Ik schrok me dood. "Eastred! Hoii..." Stamelde ik. Had ze het gehoord. Ik vertrouw Lucas iets toe moet Eastred weer zo nodig komen. Ik ging staan. "Stoor ik?" Vroeg Eastred. Ik rolde met mijn ogen. Natuurlijk stoor je! "Waarom ga je niet alvast eten. Wij komen zo." Ik liep naar de deur en deed hem voorzichtig dicht. Ik draaide me om en wachtte totdat Lucas antwoord zou geven.
Ik werd wakker in mijn hangmat. Wie had me hier nou naartoe gebracht? vroeg ik mezelf af. Ik sond op deed mijn haar in een staart, en trok mijn broek en blouse aan. Ik rende het dek op en zag daar Cwen staan. "hej Cwen,ook een goede moregen!" zei ik enthousiast. Ik hoorde haar iets tegen willow fluisteren en toen liep ze op me af."hej willow" zei ik vrolijk,"Uhm..hoi,hoe weet jij trouwens mijn naam " vroeg ze verlegen."sinds dat jij hier op het schip bent"zei ik verbaasd terug. Iedereen wist toch haar naam.
"Niemand weet dat, en niemand praat tegen me!" Sis ik terug, oeps! Weer gemeen. Nuja, het kan me allemaal niet veel meer schelen. Hier stonden te veel mensen, die gingen O allemaal vast en zeker ontbijten. Jammer dan, dan sloeg ik het ontbijt maar over.
Ik negeerde Emerild en liep naar mijn hut. Ik drAaide de deur opslot en begon weer te mijmern. Misschien was ik hier toch niet op zijn plaatst...
Jack en ik hadden veel lol. Maar hij had wel gelijk; het water was koud. Ik wrong mijn haren uit en we gingen weer het schip op. Ik was kletsnat.
"Ik ga me even omkleden," zei ik. Jack knikte. Ik glipte mijn kamer in en trok een andere jurk aan. Een rode, dit keer. Er stonden bloesems op geborduurd. Mijn andere jurk hing ik te drogen. Nog even mijn haar in een wild knoetje boven op mijn hoofd en we konden gaan.
"Laten we naar de bar gaan," stelde hij voor toen ik terug was. Ik knikte.
Voorzichtig doe ik mijn ogen open. Ik word gelijk begroet door een barstende hoofdpijn en een groene waas voor mijn ogen; de blaadjes van de boom waar ik tegenaan lig.
Wat, lig ik tegen een boom aan?!
Gruwelend sta ik op, maar gelijk struikel ik over mijn gerafelde jurk.
ik val met mijn buik op de grond en ik kijk in een beekje.
Meteen schrik ik van mijn verwaarloosde haar. Ook is mijn make-up helemaal uitgelopen.
Ik krabbel verschrikt achteruit en bots tegen iemand aan. Lucas.
"Wat doe jij hier?!" gil ik uit.
"Ook goeiemorgen. Kan het niet wat zachter?" Zo te merken had Lucas ook last van zijn hoofd.
Dat kan maar één ding betekenen: We waren gisteren allebei dronken.
En vaak betekent een dronken man en vrouw in het bos maar één ding...
Hoewel, we hebben allebei onze kleren nog aan. Voor zover je het kleren kunt noemen.
Dan is er dus blijkbaar niks gebeurd. Gelukkig.
`Ga weg, ik zie er niet uit!"
Ik rende willow achterna. "Willow kom op ik weet je naam toch anders zou ik het niet zeggen" zei ik een beetje geirriteerd. "ja maar jij weet niks van me!" schreeuwde ze terug. "dat denk je maar, ik weet namelijk dat je een heeel lief meisje bent en denkt dat niemand om je geeft!" zei ik terug "dat doet ook niemand behalve Cwen" zei ze met een huilerige stem. "Ik geef wel om je hoor, maar als je dat niet wilt vertrek ik wel" zei ik boos. "nee nee sorry oke kom maar binnen" zei willow een beetje schaamtevol terug.
Ik liep gewoon een beetje rond totdat ik Jane verfromfraaid tegen een boom aan zag liggenm die moet wel iets te veel gezopen hebben. "Jane sorry, dat ik gister deels boos op je was, je hebt wel me leven gered maar hoe kom je er zo bij te liggen,dat is niks voor jou". Ik hielp haar een beetje met opknappen
We ploften neer bij de bar. Jack bestelde sterke drank maar ik hoefde niets.
"Lia? Waarom drink je eigenlijk nooit alcohol?"
"Ik houd er gewoon niet van," zei ik. Deels een leugen, deel waar. Ik luste het wel. Maar door alcohol was mijn vader zo geworden. Dus ik durfde het niet te drinken. Bang om ook verslaafd te raken. Jack haalde zijn schouders op.
"Dat is wel aardig van je!" zei ze zacht. "Ik weet het!,Ik ben hartstikke stoer maar ook harstikke lief hoor!" zei ik grappend, ookal meende ik het wel. Willow lachte "daar gaan we nu achter komen!" zei ze met tranen in haar ogen."Oke,eerst vertel ik waarom ik op dit schip ben beland en daarna jij kee?" vroeg ik voorzichtig. "Oke"zei ze terug,"Nou vroeger toen ik klein was,woonde ik alleen met mijn moeder. Ik wist niet waar mijn vader was en hoe hij eruit zag totdat mijn moeder me vertelde dat mijn vader een piraat was.Ik schrok want iedereen in het dorp was bang voor piraten, ik ook" zei i snikkend dit was op Cwen na de 1e aan wie ik dit vertelde."Nou en toen kwam mijn vader op bezoek bij ons. Hij ag er heel stoer uit een beetje zoals Jowl.Hij vertelde me allemaal verhalen over wat hij had meegemaakt als piraat.Hij bleef een jaar zei hij maar dat veranderde.Hij werdt vermoord door zijn beste vriend.Het was vreselijk Ik huilde elke nacht. toen ik 17 was geworden bedacht ik me dat ik die beste vriend ging opzoeken om hem te vermoorden. Ik vaarde mee met allemaal boten en toen kwam ik hier terecht"mijn wangen waren nu als hellemaal nat van de tranen.
"Wees blij dat je je ouders nog gekend heb." Fluisterde ik. "Ik werd mishandeld, ik moest werken voor de kost. Als je geluk had had je s'avonds een kruimel, om te eten."
Ik stopte even, moest ik dit eigenlijk wel vertellen?
Ik ging door;
"Ik werd vaak geslagen, ik wist eigenlijk niks meer, ik weet niet eens mijn eigen leefdtijd. Ik denk dat eht was toen ik in de puberteit kwam. Ik werd opstandig en vocht. Ik werd alsmaar harder geslagen. Ze werden het zat, ze overlegden, uiteindelijk kwamen zee erop dat ze me zouden ophangen."
Emerild werd stil.
"Zo goed als weg gebeurde het de volgende dag, ik weet niet hoe, maar ik heb het overleeft. Dat was de eerste keer dat ik opgehangen werd.
Ik leerde mijn lesje, tenminste dat zei ik. Als snel werd ik weer opstandig. Elke nacht ging ik erop uit. Niemand merkte het. Het lukte, elke avond weer. Ik werd sterker, omdat ik elke avond wat eten jatte. Uiteindelijk kwamen ze erachter. Je kan wel raden wat ze toen deden." Grap ik.
caesar11111 schreef:Plots was het stil, ik hoorde bladeren kraken en voor mij stond de "o zo trotse" Jane de Belleville te huilen.
Ik spreidde mijn armen en ze wierp zich erin. " Liefdesproblemen" gokte ik, ze knikte en verborg haar hoofd in mijn wollen trui. "Ik begrijp wat je bedoelt" zuchtte ik en zette me neer aan een boom in het bos. Jane keek op vanuit mijn trui en staarde in mijn ogen, ze had een meelijwekkende pruillip opgezet waar zelf de stoerste piraat geen nee tegen kon zeggen. Ik streek de haren uit haar betraande ogen en legde haar hoofd in mijn twee armen. Zoals ik altijd zo goed kon begon ik warm en zacht te vertellen over wat ik allemaal had meegemaakt, er waren delen waar je naar adem snakte maar ook wel eens een traan mee wegpinkte maar dat had Jane al genoeg gedaan. Ook Jane vertelde me iets over haar verleden. Het was een tijd stil en ze speelde met een los draadje van mijn trui.
" Je bent niet zo verwaand als ik dacht" mompelt ze onschuldig en schenkt me een waterige glimlach.
"Jij bent wel zo kattig als ik dacht" grapte ik om de stilte te verbreken.
Een enigszins geamuseerde maar verontwaardigde kreet ontsnapte uit Janes mond.
" Dit wil niet zeggen dat je mijn vriend bent" zegt ze weer op haar typische toon.
"Dat verwacht ik ook niet" zucht ik en ik vlecht mijn handen rond haar middel en leg mijn kin op op haar schouder, "Ik mis Eastred" zeg ik uiteindelijk, het was waar, en ik kon het onmogelijk ontkennen.
"Liefde hé" zuchtte Jane alsof alles daarmee uitgelegd was.
Ik mompelde instemmend en genoot van de nachtrust...
-Lucas Folcalor-
Lucas was gisteravond gaanw andelen en is de huielnde jane tegengekomen
--------------------
Richard heeft gelijk.
"Dat is een lang verhaal Richard. Ga nu maar weg. ik wil alleen zijn."
Toen barstte ik in huilen uit en omhelsde Willow."He he het is gewoon niet eerlijjjk"zei ik. "Sjjj em,wat is niet eerlijk?"vroeg willow ook huilend terug."da dat mijn vader dood iiiiis" schreeuwde ik.
En toen kwam Willow ook los we huilde tot onze tranen op waren ik was al een beetje bijgekomen."Wat erg eigenlijk dat je geslagen werd"zei ik zacht tegen willow."Ik weet het"zei ze huilend terug. Toen stormde er iemand binnnen en riep "WAT IS ER AAN DE HAND IK HOORDE IEMAND SCHREEUWEN" ik draaide me om en zag dat het Lia was. "Hmm..het is niks Li" zei ik terug.
Ik zag Willow huilen. Maar blijkbaar had ik hier niets mee te maken. Ik knikte en liep terug naar de bar waar Jack me vragend aankeek.
"Ik weet niets Jack. Ze doen nogal vaag. Maar willow aka het galgenmeisje zat te huilen en Emerild troostte haar.."
"Ze is weg will" zei ik tegen willow. "O oke" zei ze stil terug."Ik zal er even achteraan gaan om te zeggen dat niemand maar dan ook niemand jou galgenmeisje mag noemen en dat ze anders met mij te maken krijgen oke" zei ik weer stoer."Oke" zei willow lachend.Ik rende achter Lia aan de bar in en riep meteen "Wie willow ooit nog een galgenmeisje noemt heeft met mij te maken" schreeuwde ik hard. Lia kwam naar me toe " Wat was er net?" vroeg ze fluisterend."Ik heb mijn verhaal aan willow verteld en zij aan mij!" zei ik trots ik was er erg trots op dat ik het echte verhaal van willow had gehoord als 1e.
Ik hoopte dat Emerild het verhaal voor zich hield. Ze zou gaan zeggen dat iedereen me Willow moest gaan noemen. Ze was wel aardig, het was alleen zo..zo raar! Mijn hele leven lang, zorgde niemand voor me. Ik moest alles zelf doen, ik moest vechten om wat te bereiken. Mijn hand gaat omhoog en voelt aan mijn neus, hij geneesde goed.
Langzaam stond ik op en liep nara de relling, ik sloot mijn ogen, ik genoot van dezze stilte, ik genoot van de zee.
Ik huil in mijn kajuit. Iedereen haat me. Niemand wil met me omgaan. Ik haat mezelf. Ik haat het leven. Ik haat IEDEREEN!! Zelfs Cwen wil me niet helpen! Ugh..
"Ik mag verder niks zeggen" zei ik tegen Lia, ik wist dat willow dat niet had gewild. Ik liep het dek op, opeens herinnerde ik me dat ik niet had gegeten. Ik liep naar de eetzaal en stal even snel wat broodjes. Toen ik terugliep hoorde ik iemand huilen. Ik ging naar binnen en vond daar Ayme. Ik ging naast haar zitten en zei "sjjjt stil maar,ik ben bij je". Ze begon nog harder te huilen. Ik wachtte totdat ze was uitgehuild. "Wil je een broodje?" vroeg ik aan haar, "Ja graag" zei ze stil terug.