Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Gesloten

20 berichten • Pagina 1 van 1

Bakie
Oplichter Oplichter

Geschikte Grafische Kaart

Ik heb even een vraagje voor de computer techneuten onder ons.

Mijn Grafische kaart werkt namelijk niet meer na behoren en ik wil dus een nieuwe gaan kopen. Ik heb nu de NVidia Geforce 9800 GT.
Deze werkte eigenlijk tot kort geleden perfect, maar ik vroeg me af of iemand verstand heeft van videokaarten en een betere videokaart weet dat deze.
Ik kwam zelf al uit op de NVidia Geforce GTS 250, deze staat ook in de onderstaande lijst die ik van thesims3.com af heb gehaald:

Windows Supported Video Cards
NVIDIA GeForce series
FX 5900, FX 5950
6200, 6500, 6600, 6800
7200, 7300, 7600, 7800, 7900, 7950
8400, 8500, 8600, 8800
9300, 9400, 9500, 9600, 9800
G100, GT 120, GT 130, GTS 150
GTS 250, GTX 260, GTX 280, GTX 285, GTX 295

De GTS 450 is ook een goede kaart maar staat hierboven niet vermeld, wil dat dan zeggen dat die dan niet of moeilijk werkt met het spel?
En wat hebben jullie zoal voor kaarten erin zitten?
alexie
Oplichter Oplichter

Re: Geschikte Grafische Kaart

Zelf heb ik een laptop met eem 105m kaart staat niet tussen het lijstje maar doet het ook fijn.:D
Die kaarten die je gepost heb boven de gts 250 speelt gegarandeert je spel op max,maar zoals je al aangeeft een gts 450 zou nog beter wezen hij staat niet in het lijstje omdat EA te lui is om te updaten maar doe kaarten werken perfect. je kan elke nieuwere kaart er zo indrukken tot aan de gtx 580 aan toe. :D
maar ja voordat je aan zon krachtige kaart gaat hoe zit het met je processor en of je ram speed ? aangezien een krachtige kaart met sloom ram en slome processor ook niet in combinatie gaat.
En let natuurlijk wel op een 250 of hoger zuip veel meer energy dan een 9800gt,zodat je voeding meer dan genoeg stroom levert.

dat was het wel zon beetje om mee te beginnen :D
Bakie
Oplichter Oplichter

Hey ALexie

Mijn processor: Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU E8500 @ 3.16GHz
RAM: 4,00 GB

Een ander vraagje wat je misschien kan beantwoorden.
De kaart die ik nu heb heeft 256 bit, maar die GTS450 bijvoorbeeld maar 128 bit.
Ik weet alleen helemaal niet wat dat betekent :P Wat wil dit dus zeggen?
Nefje
Podium hulp Podium hulp

Een GeForce GTS 250 lijkt zeer sterk op de GeForce 9800 GTX+
Deze is weer iets beter dan de GeForce 9800 GT.

De GeForce GTS 450 presteert ongeveer hetzelfde als een GeForce GTS 250, maar meestal iets beter. De GTS 450 is ook een stuk zuiniger. Qua prijs/kwaliteit verhouding is het tegenwoordig in veel gevallen dus beter om een GeForce GTS 450 te kiezen.

Deze staat wellicht niet tussen de ondersteunde series, maar dat is waarschijnlijk geen probleem. De GeForce GTX 460 werkt bijvoorbeeld ook gewoon.
Daarnaast staat er bij de minimale vereisten van Ambities dat alle GTS series ondersteund worden. De kans op problemen is dus vrij klein.

Ik zou overigens, als ze hetzelfde kosten, voor een Radeon 5750 (1 GB) kiezen. Deze videokaart presteert over het algemeen wat beter en komt uit dezelfde prijsklasse.

Verder is de geheugenbus (de 128 of 256 bit waar je het over hebt) niet bepalend.
Andere factoren spelen ook een rol bij de bepaling welke videokaart over het algemeen beter zal presteren.
Zo zal de GTS 450 beter presteren dan de GeForce 9800 GT.

De GeForce GTS 450 / Radeon 5750 zal trouwens denk ik geen overkill worden voor je processor.
Verder zal het werkgeheugen ook wel in orde zijn (hoewel je het type en de snelheid niet hebt genoemd).

Als laatste lijkt het mij wel goed zitten met de voeding, aangezien de GeForce GTS 450 ongeveer evenveel verbruikt als de GeForce 9800 GT. De Radeon 5750 is over het algemeen nog zuiniger dan de GeForce GTS 450.
Bakie
Oplichter Oplichter

Hey Nefje,

Bedankt voor de info. Wat bedoel je precies met het het type en de snelheid?
Bedoel je dan van die videokaarten of over het RAM geheugen ofzo?

Voor nog wat meer achtergrond informatie, ik heb mn computer besteld bij Alternate.nl en ben daar dus ook gaan zoeken voor een nieuwe videokaart. Kwam voor die GF GTS 250 op het merk club 3D uit en voor die van 450 op ASUS of EVGA. Zijn voor zover ik kan vinden sowieso goede merken..
Het probleem nu met de kaart is dat hij ineens crashte toen ik een keer de Sims opstartte.
Had dit nooit eerder gehad maar sinds die crash vertoont het beeldscherm bij het opstarte van de computer rare blokjes en strepen op het scherm. Als ik eenmaal in veilige modus zit (of soms gewoon normaal) heeft ie dat niet meer. Maar valt dan soms wel ineens helemaal uit (het beeldscherm, "No signal" geeft ie dan aan)
Sinds gisteren krijg ik trouwens ook de foutmelding :
"Beeldschermstuurprogramma nvlddmkm reageert niet meer en is hersteld."
Waar eigenlijk nergens op internet een oplossing voor te vinden is. Sommigen zeggen een te lage voeding ofzoiets en andere zeggendat het aan Vista ligt. (Hoewel ik er bijna 2 jaar lang geen last van gehad heb)

Maar dat is dus de reden dat ik een nieuwe videokaart wil. Misschien ligt het ook wel aan de combinatie NVidia en Vista en een spel met hoger ingestelde grafische instellingen. Maargoed, een andere videokaart is dus wenselijk. (Heb trouwens nog nergens meldingen gezien van mensen met dit zelfde probleem met een NVidia kaart uit de GTS serie.
Nefje
Podium hulp Podium hulp

Zoals alexie ook al aangaf, is het niet verstandig om een snelle videokaart te combineren met een trage processor en traag werkgeheugen.
Voldoende werkgeheugen is natuurlijk belangrijk, maar zegt nog weinig over de snelheid ervan.
Dat wordt voornamelijk bepaald door het type (zoals DDR2 of DDR3) en de kloksnelheid (in MHz).
Maar daar hoef je je niet echt druk over te maken. Een GTS 450 zal denk ik niet zo snel een overkill worden voor je systeem.

Het klinkt alsof je last hebt van artifacts. Dat is inderdaad vaak een teken dat je videokaart op het punt staat te overlijden. Ik weet niet hoe het zit met de garantie, maar anders zal je wellicht kunnen kijken of de 'oven truuk' uitkomst kan bieden.
Jouw videokaart heeft dan wel geen G80 chip, maar volgens mij wel een afgeleide ervan. De 'oven truuk' wil ook wel eens voor andere videokaarten helpen.
De 'oven truuk' houdt kort gezegd in dat je de videokaart (nadat je bepaalde zaken hebt verwijderd en schoongemaakt) in de oven gaat bakken. Soms kunnen problemen daardoor (tijdelijk) hersteld worden.
Meer informatie over de oven truuk: http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... e/34873149
Bakie
Oplichter Oplichter

Bedankt voor je tips, maar dat bakken gaat me net iets te ver :P

Iets heel belangrijks waar ik wel nog achter ben gekomen: Ik heb nog garantie tot ergens in maart. Dus ik denk dat ik daar maar een beroep op doe. Hij heeft het tenslotte bijna 2 jaar gewoon goed gedaan zoals hij het hoort te doen. En verder eigenlijk nooit problemen mee gehad. En dat is sowieso gratis neem ik aan ;) Stel hij gaat dat weer een keer kapot, dan heb ik of weer garantie als het binnen 2 jaar is, of er zijn tegen die tijd weer betere andre kaarten op de markt.

Maar in ieder geval bedankt voor de tips. Als mijn nieuwe kaart het over een tijdje weer zou begeven, kan ik nog eens terug kijken in dit topic ;)
Maar eerst maar eens zorgen voor een nieuwe kaart :P
WillemSV
Orgaandonor Orgaandonor

Je hoeft niet per sé naar dat 'verouderde' lijstje te kijken. :p Er zijn nieuwere, betere modellen.

Ik heb nu zelf sinds een maand een nieuw gamesysteem met een GIGABYTE GV-N460C-768I (overclocked NVIDIA GeForce GTX 460) met GIGABYTE WINDFORCE cooling design (2 waaiers) (ongeveer gelijk aan een ATI Radeon HD 5830), dat is ook wel een goede koop € 160 (goede prijs/goede kwaliteit). Prima kaart voor Sims 3!! En Fallout New Vegas en Need for Speed Hot Pursuit speel ik er ook mee.

Tweakers.net raad 'm ook aan in de BBG € 800 gamesysteem (in november 2010 én in januari 2011).
Nefje
Podium hulp Podium hulp

Bakie heeft gepost dat er nog garantie op de videokaart zit.
Het wordt denk ik vanzelf wel duidelijk of de videokaart echt stuk is en dan krijgt Bakie waarschijnlijk een vervangend exemplaar.
Ik gok dat het dan een GTS 250 wordt, aangezien de 9800 GT amper meer verkrijgbaar is.
Maar je kan altijd proberen of er meer uit te halen valt, zoals de GTS 450.
Die laatste ondersteunt namelijk ook directx 11 en is daarmee wat meer gericht op de toekomst. Dat was ik nog even vergeten te melden in mijn vorige bericht. Maar zo'n vaart zal het denk ik ook niet lopen met De Sims (mits je enkel sims games speelt).

V Dat zou je denken. Maar uit de praktijk blijkt dat als men een losse videokaart heeft gekocht, ze toch vaak een andere krijgen. Alleen ging het dan wel vaak om een oudere serie, zoals de GeForce 8800 serie. Daarnaast waren die videokaarten (bij aanschaf) vrij prijzig. Ze zijn meestal wat coulanter als je een videokaart van 300 euro hebt gekocht.
Daar zou nu wel geen sprake van zijn, dus een GTS 250 is wellicht wat te optimistisch. Een GTS 240 zou logischer zijn, maar dat is weer een OEM videokaart (ik weet niet zeker of dat echt veel verschil zal maken).

Zelfs indien je een compleet systeem hebt gekocht, kan je totaal andere onderdelen krijgen omdat die dan goedkoper en/of beter leverbaar zijn. Mijn vriend kreeg bijvoorbeeld een GeForce 9800 GT ter vervanging van een GeForce 8800 GTS dacht ik. Dat zou slechts tijdelijk zijn, maar volgens mij is de oude niet meer gerepareerd.
Toen mijn moederbord stuk was kreeg ik ook een totaal ander moederbord met nieuw RAM.
Zo zijn er nog veel meer voorbeelden te noemen. Dat is vrij normaal bij computeronderdelen doordat reparatiekosten al snel hoog op kunnen lopen en de technologie (en de daarmee samenhangende prijzen) vrij snel gaat.

Laatst gewijzigd door Nefje op do 13 jan 2011, 22:19, 3 keer totaal gewijzigd.

alexie
Oplichter Oplichter

^zolang hij garantie heeft krijg hij hetzelfde product als vervanging, dan leg het eraan is het een zelfbouw pc dan per onderdeel, is het een kant en klare dan zal heel de kist retour moeten.
een 9800 gt zal je niet zo snel hiero nog in een winkel treffen maar in het buitenland waar mensen het iets minder ruim dan ons hebben worden ze nog steeds geproduceerd.
Bakie
Oplichter Oplichter

Ik ben ondertussen er al een heel aardig eind uit.
Waarschijnlijk koop ik EN een nieuwe kaart. De GTX 460 waarschijnlijk en stuur ik mijn kapotte kaart naar het bedrijf toe. Ik heb toestemming om het zegeltje van de computerkast te verbreken en zelf alleen de videokaart eruit te halen zodat niet heel mn computer terug gestuurd hoeft te worden.
Alleen ben ik nu nog even via een goedkopere weg de GTX 460 aan het regelen en moet ik daarna nog alles erin laten bouwen door iemand. Maar alles heeft om prive redenen wat vertraging.
Maar dat komt ook vanzelf wel weer goed. ;)

Het enige waar ik nog een beetje mee zit is of mijn voeding groot genoeg is: 500 watt, voor zo'n kaart. Maar dat hangt ook weer samen met andere dingen in mn computer volgens mij.
tarac
Kruidenverdeler Kruidenverdeler

alexie schreef:^ je lijk wel EA met alleen je video driver, er zitten meer dingen in een computer.
En als je alles gelezen en gesnopen had, had je deze opmerking niet geplaatst!!
De topic begon met de opmerking dat de 9800 niet meer naar behoren werkte en het vroeger wel goed deed.
Het spijt me voor mijn "domheid", maar mijn eerste gedachten gaan dan uit naar opnieuw installeren van de driver en niet direkt naar het aanschaffen van een nieuwe kaart.

Je zult de mensen de kost moeten geven die denken dat ze een goede kaart hebben en dat het stuurprogramma gebruikt wordt van een algemeen pnp'tje.
Zeker als je overschakelt naar Windows 7 kan dit euvel regelmatig voorkomen.

Kwestie van driver opnieuw installeren en alles werkt weer perfect.

Dus wie had er hier niet gelezen en niet "gesnopen" ?
alexie
Oplichter Oplichter

^ ik ga geen discussie voeren hiero, dan pm je maar.
Maar als je alles gelezen had zag je al dat we ook al hadden gevonden dat het niet aan de driver lag, maar aan een versleten videokaart.
FranSor
Beheerder Beheerder

Heren, focus jullie alsjeblieft op de vraag. Er zijn trouwens geen domme vragen, alleen domme antwoorden. Als je niks kunt zeggen dat de ander helpt, doe het dan even niet. We hoeven niet in discussie te gaan wie wat wel weet/begrijpt en wat niet.
Afbeelding
hiki
Grafschrift schrijver Grafschrift schrijver

alexie schreef:^ dan is dit ook nutteloos, aangezien ik al had gezegd dat hier geen discussie komt.
begrijpelijk lezen is waar nog veel mensen aan moet werken!!
Alexie

Met dit soort commentaren ga je echt veel te ver: je beledigd hier gewoon mensen mee.

Als je deze houding zo vasthoud ben je binnen no-time weer even niet meer hier op Sims Nieuws te vinden!

Hiki - Webmaster Sims Nieuws.
Afbeelding
alexie
Oplichter Oplichter

@hiki ,

Ow een teamlid mag wel onnodig posten en ik niet juist.
Beoordeel wel mensen in gelijken he.
En dat me tickets naar baneiland komen weet ik allang, me halve post worden gevolgd hier.

Ik laat het hier bij rest van het beklag via pm graag!!
hiki
Grafschrift schrijver Grafschrift schrijver

alexie schreef:@hiki ,

Ow een teamlid mag wel onnodig posten en ik niet juist.
Beoordeel wel mensen in gelijken he.
En dat me tickets naar baneiland komen weet ik allang, me halve post worden gevolgd hier.

Ik laat het hier bij rest van het beklag via pm graag!!
Over teamleden ga ik hier niet in het openbaar discussiëren: dat doen we wel in het teamforum waar het ook hoort.

Jammer alleen dat je altijd andere de schuld geeft / of opeens over de forumregels begint of wat dan ook.

Het is ook niet makkelijk om eens naar jezelf te kijken en te denken: he .... misschien moet ik eens op gaan letten met wat ik doe of zeg.

:D

Mochten de vragenstellers nog vragen hebben over video kaarten dan kunnen ze uiteraard een nieuw topic aanmaken.

De teamleden zullen er dan op letten dat die vragen op een normale manier beantwoord worden en met respect naar elkaar toe.
Afbeelding

Weergave- en sorteeropties