Er komt gal op in borrelen in mijn keel. "Cwen" roep ik, "laat me los". Haar lustige ogen blinken gevaarlijk en haar armen knellen zich rond mijn lichaam. Ik hoor gesnik, "Jane, nee i ..." een deur slaat dicht en voetstappen sterven weg. Woedde welt in me op "Cwen laat me ...los" ter bevestiging klop ik met een flesje rum recht op haar achterhoofd. Kermend valt ze tussen de glasscherven op de grond. "Het is nooit iets tussen ons geweest, waarom probeer je elke relatie die ik heb te verpesten, je hebt dit met Richard afgesproken is het niet" Een grimas speelde op haar lippen en ze lachte krankzinnig, ik zou haar willen stampen, haar haren uit haar hoofd rukken en haar keel fijn stampen maar ik hou me in, ze was het niet waard.
Plots slaat de paniek om mijn hart, ik moet Jane dit uitleggen. Ik negeer de pijn en hulpkreten van de gestoorde vrouw achter me en loop naar de enige kajuit waar nog licht brand.
"Jane ik ..." mijn stem stokt, Jane ligt in de armen van Richard, ze kusten niet, was het enkel vriendschap ...
"Ga weg, " roept een snerende stem van Richard. Ik brom en grijp Janes arm vast, onder luid protest trek ik haar naar buiten. Ik staar haar strak in de ogen, "Wat je juist hebt gezien was niets" zweer ik. Een brandende handdruk in mijn gezicht. Ze probeerde zich uit de voeten te maken maar ik hield haar stevig in mijn greep.
"Laat me met rust Lucas" smeekte ze, haar lippen trilden, mijn hart scheurde aan stukken.
"Jane, ik hou enkel van jouw. Cwen had mij gekust, ze probeerde ons uit elkaar te halen. Richard en Cwen hadden het afgesproken, het was een plot" Ik hapte naar adem om opnieuw haar te overladen met antwoorden maar ze was me voor. "Waarom zou ik je, hoe weet ik dat ik je kan vertrouwen ... ik ken je amper Lucas" sneerde ze, maar haar blik was zachter, alsof ze me wilde vertrouwen. ik zuchtte en ik knielde naast haar neer "Wat wil je weten" lachte ik troosteloos en deed een poging om mijn arm rond Jane te slaan.
"Brand maar los ..." mompelde ze, en ik begon te vertellen, over mijn verleden, over Eastred, over hoe zielsveel ik nu van Jane hield ...
-Lucas Folcalor-
Laatst gewijzigd door caesar11111 op za 29 jan 2011, 17:50, 2 keer totaal gewijzigd.