo, zo. Kenji Fey. Je moeder zal blij zijn dat je er bent.” Hij liep naar hem toe en bleef naast hem stil staan. “Stil,” zei hij, toen Kenji iets wilde zeggen, “Ik weet dat je niet wil, dat zij weet dat je er bent. Ga iets aantrekken, dan zien we elkaar vanmiddag in de bibliotheek. Mirelle…” Kenji draaide zich om en zag Mirelle op de hoek staan, Jean vervolgde, “Jij komt ook. We moeten de plannen bespreken, er wordt een diefstal voorbereid.”
Afbeelding
De Familie Sims: 2 x Dagboek van de Maand
rubyboffin
Kruidenverdeler Kruidenverdeler

Ik ben ook begonnen met het lezen van dit verhaal.. Ik ben nu op pagina 7, na ongeveer een uur verder te zijn..! Maar wat een geweldig, mooi verhaal! Heel goed uitgewerkt ook! G later weer verder lezen!
Afbeelding
Adoror

Hoofdstuk 1
Familie van de Kerkhof
Ruzie bij het water

Afbeelding

“Wat denkt ze wel niet” mompelde Claire in zichzelf, terwijl ze over het tuinpad richting het meer achter de villa liep. “Zomaar mijn perfecte sfeer verpesten..” Nog steeds kwaad over het feit dat Lorena de ochtend ineens binnen kwam lopen stond ze stil bij het water. Een heerlijke plek die ze niet zo lang geleden had ontdekt, waar ze heerlijk tot rust kon komen. Ze hield van deze bosvilla, misschien kon ze alles wel zo inrichten dat ze niet terug hoefde naar Villa van de Kerkhof, maar aan de andere kant was dat ook wel een mooie plaats. Zeker als zij klaar was met restaureren. “Maar dan die Lorena weer” gromde ze. Steeds kwam Lorena haar gedachten binnen. Claire mocht haar absoluut niet, ze wist eigenlijk niet waarom. Ze vertrouwde haar totaal niet en ze zou Alex bewijzen dat ze gelijk had.

Afbeelding

“Oké, Claire, kom tot rust” fluisterde ze tegen zichzelf. “Denk aan wat goeds, denk aan wat goeds” mompelde ze als een mantra, waardoor ze vanzelf in een soort trance kwam. Door haar hoofd schoten de toekomstige plannen. Alex zou veel geld gaan verdienen met het bedrijf en ze zou meer ruimte krijgen. De villa zou totaal gerestaureerd worden, als ze dan daarin zouden trekken, zou zij zich richten op de villa. En daar zou ze nu al mee bezig gaan. De woonkamer, de keuken. Ze moest meer ruimte creëren, zeker met de balustrade en verhoogde verdieping. Door haar hoofd schoten al fantaserend de nieuwe, door haar ingerichte ruimtes. En plotseling, heel onverwachts, kwam de deur in haar hoofd op. De deur en haar geheime kamer daarachter. Misschien…

Afbeelding

“Ah, daar is ze” zei Chester, toen hij, nadat hij zich nog even had opgefrist en zijn vrienden had gebeld om te zeggen dat hij vanmiddag langs zou komen, naar buiten liep. Hij zag zijn moeder bij het water staan, afwezig keek ze voor zich uit. Maar dat vond hij niet belangrijk. Hij moest haar zien over te halen om hem weg te brengen, of geld te geven voor een taxi of zo. Dat maakte hem niet uit, als hij maar in Riverview kwam. Voorzichtig, om Claire niet te laten schrikken, liep hij naar haar toe. “Mam…” zei hij zacht. Claire reageerde niet, ze was totaal geobsedeerd door haar gedachten over de geheime deur. “Mama!” zei Chester, nu wat harder. “Hallo?! Mam? Claire?!” nu was hij verontwaardigd.

Afbeelding

“Hallo?!” probeerde Chester nog een keer en toen zuchtte hij. Hij pakte haar schouder vast. Pas toen kreeg hij reactie. “Hey!” Claire stapte geschrokken opzij. “Hey Chester! Wat doe je nou!” riep ze, nog steeds met een geschrokken gezicht. “Ik wilde vragen of je…” Chester dacht even na, maar besloot om het maar gewoon direct te vragen. “Kun je me vanmiddag naar Riverview brengen? Ik heb afgesproken met wat vrienden,” zei hij, en terwijl hij haar zeker aankeek, wachtte hij op het antwoord. Claire knipperde even met haar ogen. Toen kwam er een kille gloed over haar gezicht. “Wat moet jij in Riverview, we zijn weg daar.” Ze keek haar zoon aan alsof ze hem niet herkende. “Ik heb afgesproken met wat vrienden, dat zeg ik toch.” Zei Chester geïrriteerd. “Nee, ik breng je niet weg.” Zei ze. Maar voordat Chester zich kon omdraaien, hield ze hem met scherpe woorden tegen. “En jij gaat ook niet! We hebben daar niets te zoeken, we hebben er niets meer! Ik verbied je te gaan.” Chester keek haar verontwaardigd en boos aan. “Sorry?! Jij beslist niet waar ik heen ga! Als ik met mijn vrienden wil afspreken dan doe ik dat!” “Dat zijn je vrienden niet! Het zijn mensen in Riverview! Daar kún je niet bevriend mee zijn!” Claire was boos, Chester begreep niet waarom.

Afbeelding

“Ik… waarom doe je zo boos?” vroeg Chester, die zijn moeder niet kon volgen. “Ik doe niet boos, ik vertel je gewoon als je moeder wat je niet mag! En laat me nu met rust!” Claire liep naar het bankje dat bij het meer stond. Chester ging echter niet weg. “Mam, dan wil ik geld voor een taxi” probeerde hij. “Je gaat niet!” riep ze stellig. “En als ik nu het graf van papa wil bezoeken?” vroeg Chester. Claire bleef stilstaan. Het leek alsof al het geluid was verdwenen. Geen vogel floot, de wind ging liggen en de bomen zwegen. Claire draaide zich langzaam om naar Chester en keek hem strak aan. Chester werd er bang van. “Je vader is dood, zijn graf hoef je niet te bezoeken. Dat maakt hem niet levend,” haar stem klonk eigenaardig. Chester rilde en besloot dat het gesprek was afgelopen. Hij draaide zich om en rende naar de villa. Dan zou hij wel z’n eigen geld zoeken en zelf een taxi bellen. Als hij maar bij Claire vandaan bleef.

Afbeelding

Haar hart klopte in haar keel. Ze voelde zich boos, woedend. Met haar hand zocht ze het marmeren bankje dat bij het meer stond. Toen ze het vast had liet ze zich erop zakken. Haar hand hield ze op haar borst, haar hart klopte nog steeds snel. “Wat…” mompelde ze. Het kostte tijd om weer rustig te worden. Ze was te boos geweest, ze had Chester bang gemaakt, ze had hem weggejaagd. Ze sloot haar ogen en kwam tot rust. In haar hoofd herhaalde ze de mantra, het zinnetje dat ze een half uur geleden ook voor zichzelf herhaalde. “Claire, kom tot rust. Denk aan wat goeds,” mompelde ze tegen zichzelf. Goed, iets goeds. Het enige waar ze aan kon denken was de deur. En dat was iets goeds. Haar oude avontuurlijke geest werd geprikkeld. Ze opende haar ogen en keek naar het water. Vanavond, als Alex niet zou opletten, of even weg zou zijn, dan zou ze toeslaan. Vanavond nog, zou ze erachter komen wat de deur voor haar verborgen hield!
Afbeelding
Adoror

Zo, eindelijk weer een update. Ik moet eerlijk zeggen dat het tegenvalt, ik had gehoopt zeker voor het einde van november hoofdstuk 1 te hebben afgerond. Mijn tweede doel was einde van het jaar. Ik denk dat dat niet gaat lukken. Ik heb het zo druk met school, m'n vriendje en m'n werk. En dan liggen ondertussen overal problemen op de loer.

Ik zal mijn best doen zo vaak mogelijk te updaten. Tegenslagen zitten er echter in dat mijn sims het nog steeds niet goed doet en dat ik overal foto's heb staan. Maar als het goed is staat alles nu op internet, van wat ik heb.

Hopelijk vinden jullie het toch nog steeds leuk om te volgen, al gaat het wat langzaam.
Afbeelding
Bodil
Groentehakker Groentehakker

En weer een update om verliefd op te worden!
Het voorgerecht; heerlijke woede,
Het hoofdgerecht; beangstigende spanning,
En als nagerecht; leuke nieuwsgierigheid.

FORMIDABLE!
Adoror

Dat vind ik een erg leuk compliment, David, maar voordat dit in boekvorm uitgegeven zou kunnen worden moet er nog veel gebeuren ;)

Ik wil hierbij ook nog even melden dat alle foto's zijn gemaakt. Er zitten misschien wat kleine verschillen in het uiterlijk van de familie Koopman, dat weet ik niet zeker, want die zijn op een andere computer gemaakt. Jullie hebben nog 9 stukjes te gaan en als het me lukt, staat de laatste op 31 december online. Dat zou een mooie afsluiting zijn van het jaar, nietwaar :D.

Ondertussen kan ik alvast gaan nadenken over hoofdstuk 2, waar ik in het nieuwe jaar mee aan de slag zal gaan.

De titels van de nieuwe stukjes staan in de lijst met hoofdstukken op de eerste pagina, maar ze zijn nog niet te lezen. Beschouw het als een kleine hint :flapper
Afbeelding
Bodil
Groentehakker Groentehakker

Dat is zekerr een mooi einde van 2009!
En dan in 2010 weer een prachtstuk van deze geweldige 'dagboekschrijver' adoror!!

Ik ben benieuwd naar de afsluiting van hoofdstuk 1 en ik ben ook benieuwd naar het begin van hoofdstuk 2!

Liefs :thumbsup
Adoror

Hoofdstuk 1
Familie Koopman
Eerste scheurtjes.

Afbeelding

Er stonden verschillende belangrijke vergaderingen gepland vanmiddag. Dian had zich thuis snel omgekleed en was daarna samen met James naar SimCity gegaan, waar het hoofdkantoor van het bedrijf gevestigd zat. Ze hadden zojuist een vergadering achter de rug. Die werd halverwege gestaakt toen er enkele aandeelhouders boos werden over de plannen die er lagen. Zo zouden ze weer verder gaan, maar Dian had James nog even apart genomen in de lobby. Ze moest hem er nu van overtuigen dat haar plan het enige plan was wat hen kon redden.

Afbeelding

“Waarom wilde je me spreken?” vroeg James. Hij praatte gedempt, de klassieke muziek op de achtergrond zouden de woorden uit het gesprek niet laten verdwijnen en hij wilde geen luistervinken. Net zo min wilde Dian dat. “De diamanten, ik vind dat we het moeten voorstellen. Ik heb al een uitgebreid dossier laten maken waarin de plannen over de verkoop van de diamanten is uitgewerkt. We gaan ze verkopen aan het museum, waardoor we daar een aandeel in krijgen. Een samenwerking met La Chase is juist wat ons nu kan redden.” Zei Dian. Ze was zakelijk, ook al was James haar man. “Het lijkt me geen goed idee” zei James, voordat Dian verder kon gaan.

Afbeelding

“Dat maakt me niet uit, James. Jouw aandeel is niet groot genoeg om een veto over het plan uit te roepen. Ik wilde je informeren over mijn plannen, dat heb ik nu gedaan. Dan kunnen we weer verder met de vergadering. Mijn assistent heeft ervoor gezorgd dat iedereen het dossier heeft ontvangen.” Dian wilde opstaan, maar James keek haar kwaad aan en zei, nogal bazig: “Blijf zitten, ik ben nog niet klaar.” Hij wachtte tot Dian weer terug op haar stoel zat en ging geïrriteerd verder. “Je mag de diamanten niet verkopen. Niet alleen,” hij pauzeerde even, omdat hij dacht dat Dian iets wilde zeggen. “Niet alleen omdat het een belediging voor het bedrijf en je vader is, maar ook omdat je ze wil verkopen aan La Chase! Zij zijn de reden van onze problemen, lieverd!” James was een stuk minder zakelijk in zijn omgang, iets wat Dian niet beviel. “Jean Marc zal het heerlijk vinden om invloed te hebben op zijn grootste concurrenten! Dat mag, dat kun je niet laten gebeuren Dian!” James keek haar indringend aan, hij wilde zijn woorden op haar laten inwerken met manipulatie. Hij zou haar met zijn zogenaamde liefde voor haar overhalen, zodat zijn plan door kon gaan. Alle diamanten samen zouden zorgen voor zijn macht. En ze hadden er nu drie, als Dian ze zou verkopen, zouden zij met lege handen staan. La Chase zou er dan 6 hebben en dat kon James niet laten gebeuren.

Afbeelding

“Wat ik mag ik niet?” Dian keek hem aan met een schuin gezicht. Ze klonk scherp, James moest gaan oppassen. “Ik bepaal wat er mag en wat er niet mag! Babette is misschien wel ouder en heeft het grootste aandeel, naast mama dan, in het bedrijf, maar ik ben degene die de beslissingen maakt, dat ben ik!” ze stond kwaad op. “Je gaat me steunen in dit, James. Ons huwelijk kan zo verbroken worden. Ik voel geen liefde meer, ons huwelijk is puur zakelijk.” Ze zag James geschrokken gezicht, maar ze lachte. “Doe niet alsof je verrast bent, je bent nooit oprecht geweest. Maargoed, ik wil niet scheiden als je dat soms denkt. Dit huwelijk is goed voor mijn image. Een scheiding is niet wat we nu moeten afgeven.”

Afbeelding

“Je, je gaat te ver Dian.” James stond op, hij keek haar met een gekwetst gezicht aan. Ze had wel gelijk, dat wist hij. Hij wist alleen niet dat zij dat door had. Maargoed, nu de gekwetste echtgenoot spelen om haar weer te krijgen waar hij haar wilde. “Ahum” plotseling gingen de deuren open aan de andere kant van de lobby. Een oudere vrouw kwam binnenlopen en vulde de lobby met een allure en aanwezigheid die het chique pand in het centrum van SimCity al lang niet meer was geweest. Alle ogen gingen meteen naar de deur, maar werden snel afgewend. Dian stond vlug op, James volgde haar voorbeeld. “Mevrouw Koopman” hij knikte. De vrouw kwam richting haar dochter en haar schoonzoon gelopen. “Dian, James. De vergadering. Jullie moeten hem voorzetten zonder mij en Babette, we gaan even naar het park.”

Afbeelding

Mary Ann legde een hand op Dians schouder. “Je maakt een goede beslissing, die diamanten hebben enkel een waarde in geld. Emotioneel zijn ze niets waard. La Chase zal jullie helpen om het bedrijf weer aan de top te krijgen.” Mary Ann keek naar James. “Kun je ons even alleen laten, James?” En ze keek over haar schouder naar Geralda, maar die knikte alleen maar. James kuchte even, “Goed, ik begin de vergadering alvast. Tot zo, Dian. Goedemiddag, mevrouw Koopman.” Toen James buiten gehoorsafstand was keek Mary Ann haar dochter met medelijden aan. “Lieverd, in mijn kantoor vind je een enveloppe met daarin de papieren waarmee ik mijn aandeel van het bedrijf aan jou geef.” Dian opende haar mond, maar Mary Ann keek haar indringend aan, ze sloot hem weer en zweeg. “Ik geef je daarmee een overheersend aandeel in het bedrijf. Je weet wat je moet doen, lieverd. Jij bent de redding van het bedrijf, zoals je opa dat in zijn tijd was.” Dian glimlachte, maar ze vertrouwde het niet. “Mam, wat wil je zeggen? Waarom doe je dit?” ze stapte dichterbij. “Maak je niet druk, lieve schat. Je moet het doen vanavond.” Ze gaf haar dochter een kus op haar wang en verliet het bedrijf met Geralda. Dian bleef beduusd achter. “Mam…” fluisterde Dian. Haar moeder had een bijzonder helder moment. Het maakte haar bang, er stond iets te gebeuren.
Afbeelding

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie