Ik opende mijn ogen en zag geen Ayme naast me liggen.
Ik stond op en wreef in mijn ogen. Ik hoorde een zacht gestommel boven me.
Ik liep snel mijn kajuit uit. snel wierp ik een blik achterom. Lucas was nergens te bekennen. Ik liep verder en zag Ayme staan. Haar rug naar me toe. Ik liep naar haar toe en drukte haar tegen me aan.
Mijn armen wikkelde zich om haar buik. "Mooie nacht" Mompelde ik.
Ik schrik. WEER een vijand?!! Nee, het is Cwenburg. "Mooie nacht." mompelt ze. "Ja..." antwoord ik. "Er zijn veel sterren te zien...en de maan is vol." zeg ik zachtjes. Het blijft een tijdje stil. "Ja..." antwoord Cwenburg. Ik bloos diep. Dit voelt vreemd, maar comfortabel. Naar de sterren staren is rustgevend.
Een zachte bries woelt door mijn stugge haren, ik snuif de zeelucht op, rustgevend maar o zo onstuimig.
"Wat een nacht" zucht ik en ik zet me comfortabel in een hoek van het dek, een fles rum naast me en een linnen zak om me warm te houden.
Gulzig nam ik een eerste slok van mijn geliefde drank, een tweede werd al gauw een derde maar ik hield me in, na gisteravond mocht ik niet meer zo lazarus worden, stel dat er zich nog een aanval voordeed.
Twee zwarte silhouetten, die ik herkende als Eastred en Lia zaten op de reling, ze deden me nadenken...
Waarom deed Lia zo vreemd, was het heimwee of lag er een diepere betekenis ?
Ik wist dat ik mdet haar moest praten maar dat was niet mijn beste kant, praten met vrouwen ...
Ik besloot mijn fles rum eerst leeg te drinken, dus nam ik maar weer een zoveelste slok ...
Ik drukte Ayme nog dichter tegen me aan. Een wazig gevoel overspoelde me.
Ik voelde iets raars. Ik draaide Ayme om en we keken elkaar lang aan.
Ik legde mijn voorhoofd tegen dat van haar. "Wat.. " vroeg ze zachtjes.
Ik smoorde haar vraag met een kus.
Ik stond op uit mijn duistere slaapplek. Ik zocht met mijn hand naar een toorts, ik vond er eentje maar die was bijna opgebrand. Ik stak hem aan en liep het dek op, ik was nu wakker en slapen kon ik toch niet meer.
Ik liep het dek op en zag Lucas in een hoekje zitten.
"Hey!" Zei ik. "Moet jij niet binnen zitten?"
~|Jack Beckeans|~
Laatst gewijzigd door Jozz op di 11 jan 2011, 20:37, 1 keer totaal gewijzigd.
De pijn in mijn rug is bijna helemaal verdwenen.
Ik sta voorzichtig op en loop met moeite naar buiten. De frisse zeelucht zal me goeddoen.
Ik zie daar Lucas staan, maar ik heb geen zin om met hem te praten. ik heb genoeg mannen gehad vandaag.
Een wrange glimlach ontsierde mijn gezicht, ik stond op ... "vrouwenproblemen" zuchtte ik hopeloos en grijnsde, samen beende we naar de haast lege bar en ploften neer op een houten kist.
Jack legde een hand op mijn schouder en keek me doordringend aan, zoals hij altijd deed als hij iets meende " Het komt vast goed" zei hij bemoedigend en gaf me een schouderklop.
Hij was de enige hier die alles wist over mijn verleden, hoe ik nog geen al te lange tijd geleden nog door edele vrouwen als lustobject werd misbruikt ... voor geld, hij was de gene die wist hoe moeilijk ik het had om liefde te uiten, mijn trauma's en nachtmerries kende hij ...
Ik pakte twee flesjes sterke drank uit een overvolle kist en reikte er een naar Jack " ...Rum?"
Hij haalde zijn schouders op en nam er een aan, "Waarom ook niet " mompelde hij en grijnsde breed.
Ik schrik me rot als Cwenburg haar lippen op de mijne zet. Ik kijk verbaasd naar Cwen en we blijven een tijdje zo staan. Hoe moet het nu? Wat als ik straks geen man heb...Wat als iemand ons ziet? Dan zijn we er gloeiend bij. Een kapitein die een tiener kust...dat is echt...uhm...
Als Lia aangegeven heeft weg te willen gaan, laat ik haar los. Ik loop de hoek om, en zie Cwen een Ayme zoenen.
Wat is hier aan de hand.
Dat deed je gewoon niet.
Dat is belachelijk.
Dat hoort niet!
Ik was dan wel piraat, maar ik heb nog wel normen en waarden. Boos draai ik me om en loop weg. Dan zie ik Lucas staan, naast Jack, met een fles rum. Ik zucht, en gris de fles uit zijn handen.
"Zo is het wel weer genoeg, we willen geen herhaling van gisteren." zeg ik. We blozen allebei een beetje. Ik ga naast hem staan, en begin zelf te drinken. Ik had het even nodig.
Lucas kijkt met raar aan. Normaal drink ik niet zoveel.
"Sorry, maar wat ik toch net gezien heb." Op fluistertoon vertel ik hem wat er is gebeurd. Zijn ogen worden steeds groter. Ik zucht en neem nog een slok. Daarna zet ik de fles weg.
Lucas weet niets te zeggen, en kijkt voor zich uit. "Dan is Cwen toch anders dan ik dacht..." zegt hij zachtjes. Ik knik en kijk naar de sterrenhemel.
Zonder het door te hebben, zonder het te willen, begin ik de zingen. Mijn stem was licht en zuiver. Een beetje als de wind die altijd over het schip waait. Als ik zie dat bemanningsleden me aangapen hou ik weer op. Ik haat het als allemaal mensen met aangapen.
~Eastred March
(Ik heb niks tegen lesbiennes, maar in die tijd is het nogal ongebruikelijk zegmaar. Als het niet goed is, moeten jullie het maar zeggen.)
Moeizaam draai ik me om. Ik was half in slaap gevallen, maar werd wakker in een nachtmerrie. Mijn zij deed vreselijk veel pijn, ik kreunde en stond op. Ik liep langzaam mijn hut uit, het dek lag er verlaten bij. Ik rek me nog even uit.
Misschien zou wat drank me uit mijn lijden verlossen. Ik loop langzaam naar de bar. Daar zag ik Lucas en Jack zitten, ik negeer ze volkomen en 2 meter bij ze vandaan zitten.
Ik loop op het dek naar de zee te staren , ik hoor gelach vanuit de bar Lucas en Jack weer zeker. Ik grinnikte ik nam nog een slok van mijn whisky en bleef naar de zee staren..
(Ik snap je. Maar dat betekent nog niet dat ik me tegen laat houden . Beetje spanning)
"Je bent bezorgd he?" Lipte ik voorzichtig. Ayme knikte tegen mijn voorhoofd aan.
"Er kan niks gebeuren. Als je zoals ik ben kan je bijna alles voorkomen." Fluisterde ik zachtjes.
Ik legde mijn hand in Ayme's haar. Ik bracht mijn hoofd naar voren en Kuste Ayme weer.
Helaas merken we het zachte gekraak van voetstappen op hout niet.
Plotseling bemoeide Jack zich met het gesprek. "Staan ze daar nou nog steeds te zoenen?"
Ik haalde m'n schouders op. "Het was smerig genoeg om ervoor te zorgen dat ik wegliep."
Jack sprong van z'n stoel en knalde de kajuit uit, met Lucas op z'n hielen. Ik ging daar weer achteraan.
Met z'n drieën keken we om de hoek... wat we daar zagen was onbegrijpelijk...
Ik hoorde krakende voetstappen en probeerde met mijn ooghoek te zien wie of wat het was terwijl Cwen en ik nog aan het zoenen waren. Ik was een beetje in de war. Maar dan....
Ik zag Jack, Lucas en Eastred ergens heen kijken , ik keek in de richting waar hun heen keken en zag Ayme En Cwen daar te zoenen , ik liep naar Jack Lucas en Eastred "laat ze toch met rust , hun moeten doen wat ze willen , oke het is niet gebruikelijk maar ik dacht dat wij piraten waren, en piraten houden zich nou eenmaal niet aan de regels " zei ik boozig , ik nam een slok rum en ik probeerden ze zo serieus mogelijk aan te kijken.
Een stil moment van Eastred en mij werd verbroken door het geproest van Jack, mijn wangen gloeien, waarom ... ik weet het niet.
Ik spoel mijn gedachten weg met rum en zet me wat comfortabeler tegen de houten kist.
Mijn hoofd kauwt steeds dezelfde vragen.
Ayme en Cwen, ik grijns ... ze was altijd al een speciale meid die Cwen.
Vrolijk beginnen ik, Jack en Eastred te praten, opgewonden over binnenkort, wanneer we voet aan land zullen zetten.
Maar waar zou Jowl toch uithangen ...
Het gesprek keerde weer in de richting van de lesbische kus, ik was benieuwd, curieus laten we zeggen.
Plots stelt Jack voor om ze te spotten, ik knik enthousiast, ik zou beter moeten weten maar wat geeft het ...
Maar we worden gesnapt door Jowl, hij begint weer zijn vele piratenregels op te sommen, verveeld houdt ik mijn hoofd schuin, hij had gelijk ... maar ach, hoe vaak zag je de kapitein zoenen met een ander meisje
Waarom bemoeit Jowl zich er weer mee? Boos rolt hij met zijn spierballen. Ondanks dat ik een beetje bang ben, zeg ik dapper: "Ik ben dan wel piraat, maar ik heb wel normen en waarden!"
Jowl kijkt me woest aan, hij hield er niet van om tegen te worden gesproken. Zeker niet door mij. Ik kreeg een harde klap in mijn gezicht.
Achter me hoorde ik een boze brul van Jack en Lucas. We waren vrienden, en we zorgden ervoor dat dit soort dingen niet gebeurde. Maar ik stond al weer overeind, en gaf Lucas een snelle stomp in zijn maag.
Hij was dan sterk, maar ik was sneller.
"Eastred!" Sneer ik kwaad. "Jowl,Lucas,Jack!" Ga ik verder. "Kappen nu!"
Ze gingen gewoon verder. Ik trok mijn geweer en schoot in de lucht. Iedereen stond verstijfd stil. "wat jullie gezien hebben. Komt niemand te weten. anders gaat die persoon op de plank!"
Ik keek rond. Lucas,Eastred en Jack keken Kwaad naar Jowl. "Oh Alsjeblieft. Hij had wel verrekte gelijk! Er zijn normen en waarden maar waarom zou ik niet mogen gaan voor iemand waar ik iets voor voel?" Sneerde ik.
" ze heeft wel gelijk " zei ik. "En Eastred srry ik liet mijn even gaanz" zéi ik zachtjes , ik hoopte dat Allen Eastred het hoorde en niet de rest . "hauw huaw" geeuwde ik , " nou mensen ik ga naar bed , ik hoor het morgen wel h"e en ik liep richting de slaapkajuit
Buiten hoorde ik geschreeuw. Ik ging er niet naartoe, meestal stopte iedereen als ik aan kwam. Sommige begonnen dan weer te vertellen dat ik de galg overleeft heb, 2x.
Ik pak mijn zoveelste fles rum en klok deze ook naar binnen. De pijn was iniedergeval wel weg. Nu alleen nog zorgen dat ik vergat wie ik was.
Ik vond het best gezellig, zo in mijn eentje drinken. Ik leun naar achteren maar vergat dat het een kruk was. Met een bonk beland ik op de vloer, ik grinnik en krabbel overeind. De wereld tolde een beetje, maar stond snel weer recht toen ik weer zat. Ik pakte weer een fles, maar deze bewaarde ik voor in mijn hut.
Ik leg mijn wang nog even tegen het koude hout. Ik glimlach even, ik had het vreselijk warm. Er ontsnapte een zachte gaap en ik voelde dat ik in slaap viel, maar ik had geen zin om naar mijn hut te lopen.